Announcement

Collapse
No announcement yet.

NC1 - Touring / Track

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by spiro View Post
    Saken som ble vedtatt på MSK var 19,5 turn & blinky mode / stock esc. Resten av reglene som modified. I etterkant var det noen som tok opp at 19,5 var ukurant vare og vanskelig å få tak i. Derfor ble dette endret til 17,5 turn ble jeg fortalt. Hvor kommer så 13,5 turn fra? Skumhjul var ikke en del av vedtaket på MSK.
    Husk: Alle vedtak på MSK er rådgivende.
    Ja, 19,5T ble "vedtatt", men senere forkastet av seksjonen av grunn nettopp som du nevner, 19,5T=ukurant. Det ble i ettertid foreslått av LMBK 13,5T/blinky mode/nontiming/gummihjul, ellers som for MOD. Dette er også hva vi opprinnelig foreslo til MSK'n. Dette + etter seksjonens egne vurderinger ligger til grunn for det endelige vedtaket (som også garantert er godkjent av juridisk avd. hos NMF). Klassen fikk navnet Touring Stock, og skal inviteres til som supportklasse på NC-rundene + NM.
    I tillegg kan nevnes vår Touring Stock nå også er en offisiell klasse i EFRA (mulig den heter noe annet).

    Mye att og fram med ovennevnte, men det blir vel på stell når seksjonen får SR korrekt på plass

    Mvh
    Lørenskog Modellbilklubb
    Trygve Bull Freng/58
    www.lmbk.no
    XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

    Comment


    • #17
      Kan ellers med glede nevne at den nye Touring Stock-klassen i mine øyne går veldig bra, dog med et klart skille fra MOD (og SS...., savner SS jeg....). Trodde i utgangspunktet at motorkomboen vil bli for kjedelig (saktegående) med følge at førere raskt ville falle fra. Men dette tror jeg ikke blir tilfelle. Hos oss på Sørli har flere stock-førere hatt stor glede og nok utfordring med å håndtere bilen til gode tider. Så nå er det bare å melde seg på løp/arrangere i det ganske land
      Trygve Bull Freng/58
      www.lmbk.no
      XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

      Comment


      • #18
        Originally posted by speikey View Post
        Har aldrig været med på at lese så mye pis om en enkelt ting som blev vedtaget på msk og siden hen er blevet bekræftet her på forum 117 gange. Vågn nu op drenge....... Stein Ove. Sad du og sov under hele mødet på msk ?
        Kjære Ole, min dreng !
        Mange kjenner deg, og vet du kan "ta helt av", vi rister det bare av oss. Men enda fler kjenner deg ikke noe særlig, men de leser innlegg her på forumet, om ikke hver dag, kanskje litt innimellom - noen av disse har kanskje i det siste vurdert den nye stock-klassen, men ikke fått med seg de "117 gange" reglementet er bekreftet.
        Så slutt og skrik opp som du gjør, selv om du kanskje ikke mener det så bokstavelig - og INGEN satt og sov på MSK'n forresten
        Trygve Bull Freng/58
        www.lmbk.no
        XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

        Comment


        • #19
          Ok. Stein Ove har sat de regler op, og de samsvare ikke i det hele taget hva som er vedtaget. Han var med på mødet og stiller nu spørgsmålstegn ved vedtaget. Hvis han ikke sov, da lure jeg på hva han da gjorde under den diskussion.
          Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
          Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

          Comment


          • #20
            Originally posted by speikey View Post
            Ok. Stein Ove har sat de regler op, og de samsvare ikke i det hele taget hva som er vedtaget. Han var med på mødet og stiller nu spørgsmålstegn ved vedtaget. Hvis han ikke sov, da lure jeg på hva han da gjorde under den diskussion.
            Er vel ikke mer å si om dette egentlig, ref. til hva jeg skriver over. Arrangørklubber skjønner/vet hva som nå er vedtatt etter MSK'n og vil selvsagt understreke reglementet i innbydelse/tilleggsregler - det må man forvente. Like mye skal man forvente at SR blir rettet opp - der er vi jo enige
            Trygve Bull Freng/58
            www.lmbk.no
            XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

            Comment


            • #21
              Originally posted by speikey View Post
              Ok. Stein Ove har sat de regler op, og de samsvare ikke i det hele taget hva som er vedtaget. Han var med på mødet og stiller nu spørgsmålstegn ved vedtaget. Hvis han ikke sov, da lure jeg på hva han da gjorde under den diskussion.
              noen ganger blir jeg matt.......
              ok, så har det sneket seg med en feil vedr skumhjul, jeg kan faktisk gjøre feil, det skal jeg ærlig innrømme, men vet du hva? jeg skal rette opp det jeg, så er denne ballen død!
              Trekk pusten et par ganger Ole før du gyver løs med usakelige kommentarer.....
              jeg synes og minne enn som selv reiste seg og forlot møtet i 2010 når vi diskuterte dekk i buggy klassene.....
              så du kan ta de kommentarene dine til ettertanke, og tenke deg om 2 ganger før du fyrer løs!

              og en ting til, jeg stiller ikke spm tegn til vedtaket, men jeg skrev i en post at jeg skulle sjekke vedtaket, bare så det ikke ble flere feil, dette føler jeg som om at 1 fjær blir flere høns!
              Last edited by thaking; 9 April 2012, 22:37.
              -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
              -Leder www.I
              HRC.no
              ]

              Comment


              • #22
                her er foresten årsaken til feilen med skumhjul, når jeg redigerte de gamle reglene så kopierte jeg linjen ifra klassen SS så derfor ble linjen med skumhjul med, dette er selvsagt feil!

                her er de gamle reglene:

                2 1:10 ELEKTRO TOURING SUPER STOCK
                Her gjelder de samme reglene som i Modified med unntak av motor og dekk.
                2.1 DEKK
                Fritt her kan det brukes skum hjul og gummihjul. Antall på løp er fritt.
                2.2 MOTOR
                Det er tillatt med 10.5 turn børsteløs motor og 19 turn med børster

                Så igjen beklager så innmari mye!!!
                skal få slettet denne linjen ASAP!
                -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                -Leder www.I
                HRC.no
                ]

                Comment


                • #23
                  Nå tilbake til Tråden, lykke til med NC1 utendørs, håper det blir mange deltakere og at arrangemanget blir bra, stå på
                  -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                  -Leder www.I
                  HRC.no
                  ]

                  Comment


                  • #24
                    Ett par spørsmål ang batterivalg. Er det noen begrensning i antall celler på lipo batteri brukt i den nye klassen? Og må batterier brukt i konkurranser i denne klassen være Roar eller Efra godkjente?
                    TLR 22 - Xray T3 - TLR Eight 2.0 EU
                    Sanwa MT4

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by klevjer View Post
                      Ett par spørsmål ang batterivalg. Er det noen begrensning i antall celler på lipo batteri brukt i den nye klassen? Og må batterier brukt i konkurranser i denne klassen være Roar eller Efra godkjente?
                      Hei, kravene for batteri er de samme som for Modified. Dette betyr 2 celler lipo fra godkjenningslisten til ROAR / EFRA.
                      [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                      -----------------------------------------------------

                      Comment


                      • #26
                        Jeg er helt ny i dette gamet, men har planer om å være med i den nye stock klassen. Bil, batterier og 13.5 t motor er på plass, men er litt usikker på dette med esc'en. Ønsker i utgangspunktet en billig esc som passer til klassen med tanke på blinky/timing. Har noen noen gode forslag til esc som ikke koster for mye?
                        TLR 22 - Xray T3 - TLR Eight 2.0 EU
                        Sanwa MT4

                        Comment


                        • #27
                          Cirtix Stock Club Race ESC som jeg tror de bruker i ETS http://www.rcland.no/index.php?dispa...oduct_id=43322
                          Eller så har Antrade en men du må slå av turbofunksjon http://www.modellbil.no/shop/product...fr64v1elel3of0 fordelen med denne er at den kan brukes helt ned til 5.5 turn om man ønsker og oppgradere senere.
                          Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                          Comment


                          • #28
                            Status påmelding 12 dager før løp.

                            Lørdag 12/5 fuel touring 12 stk
                            Søndag 13/5 elektro, 13 stk (11 i Mod og 2 i Stock)
                            Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                            Comment


                            • #29
                              Jeg har planer om å melde meg på i stock. Må bare få bilen klar..... Hvilke krav er det til karosseri? Må det være ett eget løpskaross?

                              Og stemmer det at en kan løse fun lisens på banen på løpsdagen? Ser på forbundets sider at en må påregne 14 dagers behandlingstid fra de får søknaden.... Og det er jo noe knapt med tid.
                              TLR 22 - Xray T3 - TLR Eight 2.0 EU
                              Sanwa MT4

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by klevjer View Post
                                Jeg har planer om å melde meg på i stock. Må bare få bilen klar..... Hvilke krav er det til karosseri? Må det være ett eget løpskaross?

                                Og stemmer det at en kan løse fun lisens på banen på løpsdagen? Ser på forbundets sider at en må påregne 14 dagers behandlingstid fra de får søknaden.... Og det er jo noe knapt med tid.
                                Du kan ta med deg kvittering at du har betalt inn lisens til forbundet samt klubbmedlemskap i din lokale klubb som er tilknyttet Nmf
                                da er det greitt.
                                du er selv ansvarlig for å ha dette iorden, noen klubber kan hjelpe deg med funlisens på dagen, men det er fortsatt du som er ansvarlig for at du har lisens .

                                Touring stokk trenger ikke å ha Efra godkjent karosseri,
                                kun 13,5 turn maks og non blinky mode på esc
                                -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                                -Leder www.I
                                HRC.no
                                ]

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X