Announcement

Collapse
No announcement yet.

Regelverk for Mini-Z

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Den var ikke dum.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #32
      Takker for tips Roy. det skal prøves
      sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

      Comment


      • #33
        I sverige har de 64-pitch 12T pinion og 53T spur som eneste lovlige giringsalternativ i Stock.
        Nesten det samme som jeg har satt opp for "Porsche Cup".

        Egentlig så er jeg veldig enig med dem.
        Da vil man jevne ut litt forskjeller i batterier og motorer, samt FET'ing etter min mening.

        Hva synes dere andre om en slik regel for Stock og Porsche Cup?
        Blir litt mere opp til føreren av bilen og ikke selve lommeboka.
        Selv om jeg mener man sikkert kan tillate orginaldiffen i tillegg.
        Bare slik at inngangssummen for å starte i Stock eller Porsche Cup skal holdes så lav som mulig.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #34
          Vi diskuterte jo dette med Busfrø over noen pils og en dårlig burger da vi var i Finnland. Det var vel før vi ble kasta ut
          Kult at de prøver det ut. Har du lest/sett noen erfaringer?
          Det må da forrøvrig også være en maks ytterdiameter på bakdekka, så man ikke begynner å "gire" der...
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • #35
            Har forespurt Rune da det ikke står noe om felgstørrelse i regelverket.
            Jeg synes det bør stå.

            Sverige ser ut til å være fornøyd med den giringen. Mindre forskjeller enn før.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #36
              Null problem for min del når vi snakker Stock og Porsche cup.
              Pr idag er felgene med størst diameter 21,5mm. Disse er idag tillatt slik reglene er skrevet. PN reglementet tillater 21mm.

              Max ytterdiameter med dekk må defineres om dette skal ha noen nytte. Et gammelt triks er jo å legge x antall lag med tape for å øke diameteren.
              Det samme gjelder å legge dekka i Jif over natta, for deretter la de tørke. De eser da omtrent 50%.
              Vrient å oppdage, selv om det ikke er tillatt.

              Min erfaring er at det å begrense temperaturen i motoren har mer å si over 8 min enn noe annet. Dette gjelder både FET og motor.
              Et eksempel. Min bil går hakket saktere enn de fleste i starten av løpet (dårlig motor), men den er like rask i 8 minutter. Vanligvis kjører man 1 - 2 tideler raskere på de første 3 -4 rundene, men med fokus på å holde temperaturene nede vil man kunne få nesten identiske rundetider hele veien.
              Dette vil utjevnes noe med lavere giring.
              Mini-ZNorway.com
              Speedy PigZ Raceway

              Comment


              • #37
                Skal ikke si det korrekt.
                Men synes å huske at "noen" testet LM bakdekk og felg og fikk bedre fart. Gjelder Sverige.

                Men saken er den at selv om det står i PN regelverket så står det ikke i vårt regelverk.
                Samme med giring. Så langt har jeg bare sagt 12T / 53T som maks, men ikke vært nøye på det.
                Hvis man sier ordentlig i fra at KUN 12T / 53T 64p er lov i Stock og Porsche Cup, så er det kanskje lettere å håndheve.

                I Stock har vel vi kjørt med hva som helst av giring så langt.
                Det er vel kun Porsche Cup som har hatt maks 12T / 53T 64p.

                Hva vi blir enige om er jo det vi følger.
                Velger vi å fortsette som før så er det også greit. Jeg bare spør.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #38
                  Jeg er for fast eller maks giring, så lenge vi kjører maks diameter på bakdekka også.
                  mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                  "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                  -
                  Röhrl

                  Comment


                  • #39
                    Synes det er greit når man f.eks. sier at man kjører maks 21mm som PN og at man kun får bruke F1 og LeMans felger / dekk for F1 og LeMans.
                    De andre klassene får ikke lov å bruke disse felgene / dekkene.

                    Om folk vil "blåse" opp dekk eller tape seg grønne, så pytt pytt.


                    Så setter man 12T pinion og 53T spur med 64 pitch for Porsche Cup og Stock som en regel.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #40
                      Er ikke enig. Når du girer så lett, så skal det lite til å gire hardere med større dekk. De som gjør det er de samme som har fete batterier, så de får en kjempefordel igjen.
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • #41
                        Her snakker dere om kun max. giring, ikke sant? Fortsatt ingen nedre grense?
                        living in the fast lane

                        Comment


                        • #42
                          Snakker om kun 1 giring. Ikke mer og ikke mindre
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #43
                            Da blir det ikke mulig å kjøre kyo diff...
                            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                            -
                            Röhrl

                            Comment


                            • #44
                              Ok, ser ingen ulempe med det men det forhindrer ikke at folk beveger seg litt i grå sonen med dekk og hjul størrelse, da.
                              living in the fast lane

                              Comment


                              • #45
                                Nope. Men det forhindrer at folk tar'n helt ut og får en kjempefordel.
                                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                                -
                                Röhrl

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X