Arrangementet tror jeg var ganske vellykket, vi føler iallefall det i MossRC.
Men jeg må være enig med Thomas og Finn her.
Jeg synes NMF må være litt mere fleksible og ikke så firkanta når det gjelder regler på løpsgjennomføring.
Vi ønsket i forkant å kjøre løpet med færre i finalene, og fikk signaler om at dette burde gå bra så lenge førerne var enig i dette på førermøtet.
Om man kan være litt mere fleksible når det gjelder regler så er jeg sikker på at forbundet også får flere klubber inn som ønsker å arrangere løp. Da blir det også mye enklere å få gjennomført flere NC runder i løpet av en sesong.
Jeg synes det er litt i overkant å forvente at de små klubbene i Norge skal leie store idrettshaller og ha 400+ kvm med teppe liggende for å arrangere RC løp. Vi må kunne bruke de fasilitetene vi har i Norge.
Slik det er i dag, så vidt jeg vet, så er det vel kun Borg som har fast onroad bane som er litt større enn MossRCs. Det vil si at andre klubber må leie haller for å kunne arrangere løp.
Jeg er sikker på at uansett om det er sju eller ti i finalene så er det de samme personene står på toppen av pallen uansett.
Ja, kanskje han som normalt ville hatt startnummer 10 i en finale kunne klatret to plasser på to havarerte biler i finalene, men han får en artigere finale i en B finale likevel hvor han slipper å vike for de beste hele tiden.
Men jeg må være enig med Thomas og Finn her.
Jeg synes NMF må være litt mere fleksible og ikke så firkanta når det gjelder regler på løpsgjennomføring.
Vi ønsket i forkant å kjøre løpet med færre i finalene, og fikk signaler om at dette burde gå bra så lenge førerne var enig i dette på førermøtet.
Om man kan være litt mere fleksible når det gjelder regler så er jeg sikker på at forbundet også får flere klubber inn som ønsker å arrangere løp. Da blir det også mye enklere å få gjennomført flere NC runder i løpet av en sesong.
Jeg synes det er litt i overkant å forvente at de små klubbene i Norge skal leie store idrettshaller og ha 400+ kvm med teppe liggende for å arrangere RC løp. Vi må kunne bruke de fasilitetene vi har i Norge.
Slik det er i dag, så vidt jeg vet, så er det vel kun Borg som har fast onroad bane som er litt større enn MossRCs. Det vil si at andre klubber må leie haller for å kunne arrangere løp.
Jeg er sikker på at uansett om det er sju eller ti i finalene så er det de samme personene står på toppen av pallen uansett.
Ja, kanskje han som normalt ville hatt startnummer 10 i en finale kunne klatret to plasser på to havarerte biler i finalene, men han får en artigere finale i en B finale likevel hvor han slipper å vike for de beste hele tiden.
Comment