Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-Z VE byggeprosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dere må da være ferdige snart nå vel....
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #17
      Synes jeg også
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

      Comment


      • #18
        Tar jaggu tid detta her. Mer info får komme etterhvert.
        Selve sammenstillingen gikk veldig greit. Er du tålmodig, og har skrudd på disse bilene før så er det absolutt verdt å bygge sammen bilen selv.

        Her er delene som skulle til for å bygge fra bunnen av (pluss servoredder).

        Kortet er veldig fint lagt ut. Det er god plass til motorledningene, og det ser ut til å være mer gjennomtenkt mht kjøling.

        Ledningene som følger med er knøttsmå. Disse skifta vi ut med en gang.

        Servomotoren skrus fast med en ekstremt liten skrue (samme som brukes i DnaNo)
        Knotete når man ikke har nødvendig verktøy.

        Det å finne en vettug måte å legge motorledningene på er vrient når det er en ekstra ledning der, men etter litt knot så fikk vi det til.


        Tommy jobber med å få inn servoen.


        Komplett bakstilling


        Chassis inkl transponder veier 97,5 gram. Med annet toppdemperfeste er det nede i 95,8 gram. Ikke så ille.


        Motor uten ledninger veier 18 gram.
        Har ikke en 33 liggende akkurat her og nå. Sjekker imorgen.
        Last edited by RuneRG; 13 August 2013, 23:06.
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • #19
          Dobbel A-arm forran og tri-demper bak?
          Hvordan blir ledningene med toppdemperen på?
          Går det an å trekke ledningene ned i chassiet slik som jeg og finnene har gjort?
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #20
            Sånn omtrent ligger ledningene (også med demperene under som på bildet over). Ser ut til å funke fint det.
            Teste ikveld
            Det er mulig å trekke de ut i chassiset som du har gjort ja.
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • #21
              Bilen funka den.
              Skikkelig uvant å kjøre. Ble nesten litt som å lære seg å kjøre på nytt av. Tommy og Ola prøvde bilen min og kan vel skrive under på at det var "annerledes"
              Mini-ZNorway.com
              Speedy PigZ Raceway

              Comment


              • #22
                Hvordan anderledes? Sikkert vannskelig å beskrive?
                hva tror du om fartspotensialet i forhold til det vi er vandt til?
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • #23
                  Fartspotensialet er der.
                  Matcha mine egne standardtider på ila 4 batterisett. 6.4 - 6.3.

                  Det skal sies at grepet i banen var av typen behagelig igår. Ola gikk opp til 2plass på rankingen over bestetid tidlig på kvelden med knusing av egen pb. Tommy fikk da blod på tann og tok tilbake plassen sin med 3 godrunder hvorav beste ble 6.180. Dette med børstebilene.

                  Dette gav meg et spark bak, og VE'en krøp sakte ned på 6.196, 6,185, 6.165, 6.120, 6.100 og tilslutt 6.098
                  Den gamle rekorden var 6.135.

                  Bilen er litt "rar " å kjøre rett og slett. Savner følelsen fra børstemotoren i lav fart. Mye enklere å justere seg gjennom de trege svingene med børstemotor pga suveren kontroll på lavt turtall. VE'en er mer sånn: ->ingenting-ingenting-ingenting-littformasse-så er den lineær og fin til fullgass.

                  Motorbremsen ble minste problem å vende seg til syntes jeg. Det kom ila første batterisett. Endte opp med relativt mye styring i bilen, og ser at man bruker "scrub" til fordel for å bremse ned bilen inn i svingene.
                  RC er jo igjen ikke akkurat som fullskala.

                  Dreving.
                  Starte med 21/ 106 som er min vanlige dreving. Gikk deretter ned først en tann, deretter to, for så og ende opp med 18t pinjong. Dette tilsvarer 9/ 53 i 64P.
                  Voldsomt skyv ut av svingene og nesten like god toppfart på langsida.
                  Last edited by RuneRG; 15 August 2013, 23:43.
                  Mini-ZNorway.com
                  Speedy PigZ Raceway

                  Comment


                  • #24
                    Kult!
                    Grattis med ny bestetid!
                    Husk å sjekke feil-bufferen nå da
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • #25
                      Hehe. Var ikke under den tida uansett, men kan jo sjekke for moro skyld :P

                      Jeg var fornøyd med at den gikk an å kjøre like fort som den gamle bilen. Er litt småjustering som må til nå for at den blir like stabil. Jeg gjør flere feil med denne enn med den gamle, og det er sikkert en kombinasjon av et litt hårete oppsett og børsteløs uvantmotor.

                      Konklusjonen så langt er at de er begge likeverdige, og at man ikke har noen spesiell fordel med det ene eller det andre.

                      Vektforskjellen motorene imellom er ikke mer enn 1,8 gram (som utgjør 0,7 gram på bakhjula), slik at oppsettene er direkte overførbare.


                      Bilen kommer med en forferdelig lang reversforsinkelse, noe jeg virkelig håper kan programmeres vekk bare jeg får tak i programmeringsdingsen min. Er også nyskjerrig på om det kan legges inn litt mindre dødbånd på den.
                      Last edited by RuneRG; 15 August 2013, 22:09.
                      Mini-ZNorway.com
                      Speedy PigZ Raceway

                      Comment


                      • #26
                        Interessant tråd ettersom det blir mest sannsynlig Mini-Z kjøring hos en kompis i vinter, har ingen biler enda men suger til meg alt av info rundt disse bilene.

                        Abonnert!
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment


                        • #27
                          Så bra
                          Moro å høre at det er flere som finner tilbake til denne herlige klassen!

                          Om dere skulle være på disse kanter (tønsberg og omegn) så ikke nøl med å ta kontakt og komme innom.
                          Mini-ZNorway.com
                          Speedy PigZ Raceway

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by RuneRG View Post
                            Savner følelsen fra børstemotoren i lav fart. Mye enklere å justere seg gjennom de trege svingene med børstemotor pga suveren kontroll på lavt turtall. VE'en er mer sånn: ->ingenting-ingenting-ingenting-littformasse-så er den lineær og fin til fullgass.
                            Dette hadde blitt borte hvis det fantes en sensorbasert utgave, men motorene er så små at det er vel fysisk umulig ville jeg tro.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #29
                              Høres ut som VE kan være noe for meg hvis jeg bygger den som jeg er vant til, kjøre stilen min er jo av og på gass (leverer jo i en digital verden 1 og 0)

                              Når jeg prøvde Rune sin så var den ikke satt opp som jeg er vant til så det ikke ikke mye bra....

                              Comment


                              • #30
                                Hehe. Vi har ganske forskjellige oppsett selv om delene er de samme ja.

                                Tror jeg har finni årsaken til at den var litt for lealaus i baken. Sammenligna med den andre bilen nå, og så at spaceren til toppdemperen var forlenget på den gamle. Nå bør det funke som fjell!
                                Mini-ZNorway.com
                                Speedy PigZ Raceway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X