Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner trenger litt hjelp før bestilling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da har jeg satt i gang byggingen og skjønner at man skal låse/sperre bakdiffen. Har lest at mange stapper den full med tykkolje,papir eller lim.

For en stund siden fant jeg et bilde her på forumet som beskrev hvordan man kan bytte om på rekkefølgen diffen er bygd og låse den på den måten uten å ødelegge den. MEN jeg finner desverre ikke igjen bildet noen som finner det eller har andre triks?
    Last edited by Cheesey; 17 November 2011, 19:38.

Comment

Originally posted by Cheesey View Post
      Da har jeg satt i gang byggingen og skjønner at man skal låse/sperre bakdiffen. Har lest at mange stapper den full med tykkolje,papir eller lim.

For en stund siden fant jeg et bilde her på forumet så beskrev hvordan man kan bytte om på rekkefølgen diffen er bygd og låse den på den måten uten å ødelegge den. MEN jeg finner desverre ikke igjen bildet noen som finner det eller har andre triks?
      Hadde vært kjekt å sett et sånt. Bilde, lurer veldig på hvordan man gjør det.

Comment

Er det denne man skal lime/proppe full med papir/grease?
        Click image for larger version

Name:	11 - 1.jpg
Views:	1
Size:	61.8 KB
ID:	775805

Comment

Tror det gitt

Cossiedude
          Team Rockstar
          Its only one way to drive a car - SIDEWAYS^^
          Xray T3`11
          ---Futuba 2PL---Vortex 1205---Tekin RS Pro---Nosram Dragon 10.5 boosted - GreenDrift
          Kyosho TF5 Stallion---Futuba 2PL---Vortex 1205---Team Orion Vortex Race Spec---Nosram Pure Evolution 7.5 - Team Rockstar

Comment

Diffen min ser ikke sånn ut. What to do?

Comment

Må si det var mye vanskeligere å skru isammen den bilen enn jeg trudde. Har skrudd i hjel 2 skruer allerede og må kjøpe nye ALU motorfester fra rcmart. Ser også at jeg mangler Servo.

Den lokal RCshoppa anbefalte denne: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=15969 any thoughts?
              han lurte også på om ikke jeg skulle ha med en gyro, men er ikke det fyfy i rcdrifting?

Comment

Gyro er på hue å ræva ut
                Den servoen er plenty til drifting
                Når insektene blir knust på siderutene, gjør du det riktig. DRIFTING!!!!!!
                2stk TT01 med full alu og carbon, CC01 Skalatryne, Crawler King 4ws lett alumodda,
                2stk TL01, 2stk clodbuster, Twister Bell, STOR 1:4 F1 bil
                1:1 Toyota Avensis 1,8 VVTi
                HelganesRC-klubb

Comment

Da er følgende ALU Upgrades bestilt fra 3Racing
                  Front Bulkhead For 3racing Sakura Zero
                  Rear Bulkhead For 3racing Sakura Zero

Comment

heihei

Lenge siden noe update her. Har brukt mange timer på å skru i sammen bilen, for no dritt
                    Gleder meg til å kjøre men først må alle delene på plass, å jeg er usikker på hvordan jeg skal få isammen demperene. den bruksavisningen er jo mindre forklarende enn IKEA. Noen som skjønner denne? hva mener de men den 1mm som jeg skal skru med skruen først og hva er forskjellen på de to bildene til høyre?
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20111221_211342.jpg
Views:	1
Size:	30.7 KB
ID:	775992

Comment

Forskjellen er at på det nederste bildet er tanga satt godt inne på "glideflaten" eller push roden om du vil, og vil dermed skrape den opp. det igjen fører til at demperen ikke glir som den skal. Den 1mm er der det er ment at du skal holde med tanga for å få på rod enden. siden denne 1 mm ikke skal inn i demperen igjen
                      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

Ok, så jeg skal ikke holde på den glatte delen, men alle gjengene skal inn i rod enden?

Comment

Du kan holde på den nederste 1mm av den og de skal helt inn ja, men om du ønsker å justere høyden på bilen, skrur du den bare litt ut igjen
                          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

takk! bilen skal jo bli sA lav som mulig

Comment

Etter å ha mistet hele lysten til å drive med RC (brukte maange timer på skrue sammen driten)har jeg endelig fått tilbake gnisten etter å ha sett drifting videoer på youtube

Mangler fortsatt en servo, nå er den jeg ble anbefalt (Savöx Servo SC-1258TG - 0.08 speed/13kg) utsolgt hos elefun.

Noen som vet om noen alternativ? trenger ikke å koste mer om det ikke er nødvendig :P

Comment

Hvis du har tid til å vente og vil ha billige og bra servoer så er Blue Bird på Hobbyking.com veldig bra.
                                John Henning Østbye
                                Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X