tenkte jeg skulle dele mine erfaringer med R2 hobbies sin seneste kopi, nemlig TEH R31. bilen ser dønn lik ut OTA R31, og det meste på bilen funker veldig fint.
Når man begynner å bygge ser man med en gang at pulleyene må limes sammen. det er greit nok, men ringene man skal lime på er litt vel trange, så det har en tendens til å bli mye press som gjør at disse lett løsner, selv før man er ferdig å bygge chassiset.
- en "løsning" på dette som jeg har eksperimentert meg fram til er å ta en skalpell å "skrape" den på innsiden av ringen, for å rett og slett utvide indre diameter på disse ringene. førsteinntrykket er at de sitter mye bedre. har cs kittet til streetjam, og orginale streetjam pullyer sitter mye bedre og er enklere å få limt da de ikke har det samme "trykket" på pulleyene.
neste problem jeg møtte var diffene. de holder rett og slett ikke mål synes jeg personlig. først er det rimelig vrient å få bygd de, også er ikke plasten de er laget av sterk nok. det merket jeg tidlig i morges da jeg tenkte jeg skulle ta meg en liten spinn før jeg for på jobb.. ødela "outdrivesene" etter 30 sekunder. hadde heldigvis nok deler til å få bygd en ny, får se hvor lenge den varer.
- en løsning er å kjøpe de stive akslingene de har og/eller front one way. mulig OTA R31 diffene er bedre, og da kan det være et alternativ å bytte til de.
Et stort minus med bilen, iallefall min er at kilene/pinsene til akslingen ikke var noe sted å finne, og at 2 av 4 kulelager som holder diffene ikke var å finne i pakken. var heldig iom at vi har en stor boks med løse kulelager på jobb, og ikke pakker til spesifikke biler, så jeg fant noen som passet der.. og det var bare 2 igjen, flaks. sa suverin suveren!
ellers synes jeg overall kvaliteten og finishen på chassiset er rimelig ok.
kommer til å legge ut mer informasjon og plusser/minuser med chassiset etterhvert som jeg får testet og skrudd litt.
kom gjerne med relevante spørsmål, og prøv å hold tråden ren slik at evt interesserte kjøpere får en ren og pen tråd å lese i.
Mvh
Magnus
Når man begynner å bygge ser man med en gang at pulleyene må limes sammen. det er greit nok, men ringene man skal lime på er litt vel trange, så det har en tendens til å bli mye press som gjør at disse lett løsner, selv før man er ferdig å bygge chassiset.
- en "løsning" på dette som jeg har eksperimentert meg fram til er å ta en skalpell å "skrape" den på innsiden av ringen, for å rett og slett utvide indre diameter på disse ringene. førsteinntrykket er at de sitter mye bedre. har cs kittet til streetjam, og orginale streetjam pullyer sitter mye bedre og er enklere å få limt da de ikke har det samme "trykket" på pulleyene.
neste problem jeg møtte var diffene. de holder rett og slett ikke mål synes jeg personlig. først er det rimelig vrient å få bygd de, også er ikke plasten de er laget av sterk nok. det merket jeg tidlig i morges da jeg tenkte jeg skulle ta meg en liten spinn før jeg for på jobb.. ødela "outdrivesene" etter 30 sekunder. hadde heldigvis nok deler til å få bygd en ny, får se hvor lenge den varer.
- en løsning er å kjøpe de stive akslingene de har og/eller front one way. mulig OTA R31 diffene er bedre, og da kan det være et alternativ å bytte til de.
Et stort minus med bilen, iallefall min er at kilene/pinsene til akslingen ikke var noe sted å finne, og at 2 av 4 kulelager som holder diffene ikke var å finne i pakken. var heldig iom at vi har en stor boks med løse kulelager på jobb, og ikke pakker til spesifikke biler, så jeg fant noen som passet der.. og det var bare 2 igjen, flaks. sa suverin suveren!
ellers synes jeg overall kvaliteten og finishen på chassiset er rimelig ok.
kommer til å legge ut mer informasjon og plusser/minuser med chassiset etterhvert som jeg får testet og skrudd litt.
kom gjerne med relevante spørsmål, og prøv å hold tråden ren slik at evt interesserte kjøpere får en ren og pen tråd å lese i.
Mvh
Magnus
Comment