Announcement

Collapse
No announcement yet.

R2 hobbies TEH-R31 review.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • R2 hobbies TEH-R31 review.

    tenkte jeg skulle dele mine erfaringer med R2 hobbies sin seneste kopi, nemlig TEH R31. bilen ser dønn lik ut OTA R31, og det meste på bilen funker veldig fint.

    Når man begynner å bygge ser man med en gang at pulleyene må limes sammen. det er greit nok, men ringene man skal lime på er litt vel trange, så det har en tendens til å bli mye press som gjør at disse lett løsner, selv før man er ferdig å bygge chassiset.

    - en "løsning" på dette som jeg har eksperimentert meg fram til er å ta en skalpell å "skrape" den på innsiden av ringen, for å rett og slett utvide indre diameter på disse ringene. førsteinntrykket er at de sitter mye bedre. har cs kittet til streetjam, og orginale streetjam pullyer sitter mye bedre og er enklere å få limt da de ikke har det samme "trykket" på pulleyene.

    neste problem jeg møtte var diffene. de holder rett og slett ikke mål synes jeg personlig. først er det rimelig vrient å få bygd de, også er ikke plasten de er laget av sterk nok. det merket jeg tidlig i morges da jeg tenkte jeg skulle ta meg en liten spinn før jeg for på jobb.. ødela "outdrivesene" etter 30 sekunder. hadde heldigvis nok deler til å få bygd en ny, får se hvor lenge den varer.

    - en løsning er å kjøpe de stive akslingene de har og/eller front one way. mulig OTA R31 diffene er bedre, og da kan det være et alternativ å bytte til de.


    Et stort minus med bilen, iallefall min er at kilene/pinsene til akslingen ikke var noe sted å finne, og at 2 av 4 kulelager som holder diffene ikke var å finne i pakken. var heldig iom at vi har en stor boks med løse kulelager på jobb, og ikke pakker til spesifikke biler, så jeg fant noen som passet der.. og det var bare 2 igjen, flaks. sa suverin suveren!

    ellers synes jeg overall kvaliteten og finishen på chassiset er rimelig ok.

    kommer til å legge ut mer informasjon og plusser/minuser med chassiset etterhvert som jeg får testet og skrudd litt.

    kom gjerne med relevante spørsmål, og prøv å hold tråden ren slik at evt interesserte kjøpere får en ren og pen tråd å lese i.

    Mvh
    Magnus
    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
    Smått&Rått Harstad

  • #2
    ok, nå blir jeg rett og slett litt lei meg hær.

    gikk igjen 30 sekunder før noe gikk åt hellvette. spurholderen tok kveld, det vil si den plastkilen som holder den til pulleyen. den ble så gravd ut (smeltet) og stålkil er satt i, så det problemet får jeg ikke igjen.


    men ikke nok med det, diffen gikk på nytt, denne gangen knakk outdriven på høyre side rett av. så one way blir bestilt så fort som pengene kommer på konto.

    nå skal det jo sies at ikke alt av dette er nyheter, det er kjent at OTA R31 sine pulleyholdere og spurholdere knekker stadig. er vel en grunn til at det finnes oppgraderingskit, noe jeg forsåvidt har på min.

    plejmo
    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
    Smått&Rått Harstad

    Comment


    • #3
      Betyr alt dette tullet med den at ein i utgangspunket billig bil, blir dyr?
      Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

      Comment


      • #4
        vel, nei. pulleystopperne koster ikke mye, og front one way og solid aksling fra r2 er heller ikke rare greiene. og jeg har stor tro på at om det blir ordnet vil bilen fungere bra. om jeg har rett gjenstår å se.

        plejmo
        Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
        Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
        Smått&Rått Harstad

        Comment


        • #5
          Kjempe pra Plej

          Tror vi kan konkludere lett med at chassiet er verdt sine 500,- koster du på det rundt 250,-?? Har du et superb drift chassi ?
          Dette er bare det jeg føler jeg fikk utav reveiw'n Rett meg om jeg tar feil da..

          Men om jeg har rett...... Da får du et konge chassi til 750,- brand new med gode cs muligheter

          Jeg stikker tommelen opp for det altså

          Retteråsen
          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

          Comment


          • #6
            skal gå igjennom å sjekke hva den koster med delene. da også for cs kittet.

            nå har jeg ikke fått kjøre så alt for mye da, så jeg vet ikke om det er andre potensielle "feil" på bilen, men resten av bilen ser ut til å holde en rimelig god standard.

            kommer til å legge ut mer info og tips etterhvert som jeg får testet og justert litt.

            holdt nesten på å glemme at det er nok ikke en ideell bil dersom man skal kjøre på plasser med mye småstein og slikt, da diffhusene fanger opp og slipper ikke ut evt steiner og dritt. men vi skal se om det ikke går an å forbedre litt på det

            plejmo
            Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
            Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
            Smått&Rått Harstad

            Comment


            • #7
              ok, da er front one way bestilt. bare å vente på den så blir det mer testing av chassis.

              Products
              ------------------------------------------------------
              1 x Reinforced Pulley Stopper (for one car) *31OP12 (31OP12) = 211YEN
              1 x Driving Ratio Change Pulley Set (for one car) *31OP13 (31OP13) = 1,008YEN
              ------------------------------------------------------
              Sub-Total: 1,219YEN
              Japanese Postal Service (EMS): 1,500YEN
              Oversea Charge: 635YEN
              Total: 3,354YEN

              dette er med dagens kurs 228 norske riksdaler.

              stiv aksling fra r2 koster 13$
              front one way fra r2 koster 16$

              det blir 157 norske riksdaler. så må man legge på frakt da selvfølgelig.

              men alt i alt kommer man på under tusingen for et chassis jeg håper og tror vil fungere utmerket til drifting.

              nå er det bare å vente på delen så blir det mer testing, justering og utprøvning

              plejmo
              Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
              Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
              Smått&Rått Harstad

              Comment


              • #8
                Eneste problemet jeg har med min er at jeg ikke får batteriet nedi batterikassa:/
                Tror fredrikt her på forumet har samma problemet...
                har du det problemet?

                Mvh cossiedude
                Team Rockstar
                Its only one way to drive a car - SIDEWAYS^^
                Xray T3`11
                ---Futuba 2PL---Vortex 1205---Tekin RS Pro---Nosram Dragon 10.5 boosted - GreenDrift
                Kyosho TF5 Stallion---Futuba 2PL---Vortex 1205---Team Orion Vortex Race Spec---Nosram Pure Evolution 7.5 - Team Rockstar

                Comment


                • #9
                  har fått delene, så nå gjenstår det bare å montere å teste.

                  nei jeg har ingen problem med å få lipoene mine i batterikassa, men størrelser varierer jo veldig da..

                  plejmo
                  Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                  Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                  Smått&Rått Harstad

                  Comment


                  • #10
                    tok ei stund før du fikk delene?:P

                    størrelsen på batteria varrierer veldig:P
                    Its only one way to drive a car - SIDEWAYS^^
                    Xray T3`11
                    ---Futuba 2PL---Vortex 1205---Tekin RS Pro---Nosram Dragon 10.5 boosted - GreenDrift
                    Kyosho TF5 Stallion---Futuba 2PL---Vortex 1205---Team Orion Vortex Race Spec---Nosram Pure Evolution 7.5 - Team Rockstar

                    Comment


                    • #11
                      ja, når man velger billigste fraktmåte tar det gjerne litt tid

                      sitter nå å monterer onewayen, måtte lime pulleyringen litt da den var på tur av.

                      http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Approved_.html der er forresten pakken jeg bruker, den passer i batterikassen med litt klaring..

                      plejmo
                      Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                      Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                      Smått&Rått Harstad

                      Comment


                      • #12
                        nå har jeg fått testet og styrt litt, og har shimset opp litt på akslingene foran for å få bort litt slakk. bilen er veeldig smooth, og reagerer akkurat slik jeg vil at den skal.

                        har hatt en del problemer med onewayen, men det er nå i orden.

                        må si jeg er imponert over hvor godt bilen fungerer, og kan anbefale den på det varmeste. MEN jeg anbefaler den ikke til nybegynnere, av den grunnen at man kan bli plaget med litt av hvert, og litt erfaring er greit å ha når man må feilsøke å skru på kjerra.

                        men sålangt, god bil for en grei penge, så lenge man tar seg litt tid til å justere og skru litt.

                        kommer en "full review" når jeg får prøvd den ut over litt tid.

                        plejmo
                        Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                        Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                        Smått&Rått Harstad

                        Comment


                        • #13
                          ok, tenkte jeg skulle samle opp tankene jeg har om chassiset til nå.

                          +:
                          billig, da selve kit'et kommer på rundt 500,- ferdig inn i norge.

                          lettskrudd. f.eks. 4 skruer og diffen er ute.

                          billige deler. dog disse må bestilles på nett.

                          -:

                          balldiffene som følger med er bare å kaste i søpla, outdrivesene tåler ingenting før de knekker. det er spesielt kjipt om du ikke vil kjøre med solid diff og/eller oneway.

                          akslingene tåler ikke så mye styrevinkel som de burde. når chassiset leveres med 50* styrevinkel bør akslingene som følger med tåle det samme. jeg har til nå knekt 3 akslinger, og må skru ned styreutslaget for ikke å knekke den siste reserven jeg har.

                          slakk, det er litt slakk her og der, det verste av slakket ligger i styringa. jeg TROR det kan bli bedre ved å kjøpe styredeler i aluminium. det vil vise seg etterhvert.



                          jeg har til nå byttet ut diffene, og satt på cs pulley's på mitt chassis. og jeg må si at jeg er kraftig imponert over hvor godt jeg synes chassiset er i forhold til pris. men samtidig er jeg skuffet over kvaliteten på visse deler.

                          men jeg gir ikke opp. jeg vet at dette chassiset med litt arbeid kan bli et monster av en bil.

                          jeg vil fortsette med å bestille alu-deler til styring, samt Overdose akslinger som takler litt mer vinkel, samt nye dempere, selv om demperene som følger med er helt ok.

                          plejmo
                          Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                          Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                          Smått&Rått Harstad

                          Comment


                          • #14
                            hm..overdose akslinger? link..
                            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                            Comment


                            • #15
                              http://www.rc-race-and-drift-japan.com/index.php?main_page=product_info&cPath=91_165&prod ucts_id=2980&zenid=tnnp2mb6ns5uk029pjuntrusb2

                              d
                              e er riktignok out of stock på rc race and drift, men fant en annen japansk side som hadde de inne.. husker ikke hvilken though :/

                              plejmo
                              Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                              Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                              Smått&Rått Harstad

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X