Hei, har litt lyst og montere sammen en bil i nærmeste framtid Så eg lurer på om hvilket chassi nå til dags passer bra til drifting? Må også ha det elektriske etter hvert Men kan folk komme med forslag? Er ganske ny Trenger ikkje det beste og dyreste. Har nå en tt01. Men tenkte en pris mellom 1000-2000kr for chassie? får man noe bra for det?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nytt drifte chassi?
Collapse
X
-
Om man skal gå for noe "autentisk" som ligner på det som er 1:1 drifting, da ville jeg gått for dette. Er selv relativt hypp på dette.
-Thelle-Tamiya entusiast!
TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150
-
Skal du enkelt og lett tilgjengelig til hyggelig pris velger du TT-01
Lett å få tak i brukt, og dette er som regel utstyr som er prisdumpa noe alvorlig.
Denne tråden er nok litt utdatert, men det er fortsatt en god del som stemmer:
http://www.radiostyrt.no/showthread....g-annet-nyttig!Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
- NiceShot.no
Comment
-
Originally posted by xilian View PostSkal du enkelt og lett tilgjengelig til hyggelig pris velger du TT-01
Lett å få tak i brukt, og dette er som regel utstyr som er prisdumpa noe alvorlig.
Denne tråden er nok litt utdatert, men det er fortsatt en god del som stemmer:
http://www.radiostyrt.no/showthread....g-annet-nyttig!Adrian Edel
MST MS01D Pro drifter
Tamyia TT01D drifter
Comment
-
Heisann. Ser at det er mange tråder her allerede om chassie så jeg håper det går greit at jeg skriver her.
Jeg er ny i selve drifte miljøet,men har hatt andre vanlige biler før.
Jeg kjøpte meg en bsd bs207t brushless drift,en bil som jeg ikke er helt førnøyd med. Får den ikke til å funke helt pluss at det er ganske mye ting som har blitt ødelagt på bilen allerede. Så derfor har jeg nå bestemt meg for at jeg vil legge litt mer penger i et nytt og mye bedre chassi,jeg kommer til å bruke elektronikken fra bsd'en da dette virker til å være brukbart. Budsjett messig kan jeg vel strekke meg opp til 4000 for et nytt chassi. Så da blir jo spørsmålet: hvilket chassi vil folk anbefale?
Har noen ting som må oppfylles: Det må kunne kjøpes her i norge. Må være god kvalitet,er lei av deler som blir ødelagte. Må være lett å få tak i reservedeler om noe skulle bli ødelagt. Det må og være en bil som er bygget for å være drifte bil,ikke en touring bil som er gjort om til drift. Kan godt være cs bil da jeg hele tiden prøver å kontrastyre med den bilen jeg har nå,noe som ikke funker så bra siden den er vanlig 50/50 drift. Fikk teste en cs bil her om dagen,syns det var meget interesant. Eneste bakdelen med den bilen var at motoren på den var litt vel ivrig.Last edited by Dragev84; 30 January 2013, 19:21.
Comment
-
Anbefaler Mst ms01d RTR (www.rcland.no) da får du en bil som er beregna for drift og som er veldig god å kjøre. det er fullt delelager i hop-ops(oppgraderingsdeler) eller du kan gå får biler som mst ms01d vip/gt/gt2 , mst xxx vip (er helt RÅ men vil si den er best innenfor driftsformen cs (counter steer) eller man kan gå for mst fs01d som er med frontmontert motor. MST ms01d RTR 2990,- , ms01d gt (fullt oppgradert versjon, men da bare chassi) 3990,- , fs01d (frontmontert motor og så og si helt oppgradert 3690,- og den råe mst xxx vip 4990,-sigpic MiNi-Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)
Comment
-
Jeg har en Xray t3 som jeg har kjøpt, den er helt rå! kjøpte meg også etronix photon med lipo batteri, har hitec 625mg servo 0.15sec som fungerer helt greit. Dette koster ca 3500,- uten servoen. Et godt valg da du kan programmere motoren selv med effekt, motorbrems osv.[-] Tamiya TT01/ Drifter <- Selges [-] X-ray T3 2011 Drifter
SDT//= **StanCedDRiftTeaM**
Comment
-
Originally posted by khprime View PostAnbefaler å gå for et chassi som er nøye konstruert til drift og ikke som er beregnet for touring
Skjønner ikke helt ulempen med det, for det første er xray t3 chassiet konstruert for hardhet og mykhet, dette kan du justere selv. Setups for camber og caster er maxa helt ut på denne bilen for og få et godt grep og enormt utslag på hjul, noe som egner seg godt i drifting.
Har hatt mange driftingbiler gjennom tidene, i tillegg har jeg en 1:1 driftingbil, her er nettopp dette nødvendig oppskrift for gode driftingskills, wisefab f.eks for maks hjulkast for og bevare sladden breiere og lenger.
Jeg oppdaget på Xray t3 at dette er nesten tilsvarende som wisefab mtp. justeringer.
Så ikke kom her og si at Xray t3 ikke er egnet til RC driftingLast edited by Holum; 25 March 2013, 18:38.[-] Tamiya TT01/ Drifter <- Selges [-] X-ray T3 2011 Drifter
SDT//= **StanCedDRiftTeaM**
Comment
-
Originally posted by Holum View PostBegrunn svaret dittsigpic MiNi-Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)
Comment
-
vektfordeling har MYE å si i drifting. oppdaget dette selv med min Enroute JXR.
Xrayen er for tung i ræva og blir fort "sleggete", med en bil med mer vekt forran enn bak så blir den roligere og lettere å kontrolere i høye hastigheter. camber er heller ikke noe must på disse bilene, kan fint kjre med 1 - 2 - 3 grader uten problemer, da holder også dekkene lenger
jeg merket STOR forskjell fra å bytte fra plast til alu bære armer på bilen min, og hvor mye vekt er det i forskjell? 30 - 40 gram?
men en ting er sikkert, vekt har utrolig mye å si i drifting.
Comment
-
Hei.
Henger meg litt på her.
Gratulerer med gromt chassis Holum.
X-rayen er som nevnt før her en touring bil. Fordelen med denne er at den er konstruert for extreme belastinger av friksjon,motor og fart.
Noe som gjør den til en veldig driftsikker bil med lite reparasjoner.
Materialvalgene er av beste kvalitet siden dette chassiet er ment for konkuransekjøring på øverste nivå.
Dette drar med seg flere fordeler som utallige justeringsmuligheter, gode dempere og slitesterke deler.
Innenfor konkuranse drifting har man lov til å Vektbalansere chassiet inntil 200 gram. så man kan fint få på mere vekt foran hvis man ønsker, men litt av forskjellen er da at man må tilføre vekt til bilen som man da slipper på ett driftechassis.
Neste tema er styregeometri som også som oftest er andeledes på driftechassisene, sammen med lengde på armer på "styrevugga" som igjen gir betydelig raskere styrerespons enn på Touringbil.
For raskt utslag ønsker man som oftest ikke i touring når man kjører i 90+km/t (har selv erfart dette med for rask styring på min M-chassis bil. Den ble vinglete med for rask styring).
Men i drifting som går betydelig saktere med mindre grep kan man da raskt kaste bilen ut i høy vinkel og gi en kjapp contersteer slik at bilen skyter fart sidelengs(selv med 50/50 Utveksling).
Så er man ute etter de små forskjellene så er nok ett rent Driftechassis å anbefale.
Men hvedbegrensningen ligger i dekka vi kjører på så overnevnte fordeler er små og nærmest ikke merkbare for de fleste.
Tror du og Xrayen kommer til å ha mange timer med morro.
Vil du stoppe truten på alle med driftechassis kan du bare si. X-ray vant EM i RC drifting på høyeste nivå i 2012
Når alt kommer til alt så er det nok sjåføren og oppsettet det kommer an på.
Men glem aldri att utviklingen går stadig videre på drifting og touring i hver sin retning
Håper jeg fikk forklart dette på en forholdsvis grei og forstålig måte selv om jeg drifter bedre enn jeg skriver Norsk, uten å skryte av noen av deleneLøpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 3
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment