Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektrofyr trenger hjelp.Vann i båten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by harald1966 View Post
    Forresten.... Prøv å kappe en bit av fleksrøret slik at det blir 2-3 mm åpning mellom røret og strut'n. Mulig den skiva eller drive-dogen presser vann gjennom stut'n og opp røret? Det unngår du hvis du har et lite område uten rør. Jeg har det slik på en av cat'ene mine.

    Tenker du på her ?

    Click image for larger version

Name:	IMG_3818 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	27.2 KB
ID:	778086
    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

    Comment


    • #17
      Originally posted by maxmekker View Post
      Tenker du på her ?
      Jepp. Der ja.

      De O-ringene virker som bremseklosser. Fleksen blir noen mm kortere når båten går på maks turtall. Det er sikkert derfor fleksen har blitt skadet. Mye motstand.
      Greasen forsvinner når du kjører ja. Må smøres opp igjen hver gang du har kjørt slik at fleksen ikke ruster før neste tur. Bruk marine grease.
      Last edited by Haralde66; 6 August 2012, 22:21.
      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
      sigpic
      For n'te gang Sofus, trykk F5...

      Comment


      • #18
        Jada, er helt med på at flexen må smøres, men hver tur, var ikke slik før 'det skjedde' kjørte fint 6-8 pakker før den trengte fett.
        Og ja det er nok det som har skjedd. testet at de gav etter , så det var litt play, men det var nok ikke nok. Har en flex til skal teste mer så fort det slutter å regne.

        takk for alle innspill så lenge
        Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
        Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

        Comment


        • #19
          Det er nesten litt flaut dette her. Bytta flex, igjen, inn med Kintec bushingen, grease og det hele, 'gap' var på plass, og avgårde jeg dro.

          Click image for larger version

Name:	IMG_3887 (Large).jpg
Views:	1
Size:	27.2 KB
ID:	778095Click image for larger version

Name:	IMG_3885 (Large).jpg
Views:	1
Size:	28.5 KB
ID:	778094


          Så satt jeg litt å bare titta på båten før jeg heiv den på vannet, og begynte å dra litt i kjøleslangene, og jaggu fant jeg en liten sprekk, helt inne ved nippelen ved utkastet. Merkelig at jeg ikke har oppdaget det før, særlig når jeg har kjørt på med plastsprøyte med vann i og pressa mellom for å se etter lekasje. Sikkert fordi den da lå i ro på bordet, mens på vannet spretter det litt rundt og da lekker det inn i båten.

          Click image for larger version

Name:	IMG_3896 (Large).jpg
Views:	1
Size:	27.2 KB
ID:	778099





          Men fortsatt lurer jeg på hvordan vannet kan laget et perfekt spray mønster på lokket rett over der axelen kommer ut av røret, og at det tyter fett ut der også.


          Click image for larger version

Name:	Nl28784.jpg
Views:	2
Size:	43.0 KB
ID:	778096



          Ikke i dag da, da var alt tørt. Da krysser jeg fingra og gir ut en foreløbig takk for hjelpen.

          Click image for larger version

Name:	IMG_3892 (Large).jpg
Views:	1
Size:	33.6 KB
ID:	778097



          Click image for larger version

Name:	IMG_3894 (Large).jpg
Views:	1
Size:	59.8 KB
ID:	778098
          Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X