Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vurderer Tamiya TA-05 VDF, tips...???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vurderer Tamiya TA-05 VDF, tips...???

    Har en Robitronic Avid2, som er satt opp for drifting, et MEGET potent oppsett. MEN, vurderer å bygge meg en Tamiya TA-05VDF.
    Noen tips rundt dette? Vil jeg oppnå en bedre bil enn den jeg har? Deletilgang?

    Som dere sikkert skjønner, har ikke drifting vært noe jeg har drevet med lenge, men har allerede vært innom Tamiya TT-01 fullalu m/EZRUN 8T, Sprint2 Sport og hatt en Sprint2 Flux.Disse er nå solgt. Har igjen en Kyosho FW-05 elkonvertert(utendørsbil), og Robitronic bilen, men skal jeg ha noe mer nå, vil jeg ha noe som er bedre, eller muligheter til å overgå det Robitronic er god for...
    Tamiya TA-05VDF, ser ut for å kunne være den rette bilen å gå over til, men det jeg egentlig lurer på, er om det er verdt det, om den er bedre, eller bare "jevngod".

    Tar gjerne i mot tips og råd
    Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
    Knut Olav Rundtom

  • #2
    Hehe hva skal jeg svare her, jeg vet nemlig hvilken bil du sitter på! Og skal jeg være ærlig, så vil det bli problemer med deletilgang i fremtiden på aviden..
    Likevel så vet jeg at bilen er god for drifting, du sitter på den 3.beste drifte bilen i årets VM... Og det sier sitt om chassiet! Skal du ha ny bil og vil ha det beste av det beste innen drifting så velger du:

    Yokomo DRB, hvorfor? Fordi det er pr.dags dato etter min mening det beste driftechasset på markedet vi kjenner til i europa. (2.plass i VM) Den har ferdige CS kit, heftig styreutslag og deler til å forbedre det! Deletilgangen er god men det må bestilles ifra utlandet pr.dags dato. Jeg jobber hardt med å endre dette!!

    Eventuelt ville jeg da valgt:
    Hot Bodies TC-FD, veldig god bil (6 plass i VM). Denne har mer og mere gromme deler tilpasset drifting, og jeg vet det utvikler seg raskt deler som gjør denne like oppgraderingsvillig som DRB'en.

    Tilslutt ville jeg valgt TA05VDF fordi dette er alternativet som har minst oppgraderingsmuligheter etter hva jeg har registrert. Dette er en supert supert chassi, ikke missforstå! Men Tamiya utvikler ikke gromdeler som CS kitt, forbedre styreutslag osv... D nøyer seg med front montert motor og fin vektbalanse.. Virker det som akkuratt nå...

    Jeg tror også de er rangert rett etter hva de koster også.. Så da kan du velge etter lommeboka..

    Retteråsen
    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

    Comment


    • #3
      Ja, er jo noe i det du sier der Har jo en kjempepotent bil i den jeg har Vet også om det med deletilgang, og det er jo viktig, det er en av grunnene til at jeg tenker videre. Er kjempefornøyd med bilen, så den er det ikke noe i veien med.

      Hvor får jeg i så fall tak i Yokomo DRB og deler til denne til mest fornuftig pris? Blitt forelsket i enveisdiffen på Avid'n, og må jo ha maks styreutslag

      Du prater om et CS kit, hva er dette?

      Takker for svar
      Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
      Knut Olav Rundtom

      Comment


      • #4
        DRB og deler vil jeg anbefale å kjøpe ifra:

        Banzai Hobby - committed to bringing Japan’s best RC, Plamo (Plastic Model Kit), Gunpla (Gundam Model Kit) and hobby products to your door. You can buy online direct from Japan and Save!



        CS det er Counter steer, det betyr i hovedsak å styre motsatt vei når du ligger på sladd.. Ellers kjører jo vi 4wd og sladder ofte med hjulene pekende rett fram.. Virkelige drifting biler må jo styre imot, altså counter steer.. Og i radiostyrt verden betyr dette at du får overdrive på bakhjulene ved å bytte diff, og størrelse på reim hjul osv slikat bakhjulene snurrer fortere enn forhjulene.. Da blir den radiostyrte driftingen vanskeligere og mer realistisk, nettopp fordi du må counter steer'e. Og her kaller vi det kort og greit CS! Så ferdige CS kit er jo som det står, egne pakker med reimer, diff og slikt du trenger for å bygge om dette.. Jeg har hatt CS på min Avid og da måtte jeg bruke Xray deler og tenke ut hvordan ting fungerte selv.. Yokomo har gjort dette for deg!

        Jeg jobber med å få yokomo til norge så kan hende deletilgangen blir enda lettere der

        Retteråsen
        Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
        2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

        Comment


        • #5
          Aha, nå forstår jeg litt mer av den CS forkortelsen
          Hvis jeg da har forstått rett, må man da ha enveisdiff forran, ettersom bakhjulene går fortest i sladd?
          Men, jeg monterte den enveisdiffen som fulgte med på Avid'n forran, den virket da større enn den sperra kulediffen som sitter bak...

          Sett litt på det Yokomo chassiet, og blir nok det da, hvis det er det som skal til for å ta et steg opp. Lite vits å bygge VDF, hvis det kun er på samme nivå som den jeg har
          Last edited by Knuter`n; 29 November 2011, 12:03.
          Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
          Knut Olav Rundtom

          Comment


          • #6
            VDF er nok på samme nivå eller vektbalansen er bedre det skal jeg nok si.. Men likevel er det DRB som har alle de feteste delene osv ekstra pluss det er det beste chassiet jeg har kjørt, etter min gamle kjære avid! Savner den bilen <3

            Enveis er ikke et must, men det er en fordel, da får du også håndbrekkfunksjon når du slipper gassen/bremser Noe som er fint når du skal kaste bilen andreveien i sladd..

            Retteråsen
            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

            Comment


            • #7
              Hei.
              Først må jeg si at jeg respekterer Retteråsen som person, og sjåfør. Men en Tamiya tulling som jeg er kan jeg ikke sitte her og lese om hans feilaktige opplysninger om VDF.
              Det finnes neppe noen bil man får mere optionparts, eller ferdige CS kitt til.
              For det første. VDF er bygget på verdens mest brukte Touringbil i standard klasse, nemlig Tamiya TA05. 90% av alle TA05 Deler, og options passer rett på VDF`en. Hvis ikke det er godt nok for de fleste, så kan man bevege seg over i Tamiya TRF verdenen. Som borti 60% av delene passer. (minner om at det er mye TRF deler på VDF originalt.


              Det jeg har lært av min VDF på en sesong er at den er MEGET driftsikker hvis den er riktig sammenskrudd. Har kjørt en hel sesong med min. og det eneste jeg har ryki er ett smeltet kulediffdrev foran.


              Så VDF er nok den tryggeste bilen med tanke på deletilgang for fremtiden.( Søk Tamiya TA05 på ebay og se hvor mange treff du får på deler)

              Her har du ett eksempel på hva du får av spesialdeler til bilene:
              http://www.rc-square.de/english/square_2_1_1_tamiya_ta05-tb02.php

              Alle de store nettbutikkene har mye deler til disse bilene.
              Banzaihobbies.com
              Rcmart.com
              etc.

              Vedrørende hvilken bil som kom hvor i VM mener jeg er urelevant selv om det var en VDF på 4 plass som retteråsen ikke nevner.
              Alle disse bilene er meget gode biler. Jeg var selv å kjørte VM og jeg må nok si resultatene har nok mest med sjåførene, hvordan de setter opp sine biler, og ikke minst hvordan de taklet presset.
              Dette går jo selvfølgelig på erfaring og hvor god sjåføren er.

              P.R i dag er VDF`ene raskest i Drammen, men ikke de raskeste bilene fordi de er VDF`er. Men på grunn av oppsett.
              De vinner ikke løp, men det kommer av at enkelte sjåfører ikke er gode nok når det gjelder. (les undetegnede)

              Nå har jeg skrivi nok vrøvl. Så jeg vil ønske deg lykke til med ny bil uansett hvilken av disse gode overnevnte biler du velger.

              Men mitt beste tips hvis du skal kjøpe ny bil vil være. Kjøp bil som er utviklet kun til drifting, og ikke prøv å lage driftebil ut av en touring bil. Rett og slett fordi du da alltid vil mangle det «lille ekstra» som folk hele tiden leter etter
              J
              Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
              www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
              Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

              Comment


              • #8
                Bøyer meg i støvet selgsagt har Erik rett!!!

                Retteråsen
                Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                Comment


                • #9
                  Kjøre Avid'n ei tid til, til jeg får prøvekjørt et eller annet
                  Skjønner godt du savner bilen di Retteråsen, den er helt sjefs B-)
                  Ble enda mer sjefs nå, da jeg fikk balansert den skikkelig. Ser IKKE pen ut med limvekter, men DET er de BILLIGSTE "optionparts" som finnes Ble som en drøm, og enda mer forutsigbar...

                  Tror det hele faller på at jeg tar med viktige kriterier som: deletilgang, kjørestil, selvsagt pris, optimeringsmuligheter, og optionparts i avgjørelsen. Men, tror heller ikke noe blir avgjort, før jeg har fått prøvekjørt nevnte chassi, må da være noen som har som jeg kan prøve noen runder

                  Bare fortsett å argumentere for/imot forskjellige chassier, det blir veldig avgjørende, for hva som blir med i siste sorteringsrunde for meg... Og, kom gjerne med nye forslag også, så lenge de er på linje eller bedre enn hva jeg har... (Robitronik Avid2, VM bilen til Retteråsen)
                  Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
                  Knut Olav Rundtom

                  Comment


                  • #10
                    får kaste meg på litt her jeg å da, har en tc-fd pdd, og må innrømme at det faktisk ikke alt for mye deler til denne enda, syns bilen er kjempe fin å kjøre men de orginal akslene takler ikke fult styreutslag og den første min røk etter 2 uker, har bestilt litt div aksler fra rundt om i verden nå å venter på å teste. men alt i alt en bra bil å den oppfører seg bedre enn avid mener jeg etter å ha hatt begge deler.

                    så kommer vi til de 2 andre bilene som er nevt her, begge disse er det hauger med deler til, men må innrømme at drben ser veldig fristene ut og er nok hakket vassere som driftebil men så er den i hverfall $200 dyrere da, i hverfall de jeg har funnet for salg.

                    men har bestemt meg for at jeg skal ha alle 3 på et tidspunkt, å hvis planen min faktisk virker nærmer jeg meg i hverfall en ta05vdf, så får vi evt se når det blir bestilt en drb.......
                    Har blitt noen biler gitt: Yokomo DIB, Tamyia TA05 MS, Traxxas Slash 4x4, Aixal SCX10 Dodge, Aixal SCX10 Hi-Lux, Ansmann Venom,
                    Tamiya m03 og Axial EXO

                    Comment


                    • #11
                      DRB`n er ikke SÅ dyr da, koster ca $540 på www.rc-race-and-drift-japan.com

                      Cossiedude
                      Team Rockstar
                      Its only one way to drive a car - SIDEWAYS^^
                      Xray T3`11
                      ---Futuba 2PL---Vortex 1205---Tekin RS Pro---Nosram Dragon 10.5 boosted - GreenDrift
                      Kyosho TF5 Stallion---Futuba 2PL---Vortex 1205---Team Orion Vortex Race Spec---Nosram Pure Evolution 7.5 - Team Rockstar

                      Comment


                      • #12
                        vet det, har sett det, men fortsatt bare $374,90 for vdf på rcmart
                        Har blitt noen biler gitt: Yokomo DIB, Tamyia TA05 MS, Traxxas Slash 4x4, Aixal SCX10 Dodge, Aixal SCX10 Hi-Lux, Ansmann Venom,
                        Tamiya m03 og Axial EXO

                        Comment


                        • #13
                          Kommer vel på $400 til sammen med de delene som ikke følger med i vdf-kit`et, elns?
                          ikke vet jeg men trur det er no slikt=p

                          Cossiedude
                          Team Rockstar
                          Its only one way to drive a car - SIDEWAYS^^
                          Xray T3`11
                          ---Futuba 2PL---Vortex 1205---Tekin RS Pro---Nosram Dragon 10.5 boosted - GreenDrift
                          Kyosho TF5 Stallion---Futuba 2PL---Vortex 1205---Team Orion Vortex Race Spec---Nosram Pure Evolution 7.5 - Team Rockstar

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by cossiedude View Post
                            Kommer vel på $400 til sammen med de delene som ikke følger med i vdf-kit`et, elns?
                            ikke vet jeg men trur det er no slikt=p

                            Cossiedude
                            Team Rockstar
                            Den eneste oppgraderingen en VDF trenger er faktisk gratis. Dvs du må borre ett 5 mm hull i en alu skive som følger med bilen
                            Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
                            www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
                            Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

                            Comment


                            • #15
                              Er det ikke noe sånt at det ikke følger med diffhus, ell bulkheds elns a?
                              meiner bare att i en build thread jeg så igjennom så mangla det noen deler som han måtte ta ifra ta05`n??

                              Cossiedude
                              Team Rockstar
                              Last edited by cossiedude; 29 November 2011, 22:37.
                              Its only one way to drive a car - SIDEWAYS^^
                              Xray T3`11
                              ---Futuba 2PL---Vortex 1205---Tekin RS Pro---Nosram Dragon 10.5 boosted - GreenDrift
                              Kyosho TF5 Stallion---Futuba 2PL---Vortex 1205---Team Orion Vortex Race Spec---Nosram Pure Evolution 7.5 - Team Rockstar

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X