faaan.. idag KUNNE jeg tatt en prøvetur, men presterte å lodde på deans hun-kontakt på regulatoren istedenfor han-kontakt. Ikke at jeg har han-kontakter da.. bittert
forresten har jeg originalt spur-gir, og 27t pinion. Greit å starte med. kjører også 2 cell lipo. regulatoren skal klare 3-cell hvis man bytter vifta, men tror den går greit nok med 2 cell foreløpig. Vi snakker jo tross alt en ganske drøy giring, 3000 (hvis jeg ikke tar feil) og fullt kulelagret drivverk/diff. Så forskjellen fra originalhastigheten bør være ganske drøy.. hehe
1. er å sette inn kulelager alle steder der dette fikk plass. Ruller MYE lettere nå, og det liker vi. Kanskje den blir mer holdbar også.
2. Sette BL i en gammel kyosho-sak med kjededrift og belter er vel ikke det lureste man kan gjøre mht holdbarhet
Hobbywing vanntett (splashproof) esc (60a) og 3000kv motor er bestilt, og pinion skal byttes fra 17t til 23. ihvertfall i første omgang siden det er det jeg hadde liggende
mvh oddi
1. Jeg kjøpte en blizzard for ikke lenge sida. Den hadde ikke noe kulelager. Har du link til en side hvor de selger komplette kulelager for blizzard?
2. Jeg har brukt Traxxas Velinion 3500 motoren, 31t pinion og 78t spur på blizzarden. Ikke merket noe slitasje på noen ting.
Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx. http://www.youtube.com/animatorsimen
ebay er din venn! http://www.ebay.com/itm/33pcs-KYOSHO...item56580e538c Dette er kitet du trenger. Det er egentlig til nitro-utgaven, men den har samme diff som el-utgaven. Du får 4 eller 6 kulelager til overs. $18.50 + frakt for forseglede lager kan umulig være dyrt, selv om kvaliteten helt sikkert ikke er helt 100% holder det nok i massevis
Hva slags batteri bruker du?
I vintern som var kjørte jeg en del uten karosseri, grunnet jeg brukte den 3500kv motoren som var ganske høyt gira.
Uten karosseri dra blizzarden opp ganske mye snø på chassiset. Det hjelper å kjøle ned motoren.
Siden det havna mye snø der, valgte jeg å bruke 8.4 7-cell NiMh 3000mAh.
Blizzarden har jo ikke toppfart på 70 akkurat, så punchen fra Lipoen hadde jeg nok ikke merka så godt uansett. 8.4 volt er jo 1 volt høyere en 2s, så motoren går 3500 rpm fortere på maks gass.
Her er en video fra i vinter. (GoPro HDHero1 kvalitet.)
Da har det vært oppstart! Artig sak, kjørte på gress og da vrengte beltet seg 2 ganger. på grus var ikke dette tema. Har litt problemer med esc'en, plutselig vil den ikke gå den ene veien:\ Men hvor fikk du fatt i spur gear, simen? hva passer? nå kjører jeg på 30 pinion og originalt spur gear, og kunne tenke meg mindre spur fordi de andre pinion-gearene mine er mindre, så da blir det enklere å eksperimentere Ble også innkjøpt lakk til heavy-metal'en idag.. lilla.. hehe
jess, funker den som den skal! Har bestilt spur-gear fra samirc, det blir sendt på mandag ellerno slikt. (De hadde ikke på lager). Tenkte også å bruke 2 mindre 3-cell-batterier i parallellkobling (nærmere bestemt de som brukes til f.eks. slash, 1/16 som jeg har liggende) Dette blir også bedre mht karosseri og batteriplassering Når alle karosserifestene mine er i hus kan jeg begynne og tenke på hvordan det problemet skal løses.
Her er et bilde av hvordan oppsettet ser ut nå:
jeg bestilte nytt anbefalt spur-gear på sami-rc for en stund siden, på lager ifølge nettsiden dems.. fikk telefon dagen etter om at det ikke var på lager likevel, og de lurte på om jeg ville ha et annet isteden. "når kommer det på lager da?" spurte jeg. "på mandag" var svaret.. ok, jeg kan vente såpass. Men nå har det gått endel uker og ganske mange mandager, og det har ikke dukket opp noe spur-gear.. og folk lurer på hvorfor noen bestiller fra ebay?
Comment