Announcement

Collapse
No announcement yet.

50 talls RC Cruiser prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    hakke peiling på hvordan dek du bør bruke, men hva med å smøre på noe som lett ryker?
    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
    Smått&Rått Harstad

    Comment


    • #32
      Originally posted by sverref View Post
      tror du skal slite for og få mye røyk utav rc dekk generelt,
      Kommer vel an på hvor lenge en står også!
      "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

      Comment


      • #33
        om du lager ei form av ett vanli rc dekk, også smelter gummin fra ett 1/1 bildekk og støper nye dekk med den guffa, kanskje det vil ryke mer?

        er jo så lette disse rc bilane att det ikke blir nok friksjon til og bli fryktelig varmt
        Sverre Finnerud '83 modell
        FF4 Shafty Crawler med masse snadder
        frekvens 2.4ghz

        Comment


        • #34
          Alternativet er jo å la gummidekk til RC ligge å flyte i noen kjemikaler et par netter. La dette trekke seg skikkelig inn. Ryker mye mer av dekka på 1.1 bil ihvertfall
          Futaba 3PM-X
          Axial AX10(x2) | Axial SCX10(x2)
          Losi XXX-S | HPI Savage
          | Tamiya CC01 Pajero

          Comment


          • #35
            hvis du har prøvd å smelte bildekk, så tror jeg dette er noe vi ikke vil prøve på.
            Gummien lar seg ikke smelte...... ellers kunne ideen være ok.
            Kjemikalier ja...........forsvinner vel helt da, eller? kanskje noe å prøve!
            "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

            Comment


            • #36
              skulle jo tro det kunne la seg gjøre å smelte bildekk på "svak" varme over litt tid, men skal ikke bynne å krangle med deg siden jeg aldri har prøvd dette, pluss at jeg ser for meg et helvettes gris.. men mener jeg har sett en plass at man kan få tak i slike dekk som utvikler farget røyk til rc, men skal ikke si dette helt sikkert.. kunne jo gått å bruke svart el-tape, da eltape utvikler en jævla røyk når det bare blir varmt nok :P.. ellers så ser jeg for meg å surre noe som lett ryker rundt dekka (noe i svart farge selvførlgeli) for å få denne blårøyken du er ute etter.. men prøv å finn tak i noe som lager røyk, å prøv å finne en måte å enten lage dekk av det eller surre det rundt dekka..

              mvh plejmo
              Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
              Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
              Smått&Rått Harstad

              Comment


              • #37
                Røyk???

                Hva med røyksett til en tanks? Tror også de har dette til tamiya lastebilene... Men vet du får sett til taks med en slags væske man fyller på en beholder... Sjekk tanks sidene!

                Comment


                • #38
                  Smelte vanlig bildekk har jeg liten tro på.
                  Trur ikke den gummien er rett her heller. Den ryker pga høy friksjon, som kommer av farten på hjulet, og tyngden på bilen. En rc bil blir for lett. Men finnes sikkert en gummi type som egner seg.
                  OTteknikk.com

                  Comment


                  • #39
                    Tjo Hei, host/hark/host!!!
                    Her ble det tips ja! får prøve noe og se. ellers er røyksett til tanks også en god ide, selv om det blir "fake".... men allt for show!
                    "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

                    Comment


                    • #40
                      Jeg ville gått for røyk fra hjulene på ekte vis, eller ingen røyk.
                      Røykmaskin blir litt for jalla for ett ellers meget bra prosjekt.
                      Røyken blir feil, og den kommer ut fra feil plass.
                      Men er kannskje bedre enn ingen ting.
                      OTteknikk.com

                      Comment


                      • #41
                        kunne jo gådd for en røykmaskin og lagd to stusser som kom foran hjulene så trommelkraften vil slynge røyken ut fra dekka..
                        Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                        Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                        Smått&Rått Harstad

                        Comment


                        • #42
                          Re: Ignifer ". Jeg ville gått for røyk fra hjulene på ekte vis, eller ingen røyk.
                          Røykmaskin blir litt for jalla for ett ellers meget bra prosjekt.
                          Røyken blir feil, og den kommer ut fra feil plass.
                          Men er kannskje bedre enn ingen ting."

                          Ja, virkelig røyk hadde vært mest morro. Røyk kan jo legges ut i bakre hjulhusene, og med fendershirtsen som dekker bakhjula, er ikke plasseringen så nøye.....
                          plejmo kommer også med en løsning, og som sagt ser du ikke mye til bakhjula i" senka "stil.
                          "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

                          Comment


                          • #43
                            er sant det. går jo an å prøve.. liker den skuta di!!
                            OTteknikk.com

                            Comment


                            • #44
                              enig med ignifer, den skuta der har stil!!
                              Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                              Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                              Smått&Rått Harstad

                              Comment


                              • #45
                                Takker for "skryten"!!!
                                beklager at jeg ikke har fått ordnet noe oppdaterte bilder. (ser mye bedre ut nå med alu"krommen")
                                Skal prøve å ordne dette en av dagene.

                                har testkjørt chassiet med eZrun Bl.combo, og funka bra, MORSOMT!
                                har kommet pakke med flere servoer i dag, så prosjektet går fremover
                                "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X