Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner trenger litt hjelp før bestilling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by scrucky View Post
    Hvis du har tid til å vente og vil ha billige og bra servoer så er Blue Bird på Hobbyking.com veldig bra.
    Kan fint vente, må uansett kjøre dekk,felger og paint fra china.

Men kan noen linke til noen gode alternativer?

har en Futaba 3PL-2.4G om det har noe betyding.

Comment

Originally posted by alfano
      Vi selger noen av Norges billigste savox servoer 😃.
      Www.serpent.no

Vh
      pitstop motorsport
      ole Henrik liabø
      Hei på deg

det kan godt være, Desverreså skriver ikke hvilken du anbefaler for meg.Savox digitale servo 0.07sek - 10kg - vekt som ser ut til å være den mest aktuelle fra savox er billigere hos Elefun pluss at jeg sparer frakt siden jeg kan hente den der.

Som beskrevet i forrige post så må jeg uansett handle paint,dekk og felg fra utlandet så kom gjerne med et forslag til servo fra det store utlandet.

Takk

Comment

Har da funnet to alternativ begge er Blue Bird og har skjønt at Metal Gear er tingen.

hvilken av disse er best? hastighet eller KG ?

1. Speed: 0.08sec / 60 deg at 6V ,
        Torque: 6.2kg/cm , 86 oz/in at 6V http://www.rcmart.com/blue-bird-bms6...Path=1099_1029

2.Speed: 0.10sec / 60 deg at 6V, Torque: 7.2kg/cm , 100 oz/in at 6V http://www.rcmart.com/blue-bird-bms6...Path=1099_1029

Comment

Skulle montere motoren igår, som jeg kjøpte fra rcland.
          Men finner ikke det tannhjul delen som skal på motoren?!? skal den følge med motoren eller bilen?
          Så også litt "rust" bakpå motoren som aldri er brukt eller pakket ut før idag. skal den være slik?

Click image for larger version

Name:	WP_000311.jpg
Views:	1
Size:	30.9 KB
ID:	778395Click image for larger version

Name:	WP_000310.jpg
Size:	37.2 KB
ID:	778394

Comment

Tok en tlf til rcland og de beklaget at de ikke informerte om at jeg trengte en Pinion-drev.
            Siden jeg skal bruke den til drifting og har en motor på 10.5T så anbefalte dem et drev mellom 20 og 25T.

Det kom litt an på banen, han ba meg også sjekke google....any thoughts?

Comment

Pinion må du nok kjøpe selv.
              Og ser ikke noe rust på den motoren jeg. =)
              John Henning Østbye
              Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

Comment

Originally posted by scrucky View Post
                Pinion må du nok kjøpe selv.
                Og ser ikke noe rust på den motoren jeg. =)
                Har funnet ut av det. Men hvor stor?

Comment

har da kjøpt pinion. Prøver å å koble motor esc og reciever men skjønner ikke helt hvordan.
                  Endte også opp med å kjøpe en savox 1258TG, men skjønner ikke hvordan denne skal festes i bilen og heller ikke hvordan den skal settes sammen.

som dere ser på bildene nedenfor så sitter det en plastikk boks på enden av kablene som skal til motoren. I bruksanvisningen ser man ikke denne. Skal jeg bare klippe av den og lodde kablene på motoren?
                  det følger med dobbelsidigteip, strips og 2 kabelstrømper

Click image for larger version

Name:	WP_000346.jpg
Size:	17.6 KB
ID:	778669Click image for larger version

Name:	WP_000345.jpg
Size:	76.7 KB
ID:	778670Click image for larger version

Name:	WP_000348.jpg
Size:	14.8 KB
ID:	778671

Comment

er vel flere i grimstad som kan hjelpe deg vil jeg tro selv bor jeg 1,5t fra deg.så blir litt lang tur desverre hehe

servoen monteres i servofeste forran på en av sidene,du følger bare stagene fra styringene og ser hvor di går ut til 1 stag/arm.. burde være 2stk servo fester der som servoen passer ned i mellom..

di 3 ledningene skal på motor ja,må vel loddes på,se om du ser noe henvisning til farge på ledninger og samme farge på motor? om du skjønner..

sikkert noe andre her som kan forklare lodding av esc sammen med motor bedre en meg

lykke till
                    RC finnes....
                    Torbjørn #1978#

Comment

Bor i Flekkefjord, så er ikke så langt unna Lyngdal.
                      rart at det ikke finnes en video om hvordan man fester den servoen. følger jo med en hau av deler :P
                      skjønner hvilken kabel som skal hvor på motoren men skal jeg kutte av den plasttingen som er på enden og lodde de til motoren?

Takker

Comment

hehe da har jeg lest feil gitt,ser det nå ja hehe
                        hva slags bil ha du igjen?

er ikke ekspert selv på lodding av motor/esc men om du ikke får til og lodde på hele den plastdingsen til di lodde punktene på motoren så må du bare kappe av ledningene i enden av den plast dingsen og lodde ledningene på rett plass på motor

hva slags motor/esc har du??
                        så kan jeg prøve og søke litt etter bilder eller noe som kan være til hjelp

EDIT: så nå hvordan motor så ut.. om du ikke fikk med 3stk plugger til og lodde på ledningene og så putte inni di 3 hullene i motoren så tar du bare og putter inni hver av di ledningene der di skal i forhold til rett farge så lodder du dem fast der burde gå fint..
                        Last edited by extremracing.net; 25 October 2012, 23:25.
                        RC finnes....
                        Torbjørn #1978#

Comment

Takker

Da klippet jeg av den plast dingsen og loddet riktig kabel på rikting plass på motoren.
                          Sliter fortsatt med å finne ut hvordan jeg skal koble servoen til styre /sving kula.
                          De delene som følgte med bilen passer ikke på servoen.
                          se bildene for mer forklaring

Sliter også med å koble ESC til batteriet, må jeg kjøpe noe overgang ?

Comment

di servohornene som er satt rød firkant rundt,passer vel fysisk på servoen? i såfall tar du og kapper av 3 av di "armene" (på den med fire)så burde du få plass til og montere og feste arm fra styring til servoarmen

ang batteri så er vel det beste og lodde feks deans kontakter på esc og batteri,om ikke så kan du bare handle overgang,finnes et stort utvalg av det hos hobbyking,koster ikke mye heller
                            RC finnes....
                            Torbjørn #1978#

Comment

På det bildet av servodelan som fulgte med bilen så skal du bruke den som det står futaba på. Den passer på savox.
                              Espen Jensen
                              -----------------------------------------------------
                              Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

Comment

Takker, etter litt makt så fikk jeg på den futaba delen

Følgte med et par ekstra kabler til laderen så klipper at deans kontaktene på den og fester en "han" på ESC og en hun på batteriet.
                                Må bare få handlet ny loddebolt og kabelstrømper.

synes det er rart at de ikke har bestemt seg for en standard de følger på kabler , kontakter og deler

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X