Announcement

Collapse
No announcement yet.

50 talls RC Cruiser prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    re:

    re:Pleimo . Vel har nok brukt en del timer......fra støpt karosseri til ferdig produkt, skulle jeg regnet vanlig timepriser runder det nok noen tusen.......
    karosseriet uten vinger bak, tar ikke så lang tid,disse må ettermonteres pga. vanskelig form på støpepluggen... og de vil det være kun 1.eks.av..

    Re: Finansministeren . Hadde fri fra jobb,så da får en holde på. Men det å legge inn postene, og fikse karosseriet er nok litt forskjellig. Brukte nok totalt ikke mere enn 5d fra støping.....men er nok ikke proff, det er nr 2.... Ellers jobber jeg ikke med modeller, men 1/1 biler. Har vel også noen fingre i litt design,reklame,og tegnet siden født......


    Ellers takker jeg for "skryten", og alle kommentarer, morro å se andre også synes prosjektet er NICE! kommer nok flere prosjekt etter hvert...
    Last edited by leaded; 28 July 2009, 05:02.
    "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

    Comment


    • #17
      jeg tenkte jo da bare på en støpt plugg :P
      Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
      Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
      Smått&Rått Harstad

      Comment


      • #18
        Originally posted by plejmo View Post
        jeg tenkte jo da bare på en støpt plugg :P
        Hm, skla tenke på det.......har mye annet på gang også i nærmeste fremtid.
        uansett forefinnes det kun form med karosseriet uten halefinner! dette forbeholdt jeg meg selv!

        Skal kontakte deg, men gratis blir det ikke........... har noen nye prosjekt på gang for noen kompiser.... Caddy 66 2dHT, og noe hjelp for 32/34 rod på buggy chassie.
        "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

        Comment


        • #19
          Jo da roger byner å bli bra no.. i fe ta me en tur innom å sjå en dag..

          Comment


          • #20
            Originally posted by elcamino View Post
            Jo da roger byner å bli bra no.. i fe ta me en tur innom å sjå en dag..

            He,he..... tror den blir stående på utstilling på stand til Kyosho,Molde på Høstmønstringen til AmcarMolde 22.august (Romsdalsmuseet)
            ....det er i hvertfall det det er ønske om......

            Ellers har jeg funnet ut det er mange nysjerrige!!!!!
            (og Ronny stresser seg opp......)
            "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

            Comment


            • #21
              Hehe han he vel lyst på hotrodden sin vettu he trua på å lage modell av blazern i au
              e d påmelding t høstmønstringa, eller bare å møte opp med bil?

              Comment


              • #22
                Originally posted by elcamino View Post
                Hehe han he vel lyst på hotrodden sin vettu he trua på å lage modell av blazern i au
                e d påmelding t høstmønstringa, eller bare å møte opp med bil?
                bare å møte opp. Portene åpner kl.11
                og.....vet blazer karosseri finnes! Husker bare ikke hvor, men tror jeg har lagret link.... skal gi beskjed når funnet!


                Blazer karosseri her: http://www.rcnitrotalk.com/proline-r...y-blazer-body/
                Last edited by leaded; 6 August 2009, 20:08. Reason: mere info
                "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

                Comment


                • #23
                  Ufattelig kult. Og trikset er altså bare ett lag med matte og lite herder?

                  Selvfølgelig etter at du har lagd en plugg som jeg ville brukt 5 år på
                  mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                  "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                  -
                  Röhrl

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by zabbe View Post
                    Ufattelig kult. Og trikset er altså bare ett lag med matte og lite herder?

                    Selvfølgelig etter at du har lagd en plugg som jeg ville brukt 5 år på
                    Ja........
                    veldig finvevd tynn matte, og normal mengde herder på epoxy´n jeg brukte, var 1:5. reduserte vel til ca. 1: 6 - 7. Tok mye lengre tid å tørke, men.....
                    Verste var faktisk å sørge for at ikke luftbobler oppstod på "skarpe" kanter.

                    5år på plugg..... vanligvis brukes lang tid fordi en er usikker med ukjente ting. lag mal fra siden, forfra/bakfra, og ovenfra ( f.eks. oppkopiert på data fra et bilde i rette vinkler) , eller ta det på frihånd, og juster etter hvert hvis du føler det er helt gæ´rnt!
                    "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

                    Comment


                    • #25
                      ja? skjer det noe framgang eller? :P
                      Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                      Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                      Smått&Rått Harstad

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by plejmo View Post
                        ja? skjer det noe framgang eller? :P
                        Nåja, ikke gitt meg ennå. Vener på bl esc, servoer, og diverse.....
                        Ellers fullt opptatt med min 1:1 hobby, med lokal stormønstring av amcars til helgen. Lokale Kyosho/modellhobby butikk stiller stand der, og skal låne prosjektet for utstilling.
                        har montert syltynt polert alu på allt som skal være krom, lister m.m. så ved første krasjen får jeg litt jobb og reparere........ skitt au, i værste fall er forma klar! hadde håpet at den var kjøreklar, men leveransene fra utlandet kommer nok ikke tidsnok. skal komme med mere info når den blir operativ!
                        "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

                        Comment


                        • #27
                          1.ste testkjøring! 60A bl esc, og 4600 kv motor ga en sykt drag som ikke ga store muligheter for god håndtering av en amatør.....
                          Remontering av plasseringa på servoen ga mindre utslag, og sørget for lettere rett fram kjøring! Den spinner på alle 4 uten problemer med Nihm batteri...og jeg som har bestilt lipo........ det å spinne piruetter, og kjøre drift, går lett med gummidekk. (om en i litt ukontrollert fart)
                          Nå mangler bremsesystemet foran, og hevinga bak, så ....
                          "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

                          Comment


                          • #28
                            skal du montere brems på elektro bil?
                            Sverre Finnerud '83 modell
                            FF4 Shafty Crawler med masse snadder
                            frekvens 2.4ghz

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by sverref View Post
                              skal du montere brems på elektro bil?
                              Mja! ser du på resten av prosjektet, er ikke farten det viktigste, men tanken på show, om å kunne "burne", og resten. Dette vil være mest autentisk med å kunne bremse kun forhjula ved sviing av dekk.

                              hvis noen vet om dekk det lett ryker av, gi gjerne beskjed så slipper jeg teste mange.....
                              "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

                              Comment


                              • #30
                                tror du skal slite for og få mye røyk utav rc dekk generelt, men dissa hjula som står stock på Sprint 2 flux burte være mulig og få antydninger til ryking de var gummi akti, veit ikke hva de heter men står sikkert ett sted
                                Sverre Finnerud '83 modell
                                FF4 Shafty Crawler med masse snadder
                                frekvens 2.4ghz

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X