Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mugen Seiki MBX-6 ECO

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by stigno View Post
    He-he. Det oppsettet går unna ja
    Bare vent til du kjører på bane, og du må holde litt igjen for ikke å hoppe for langt... utrolig gøy!
    Bare sjekk tidsforsinkelsen på regulatoren (fra framover til revers), det er litt forsinkelse for at du ikke skal ødelegge motoren.
    Hvis du ikke har noe annet problem da.
    Batteriene er akkurat nok til å holde unna, 2050kv drar vel nærmere 100 mA, og batteriene gir 30x4=120, dvs nesten 100 mA med 80% belastning.
    Ja, gleder meg til å prøve på bane. Skal reise bort på julebord på fredag, men vurderer å prøve å kommemeg hjem i løpet av natta i steden for å overnatte....fordi da rekker jeg å stikke en tur på banen og prøve litt på lørdag Søndag får jeg nok ikke permisjon til å kjøre på banen - da er det bursdagsfeiring av mellomstemann på gang. Får gjøre en vurdering av værmelding og så videre...

Skal koble på hotwiren og sjekke oppsettet på regulatoren. Kjørte 'out of the box' i går kveld.

Batteriene ser jeg holder bare så vidt, ja...får stikke en runde og plukke opp et sett eller to med litt kraftigere batterier. Har handlet noen 5200 35C fra Smallsize tidligere, de skulle vel holde? De passer akkurat i trayet. ...så får vel guttene overta Orionbatteriene etter hvert.....de holder begge to på å spare til nye biler med BL-oppsett hhv Hpi Firestorm og Hpi Bullet.

Er forresten litt overrasket over at dekkene (AKA I-Beam) satt så godt på asfalten. hadde egentlig regnet med at de ville bli en svak akilleshel i forhold til kjøring på våt asfalt... Godt jeg har et helt nytt sett liggende også

Har som smått lekt litt med tanken på å handle en MBX6T og bygge om til ECO sånn utpå vårparten....sette T8 2050-motoren jeg har liggende i den....Burde vel bli greit? Hvordan er det med ESC til Tekinmotorene? MÅ man kjøre Tekin RX8, eller kan man velge en ESC fra en annen produsent?
    Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

Comment

Går fint med bla. Hobbywing Xerun 150A
      Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

Comment

Originally posted by ronsand View Post
        Går fint med bla. Hobbywing Xerun 150A
        Godt å vite

Hva med batterier? Noen som har anbefalinger der?

Comment

Om du bruker hard case er dette et godt og rimelig alternativ: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html
          Om du vil holde vekten nede finner du en Nanotech soft case pakke som passer i batterifestet.

Dersom dette ikke faller i smak kan jeg anbefale Jack Power lipo pakkene fra Hobby24 samt Hyperion sine pakker.

Kjører selv kun soft case (5s og 6s)
          Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

Comment

Supert!

Har hørt litt forskjellig om Turnigy, men det skader vel ikke å prøve til den prisen Må bare kjøre igjennom noen småordrer hos Hobbyking føst, slik at man blir platinum member og får ting innmomsfritt.

Kikket litt på Hobby24 - virket som de mest aktuelle pakkene for tiden var utsolgt....

Mulig det bare er hysteri at man skal velge hardcase? Jeg tror likevel jeg velger det - for å være safe.

Nuh vel... Nå er det tid for å lære seg å lime dekk... Har handlet felger, innlegg og dekk i løsvekt. Må vel få satt sammen noe, og kanskje få tatt et bilde

Comment

Godbilen med finklærne og nyskoene på:
              Click image for larger version

Name:	IMAG0070.jpg
Views:	1
Size:	26.6 KB
ID:	775781

....vet jeg tabbet meg ut med lakkeringa - glemte å maskere vinduene..... Neste karosseri blir de garantert maskert på

...og fronten på eldsteguttens HBX Rocket etter gårsdagens batalje med mellomsten ved roret på Wheely King'en..

Click image for larger version

Name:	IMAG0071.jpg
Views:	1
Size:	31.7 KB
ID:	775782

Forbruket av plastdeler på Rocetene våre er rimelig høyt... På den børsteløse er støtdempertårnene i aluminium, men de tåler absolutt ingen ting. Man må gå mad tanga i baklomma hele tiden.

Beklager litt laber bildekvalitet - må innrømme at jeg var litt lat og tok ikke med kameraet ut i garasjen, mobilen fikk duge denne gangen.

Comment

Godt å se at du er godt i gang. Turnigy har jeg blandet erfaring med, det er nok litt høy feilprosent, men prisen er jo tilsvarende ok.
                Hardcase batteri er ok, men jeg kjører mye softcase 6S (og 4S) lipo. Bare sette på litt gaffateip for å beskytte den sida som ligger nedover mot slitasje.
                XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

Comment

Har vel kjøpt en 20 turnigy batterier av ymse slag 2s-4s i både hardcase og nanotech softcase, sikkert vært heldig men ikke ett eneste problem med noen av dem.
                  Så ja jeg anbefaler de glatt og prisene er jo enda hyggeligere......
                  Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                  Spectrum dx3s

Comment

Var ute en bitteliten tur igjen i dag.

Fant en liten morsom app på Android Market i dag, så den måtte jo testes litt. Hva den het? Speed View......

Ikke verdens enkleste jobb å få plass til både batterier og telefon under karosseriet, men det gikk da på et vis. Med Batterier som hadde stått i bilen siden sist luftetur (koblet fra ESC, ja) gjorde jeg et lite testrun....eller fem.... 63km/t som bestenotering. Egentlig veldig fornøyd med det. Tror ikke jeg har behov for større toppfart på bane, egentlig. Krysser fingrene for oppholdsvær til helga, selv om yr.no lover masse nedbør.

Fikk forresten testet holdbarheten på bilen også. Første runde med full spiker, bilen passerer meg, jeg snur meg og ser at det kommer en kar på sykkel på kollisjonskurs med bilen. Reagerer instinktivt (eller kanskje på grensen til panisk) med å vri bilen ut av veien med det lykkelige resultat at den banker inn i en stein på rundt 50 kilo - den eneste i kilometers omkrets. 60km/t til 0 på to cm. Rimelig bråstopp. Bortsett fra at telefonen og et batteri skilte lag med resten av ekvipasjen gikk det faktisk fint. Helt utrolig. Jeg så for meg plastikk i småbiter ut over et større område og kjente at pulsen steg betraktelig på de fem metrene bort til skadestedet. Låner og skriver om litt på slagordet til en amerikansk lastebilprodusent - Built Mugen-tough.

I forhold til batterier kommer jeg til å handle noen fra Hobbyking. Ronsand foreslo noen, men det ser ut til at disse nå er 'out of stock'. Venter litt da, tenker jeg. Tar med et par 3S-pakker med det samme også, både for å prøve i MBX'en, men også for å ha dem i bakhånda når guttene begynner å beherske 2S i sine biler

Comment

Originally posted by stigv View Post
                      Var ute en bitteliten tur igjen i dag.

Fant en liten morsom app på Android Market i dag, så den måtte jo testes litt. Hva den het? Speed View......

Ikke verdens enkleste jobb å få plass til både batterier og telefon under karosseriet, men det gikk da på et vis. Med Batterier som hadde stått i bilen siden sist luftetur (koblet fra ESC, ja) gjorde jeg et lite testrun....eller fem.... 63km/t som bestenotering. Egentlig veldig fornøyd med det. Tror ikke jeg har behov for større toppfart på bane, egentlig. Krysser fingrene for oppholdsvær til helga, selv om yr.no lover masse nedbør.

Fikk forresten testet holdbarheten på bilen også. Første runde med full spiker, bilen passerer meg, jeg snur meg og ser at det kommer en kar på sykkel på kollisjonskurs med bilen. Reagerer instinktivt (eller kanskje på grensen til panisk) med å vri bilen ut av veien med det lykkelige resultat at den banker inn i en stein på rundt 50 kilo - den eneste i kilometers omkrets. 60km/t til 0 på to cm. Rimelig bråstopp. Bortsett fra at telefonen og et batteri skilte lag med resten av ekvipasjen gikk det faktisk fint. Helt utrolig. Jeg så for meg plastikk i småbiter ut over et større område og kjente at pulsen steg betraktelig på de fem metrene bort til skadestedet. Låner og skriver om litt på slagordet til en amerikansk lastebilprodusent - Built Mugen-tough.

I forhold til batterier kommer jeg til å handle noen fra Hobbyking. Ronsand foreslo noen, men det ser ut til at disse nå er 'out of stock'. Venter litt da, tenker jeg. Tar med et par 3S-pakker med det samme også, både for å prøve i MBX'en, men også for å ha dem i bakhånda når guttene begynner å beherske 2S i sine biler
                      Kunne ikke sagt meg mere fornøyd enn jeg er med mine turnigy..

Jeg kjøper riktignok kun nanotech serien, i 45-90c..
                      Dyrere utgave ja, men tåler heftig lading, og leverer strøm i toppklasse.

Comment

Godt å høre, Mugen tåler min behandling også... og det sier ikke så lite.
                        På RCTech forumet sier de at det er to buggytyper som er bygd som "tanks", Mugen og XRay...
                        XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

Comment

Ja, men så er jeg kommet ut av den rosa skyen.....
                          Skolen til guttene har planleggingsdag idag, far har hjemmekontor, og da tar vi en lengre lunsj ute for å kjøre litt bil... Så nå trenger jeg et spurdrev... Gjennomførte et overraksende langt hopp med en landing som sannsynligvis var litt for hard (nesten plan , men noen få grader ned på fornten). På en eller annen måte virker det som om spurdrevet kilte seg mot pinionen og da rev jeg selvfølgelig noen tenner når jeg gav gass igjen. Plast er noe dritt

Ebay here I come...

Comment

Plast er noe dritt

Ebay here I come...
                            Sikkert helt unødvendig av meg å si, men gjør det allikevel

Plast spur er din venn.. Mye bedre å klå et 2-5 dollar spur (som en bør ha et par av på lager) etter dumdristige hopp/manøvre, enn å klå en diff f.eks

Comment

Originally posted by Ola View Post
                              Sikkert helt unødvendig av meg å si, men gjør det allikevel

Plast spur er din venn.. Mye bedre å klå et 2-5 dollar spur (som en bør ha et par av på lager) etter dumdristige hopp/manøvre, enn å klå en diff f.eks
                              Ser poenget ditt

Comment

Ikke noe problem å kjøre sundt når en har gode forumvenner.

Stor takk til stigno, som hadde drev ligende

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X