Announcement

Collapse
No announcement yet.

Regelverk for Mini-Z

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by zabbe View Post
    Kommer noen til å kjøre LM i ett PNWC løp?
    Blir nok ikke mange i så fall, vil jeg tro.

    Vil bare trekke en parallell med ARSE porchen og kjørestilen der. For min del er det dèt som er morsomt å kjøre.
    Kjøre fort og jage 100-deler rundt banen kan man gjøre med stock og GT mod.
    living in the fast lane

    Comment


    • #17
      Å, man jager da 100-deler med ARSE porsche og LM au
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

      Comment


      • #18
        Ja det blir nok ikke så mye forskjell når det gjelder 1000-deler og jag.
        Men med LM dekk og felg, så kan den ikke helt sammenlignes med Mod eller Stock.
        En annen ting er om alle andre har "feil" i sitt regelverk eller om vi har "feil".

        Det kan jo hende de ikke har tenkt på dette eller at de bevisst har valgt det vekk.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #19
          Om man velger å kjøre LM i PNWC etc så er jo uansett det en GT Mod bil med snillere motor og lenger akselavstand (mer rotasjon men større svingradius).
          F.eks så har jeg kun kjørt to klasser i PNWC. ModGT og Pan Car. Pan har jeg kjørt kun for å få banetid med en bil som går ca like fort. GTMod er det jeg liker å kjøre. Pan hater jeg.

          LM blir nok den alternative klassen jeg kjører fremover, da Pan virker til å dø ut (Bortsett fra hos finnene som har kombinert de to og kjører LM som egen klasse).
          For min del så er LM helt kurant å kjøre som LM spec klasse her hjemme. Hva man evt trener med før et PNWC eller Nordisk løp blir jo noe annet.
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • #20
            Man kunne jo eventuelt hørt med Philip? hos PN og sjekket da?
            Kanskje man hadde fått en god grunn for ikke å kjøre LM dekk og felg, bortsett fra at de gutta selger dekk og felg.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #21
              Originally posted by RuneRG View Post
              Om man velger å kjøre LM i PNWC etc så er jo uansett det en GT Mod bil med snillere motor og lenger akselavstand (mer rotasjon men større svingradius).
              F.eks så har jeg kun kjørt to klasser i PNWC. ModGT og Pan Car. Pan har jeg kjørt kun for å få banetid med en bil som går ca like fort. GTMod er det jeg liker å kjøre. Pan hater jeg.

              LM blir nok den alternative klassen jeg kjører fremover, da Pan virker til å dø ut (Bortsett fra hos finnene som har kombinert de to og kjører LM som egen klasse).
              For min del så er LM helt kurant å kjøre som LM spec klasse her hjemme. Hva man evt trener med før et PNWC eller Nordisk løp blir jo noe annet.
              Da synes jeg vi skal kjøre LM-spec felg og dekk hjemme. Så er det hvertfall en klasse som er enkel når det gjelder dekk

              Originally posted by NoBrainer View Post
              Man kunne jo eventuelt hørt med Philip? hos PN og sjekket da?
              Kanskje man hadde fått en god grunn for ikke å kjøre LM dekk og felg, bortsett fra at de gutta selger dekk og felg.
              Er nok ikke noen bedre grunner enn det, er jeg redd
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • #22
                Har sendt spørsmål til Philip.
                Jeg tror også det kun er deletilgang og hvis det er det så hvis det er det vil jeg heller ha eksisterende norske regler ja.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #23
                  Er det lov å "vaske" dekkene? Med vann. Få vekk støvet og driten så de blir myke og "sticky" igjen? Eventuelt bruke bremserens for å vaske å få bort dritten på dekka?
                  sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                  Comment


                  • #24
                    Kun vann og ren alkohol tillatt hos de fleste.
                    Alle former for dekksmøring er kjent for å ødelegge disse banene, og er derfor forbudt så og si overalt.

                    Bremserens vet jeg rett og slett ikke om noen har prøvd, men om banen var min ville jeg ikke tillatt det
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

                    Comment


                    • #25
                      Ikke bremserens på gummi hvis du vil ha en bra bane.
                      Bedre å bruke tid på å vaske og støvesuge enn å betale for ny bane....
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #26
                        Da skrubber jeg de med vann. Merka at det skal ikke mange rundene til før pn x6 dekka begynte å miste grep, sporet er fortsatt helt fint så da er det nok bare partikler som har festa seg på dekket. Mem vann gjør vel kanskje gummien sprø:/?
                        sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                        Comment


                        • #27
                          Påvirker ikke gummien med vann, men hjelper neppe så mye.
                          Prøv å rubbe dekka med litt sandpapir eller ei fil. Da får de litt struktur istedenfor den polerte overflaten du får når grepet er litt lavt.

                          Støvsug banen igjen og igjen og igjen og igjen og igjen så hjelper det nok
                          Mini-ZNorway.com
                          Speedy PigZ Raceway

                          Comment


                          • #28
                            Og en ting til. Spinner bilen ut på gass, så kan du forsøke å spenne opp fjærene på a-armen bittelitt. Kjører du to disker så fjern den nederste og spenn heller den øverste litt ekstra med ei stivere fjær eller mer preload.
                            Du kan også prøve ei stivere t-plate Rart? Ja, men for noen funker det.
                            Mini-ZNorway.com
                            Speedy PigZ Raceway

                            Comment


                            • #29
                              tusen takk for tips Rune skal teste så fort jeg får mulighet
                              sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                              Comment


                              • #30
                                På bilbaneløp bruker vi tape på og rense hjulene . funker utmerket . lo / hår fjærner for tøy er yppelig ,pakketape , alle bruker samme tape , like forhold . Brukes både på gummihjul og skum . Skader ingen underlag . PRØV...........
                                + 40 med M-Chassis
                                Roy Bråten

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X