Announcement

Collapse
No announcement yet.

50 talls RC Cruiser prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Einart View Post
    stiligt prosjekt da kor har du fått tak i de hjula med hvite dekk? lurte litt på om det var flyhjul
    Nei, de er faktisk standard HPI stasjfelger, og noe kyosho greier. disse er ombygd med innflyttet senter, og endret kant mot dekket> senter.
    Den hvite "dekkdelen" er faktisk ytre del av felgfronten.....

    Senterdelen er kuttet ut av felgen, hver eike strekt lit m/varme, og justert lengde under rotering på spindel for nøyaktig tilpassing mot felg. Fiksert med superlim, og forsterket liming med epoxy. det holder uten problemer, har også hjulpet en kompis med off-road buggy slik, og ingen hjul har blitt vraka ennå, selv med hård medfart..
    Det kreves riktig nøyaktighet med sentrering, også i innpress så ikke hjulet "wobler"....derfor fikseringen først, så det er mulighet å få løs for justering.
    "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

    Comment


    • #62
      Dødsfett prosjekt, mektig imponert!

      Er det lov å spørre hva slags materiale støpepluggen er? Dvs, hva bruker man, og hvor får man kjøpt det? Har hatt både styropor og divinycell i tankene, men jeg antar at det finnes andre alternativer?

      Comment


      • #63
        Originally posted by thorflot View Post
        Dødsfett prosjekt, mektig imponert!

        Er det lov å spørre hva slags materiale støpepluggen er? Dvs, hva bruker man, og hvor får man kjøpt det? Har hatt både styropor og divinycell i tankene, men jeg antar at det finnes andre alternativer?
        Det jeg brukte fikk jeg tak i hos en utviklingsavdeling for lastebilskap, de bruker det som moddelering.
        Det er en slags stiv porøst a´la isopor.... det ligner veldig mye det samme skumgreiene som er sprøytet inn i sideveggene på lastebilskap. (Bussbygg som ligger her i nærheten, bygger slike skap..)
        En enkel greie å bruke er faktisk byggskum, du får det på enhver byggvare handel. Lag en ramme stor nok med bunn, og fyll oppi! Dette produktet vil ha ca.samme formbarhet, og kan støpes på.
        Se tråden om hva du bør bruke til å støpe med... vitsen er å få det litt fleksibelt, (selv om det ikke blir likt lexan)så tåler det mere. Lag det så tynt du kan!

        Lykke til!
        "If you need more than two hubcaps, your´car ain´t COOL!"

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X