Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-Z VE byggeprosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Note to self: Bruk hue når du bygger bil.

    Sleit med VE'en første kvelden. Bilen var lynrask på enkeltrunder, men feila kom som perler på en snor. Ekstremt lite grep bak under akselerasjon.
    Den gamle mod bilen min, med eksakt samme oppsett (trodde jeg) er ultrastabil på gass og har ekstreme mengder grep på gass.
    Den enkle årsaken er rett og slett kraft ganger arm!

    Lenger demperstandoff=mer moment på demperen=mykere demping og fjæring= mer grep.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • #32
      Noen bilder av ferdig bil.
      Motorledningene ligger fint til, og påvirker bakstillinga minimalt. "TQ Wire" kabel er ekstremt fleksibel.

      Ellers er bilen identisk med min gamle alternative mod bil. Ballast er lagt slik at vekta på hjula er lik. Den eneste store forskjellen er egentlig i radioinnstillingene. Mer styreutslag.









      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

      Comment


      • #33
        Hva slags lokk er påtenkt til denne? Hvilken awg er det tq kablene?
        living in the fast lane

        Comment


        • #34
          458 og R8. Begge funker bra. Kjører stort sett litt jevnere med R8, mens 458 har bittelitt mer grep og kan være hakket raskere.

          TQ kablene er 0,52 mm2 kvadrat (20 AWG).
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • #35
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • #36
              Igang å skrur i dag du også?

              Comment


              • #37
                Originally posted by RuneRG View Post
                Så bra
                Moro å høre at det er flere som finner tilbake til denne herlige klassen!

                Om dere skulle være på disse kanter (tønsberg og omegn) så ikke nøl med å ta kontakt og komme innom.
                Kommer fra Elverum, så jeg bor ikke helt i nærheten

                Men en kompis klargjør en garasje/ verksted på 50m2 som skal delvis brukes til Mini-Z bane. Så det blir nok innkjøp av biler når den store stygge snøen kommer. I år skal jeg kjøre RC-bil året rundt!
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #38
                  Jepp
                  Finjusterer litt på modbilene,
                  Shimser og shimser. Full service på begge ModGT. Har funnet noen PN lager som har skrekkelig mye slark ut av pakka. Har gått over og bytte til RR (Avid) lager hele veien igjen.
                  Så har jeg finpussa diffene og justert dempere etc så de funker dødsbra på mekkebordet
                  Mini-ZNorway.com
                  Speedy PigZ Raceway

                  Comment


                  • #39
                    Var morro å prøve VE'n i kveld. Men jeg tror det er en stund til jeg konverterer. Gikk jo sinnsykt fort...
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • #40
                      Går skapelig bra ja.
                      Første testkveld hadde bilen ekstremt med styring, og var litt for sladdevillig.
                      Det gikk styggfort på enkeltrunder, men mye stopp i vantet.

                      Etter litt småjustering har den nå sinnsykt grep bak, noe som gjør den veldig lettkjørt men alt for understyrt (tomt for skikkelige framdekk). Bestetid i går ble 6.264. Marsjfart var vel omtrent 6.5ish.

                      Skal stive den opp litt på onsdag for å få tilbake litt respons, men alt i alt må jeg si meg fornøyd med bilen.
                      Mini-ZNorway.com
                      Speedy PigZ Raceway

                      Comment


                      • #41
                        få lagd en kjøre video av den å da
                        Go Fast or go away

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by killerof88 View Post
                          få lagd en kjøre video av den å da
                          ingen vits i det da du ikke kommer til å se den uansett
                          living in the fast lane

                          Comment


                          • #43
                            Det er litt for mørkt på PigZ tilen god video.
                            Spottene lager litt for mange mørke soner.

                            VE går nok ikke så mye bedre enn GT Mod.
                            Kunne vært kult hvis man fant noen motorer som kunne vært ala 70T og 50T. Slik at man har til Stock og til LM / F1.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #44
                              Går ganske mye fortere enn min 39t.
                              Tar meg igjen 1m tidligere på langstrekket enn de gjør med 33t.
                              dette er selvfølgelig bare basert på følelsen av å kjøre mot dem da.

                              litt skummelt egentlig. For jeg kan gå av gass seinere, og er da helt oppi rompa igjen inn i svingen etter langstrekket. Derfra kjører de fra meg igjen, men det er nok andre grunner enn motoren
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • #45
                                6.076
                                Tommy begynner også å få dreisen på den, men krever en ekstremt annerledes kjørestil så regn med tilvenning.

                                De går ganske bra, men ikke ekstrem forskjell fra 33T. Den største forskjellen er at den går like bra etter 10 minutter som den gjør med en gang etter lading. Motorbrems er overraskende lett å venne seg fra, og jeg mistenker at de seneste rekordene kommer mer av at man rett og slett får med seg farta lettere igjennom svingene.

                                Ola kjørte bilen min en del i kveld, så han har kanskje større forutsetning for å si noe om forskjellen mellom VE og vanlig.
                                Mini-ZNorway.com
                                Speedy PigZ Raceway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X