Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naviga World Championship 2012 / VM 2012

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Stein Tumert View Post
    Toppakning i en O-15 motor?

...
    Ikke veit jeg Stein, jeg har aldri sett inni en slik motor, men bare på utsiden Jeg vet at Hilde kjører med CMB 91 RS motorer, så disse kjenner kanskje du bedre til, som gammel Hydromann

Jeg trodde kanskje Mr. Tumert hadde tatt seg en tur til VM arenaen når du bor i Hamburg, men du har kanskje brukt opp ferien allerede, eller venter du med å dra dit til finalene skal kjøres
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

Comment

Kjempebra med oppdatering gjennom Jokko på denne måten.
      Takk for at du gidder å ta deg tid til det.
      MVH

Rudi Arnesen

Comment

Originally posted by Rudi Arnesen View Post
        Kjempebra med oppdatering gjennom Jokko på denne måten.
        Takk for at du gidder å ta deg tid til det.
        Takker for det Rudi, jeg synes jo bare at det er moro å følge med på det som skjeer der nede i Tyskland. Selv har jeg ikke kjørt båt siden forrige lørdag, men i dag var det heldigvis tid for å klippe plenen igjen og da måtte jeg også fyre opp kantklipperen, herlig å høre lyden av en Zenoah motor igjen Jeg driver også med noe gjenstående maling på huset, vi har jo hatt vestlandsvær her de siste tre årene, men nå har det heldigvis vært noen dager hvor det har gått ann å være ut å få ting gjordt

Vi må heller ikke glemme den jobben Jon gjør der nede ved å send ting på sms. Jeg har foreløpig ikke hørt mere fra han i kveld om hvordan det gikk med Hilde i sitt andre heat og heller ikke mere om hvorledes det har gått med de andre deltagerene utover dagen i dag, men jeg har nå litt mistanke til at det kan ha gått dårlig for Hilde og da har eventuelt ikke Jon det så greit som, mekanikker, co-pilot, teamleder og ektefelle

Time will show, jeg er på`n igjen så fort jeg hører noe

Rudi, jeg så forresten på nettet at det hadde kommet en liten skur borte hos der i Stavanger i dag Håper det blir knallvær under NC-4 borte hos dere, for det gleder jeg meg til
        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

Comment

For ett par timer siden etterlyste jeg flere meldinger om status etter dag en fra Jon, og nå har jeg nettopp mottatt denne sms:

Lang dag. Skal sende deg laaaangt brev i morra. Må sove litt nå

Comment

Originally posted by jokko View Post
            Ikke veit jeg Stein, jeg har aldri sett inni en slik motor, men bare på utsiden Jeg vet at Hilde kjører med CMB 91 RS motorer, så disse kjenner kanskje du bedre til, som gammel Hydromann

Jeg trodde kanskje Mr. Tumert hadde tatt seg en tur til VM arenaen når du bor i Hamburg, men du har kanskje brukt opp ferien allerede, eller venter du med å dra dit til finalene skal kjøres
            Har ikke sett saa mye toppakninger i mine CMB nitro motorer, bare squish baand....de ryker vel ikke, da er det nok andre ting som gaar bonkers...

Er i Zurich denne uken...

Synes foroevrig det er meget sloevt av Tyskerene at de ikke laster opp resultater paa VM siden...

...
            Stein Tumert N-217
            Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
            CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

Comment

Har ikke sett saa mye toppakninger i mine CMB nitro motorer, bare squish baand....de ryker vel ikke, da er det nok andre ting som gaar bonkers...

Er i Zurich denne uken...

Synes foroevrig det er meget sloevt av Tyskerene at de ikke laster opp resultater paa VM siden...

...
              Jeg er enig med deg der Stein, jeg har også vært inne på siden i Tyskland for å se om det dukker opp noen resultater, men har enda ikke greid å finne noe. Litt merkelig dette, for det pleier å være "ordnung must sein" .... på de trakter

Comment

Litt film fra VM

MVH

Rudi Arnesen

Comment

Jeg har fortsatt ikke hørt noe mere fra Jon. Selv må jeg nå reise til Mysen hvor jeg har en time hos kiropraktor kl. 14. Etter dette må jeg reise innover til Oslo hvor min svoger nå er inne i den siste dødsfasen, min kone har allerede reist innover.

Grunnet dette får jeg ikke lagt inn noe nytt i denne tråden før i kveld.

Comment

Hei.
                    Tar meg den frihet og legge ut bilder av resultatliste som Odd Erik har lagt ut på Facbook. Det ser lovende ut for den Norske troppen.
                    Og så snakket jeg med Imre i dag. Ut i fra det han sa, så ser det ut til at han vil klare å komme til finalen i O-27. Han ligger på fjerde plass forløpig, og Kjell Gunnar på første. Skal se dette blir et VM hvor Norge tar det meste av gull, sølv og bronse igjen.

Det var det jeg hadde så langt. Og så får vi se hva morgendagen bringer.
                    Click image for larger version

Name:	526482_3809065818493_395178957_n.jpg
Views:	1
Size:	41.4 KB
ID:	778038 Click image for larger version

Name:	562905_3809066298505_301886274_n.jpg
Views:	1
Size:	27.4 KB
ID:	778039
                    N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
                    MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

Comment

Det er fint at du kan bidra med noe fra Facebook Are, for der inne er ikke jeg og jeg har heller ikke hørt noe mere fra Jon, så for Hilde har det nok gått dårlig, og hennes navn kunne jeg heller ikke se på lista over 015 som du la ut. Ellers så er det moro at mange av de andre gjør det så bra !

Det gikk dårlig der jeg var i går også, min kjære svoger sovnet stille inn i sitt egent hjem kl. 19 i går kveld, med nesten hele familien rundt seg.

R.I.P Ulf

Comment

...
                        Nå foreligger det resultater på siden til VM arrangøren i Tyskland Det er bare å gå inn via den norske Forbundssiden

Comment

Toppakning i en O-15 motor?

...
                          SMS-meldinga som Sofus fikk gikk også til noen foreldre, og de skjønner ikke shims og squishband. Derfor ble det toppakning.
                          Ja, noe skjedde ihvertfall siden trykket gikk ut i kjølekappa. Og med kun 3 heat i offshore, hvorav 2 skal telle, så blir marginene enda mindre.

Jeg skriver dette fra mobil, og nettet her er TREGT og DYRT, og jeg har hverken god tid eller god råd, så jeg skal forsøke å sende Jokko en bedre oppdatering på sms igjen.
                          Uansett; Hilde's "bombesikre" motor var langt fra i modus, og med dette kan vi vel bare konstatere at VM 2012 ble en følelsesladet katastrofe for vår del. Hun har et heat igjen på torsdag og skal kjøre det for å forsøke å komme seg noe opp på listene ihvertfall.
                          Ellers; mye bra kjøring av de norske!!! Det blir for mye å ta dette detaljert her fra mobil med dårlig tastatur. Følg med på VM sidene.
                          I`m BACK!

Comment

Det går veldig tregt i Tyskland med å få lagt ut resultater på VM sidene. Er det noen av dere som er på Facebook som har noe nytt å fortelle ?

Comment

Originally posted by jokko View Post
                              Det går veldig tregt i Tyskland med å få lagt ut resultater på VM sidene. Er det noen av dere som er på Facebook som har noe nytt å fortelle ?
                              Har sendt tyskerene en email og spurt om de ikke kan gjoere oppdateringer regelmessig, det gaar utrolig tregt ja...

...
                              Stein Tumert N-217
                              Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
                              CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

Comment

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X