Originally posted by Rudi Arnesen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rico med RCMK maskin.. Tips?
Collapse
X
-
Originally posted by Rudi Arnesen View PostO-ringene er laget av Delrin og de tåler varmen. Bare se på manifolder til hydroer, ingen som kjører kjølig der
Uansett er det ingen som varer særlig lenge uten kjøling, på bensinmotorene.
Comment
-
Silikon-ringer er gjerne røde.
De beste er viton-ringer som er gråsvarte.
Comment
-
Originally posted by JohnnyStingray View PostJa dette har du greie på... Bensinskuter, altså...?MVH
Rudi Arnesen
Comment
-
Originally posted by Vidar-Alexander View PostIngen gnist, så nå er skiten satt på hylla og jeg tar påskeferie... Prøver igjen senere. Mulig coilen er gåen? Noen måte jeg kan sjekke dette på?
Første punkt på lista er alltid en ny plugg, men antar at du har byttet allerede.
Hvis du er helt sikker på at det ikke er gnist så er det enten statoren eller coilen. Det må du sjekke i et mørkt rom for å være sikker, for gnisten er ikke så sterk alltid. Det kan også hende at avstanden mellom svinghjulet og statoren er feil. Det skal være plass til et visittkort mellom.
RCMK er ofte plaget med at kilen mellom svinghjul og veiaksling ryker slik a tenningstidspunktet blir feil.
En stund blandet de sammen svinghjul fra høyre- og venstreroterende motorer slik at kundene pådro seg tennis albue.
Da har du litt å spikkulere i etter påske Vidar.
...og forresten, Zenoah er en mye bedre motor enn RCMK.Last edited by Haralde66; 25 March 2013, 16:29.
Comment
-
Joda, denne hadde vært startet flere ganger i følge tidligere eier. Problemet er vel at båten ikke har vært på vannet med denne motoren, så o-ringer og pakninger på kjølevannet var "frityrstekt". Så det har vel vært varmt hvertfall. Bytta plugg ja.
Jo takk, Liker Zenoah bedre, men fikk nå bytta dette greiene til meg, så må vel få gang på det. Følg med på fortsettelsen... etterhvert...Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.
På sjø og land.
Skala båter og klatrebiler....
Comment
-
Originally posted by Rudi Arnesen View Postjeg tok det som en selvfølge at det ble brukt o-ringer av nevnt kvalitet. Når det gjelder dette med kunnskap om "bensinskuter" er det en myte at det er forskjell. grunnleggende prinsipper er det samme uansett hva drivstoffet er. Når det gjelder BUT(målparameter for energi pr mengde enhet) er dette høyere i metanol og gir følgelig større varmeutvikling. Så svaret må da bli, med rett type o-ringer trenger en ikke kjøling.I`m BACK!
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment