Announcement

Collapse
No announcement yet.

Restaurering av gammel Kyosho outrage - hvor begynner jeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har også tenkt til å ta KIT versjonen for å lære litt Er begrenset hva jeg kan fra før så. Kanskje du har noen tips?
    Har spurt om et prisoverslag fra samirc.no, jeg trenger jo absolutt alt. Har ikke radio eller noe så..
    Hadde egentlig tenkt meg en pris på 3500 maks, men ser for meg at dette fort blir mye mer

    Comment


    • #17
      kan jo kjøpe kitet der og elektronikken frå feks hobbyking,då vil du jo komme litt billigare frå det..
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #19
        men uansett trur eg budsjettet ryker litt.. kan jo høyre med samirc om du får en go pakkepris..
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #20
          i fare for og virke litt negativ så kan jeg si med en gang det er jeg ikke!

          Ang handel i utlandet er det helt sikkert mye og spare men ville sjekka hjem i postkassa pris, flere som feks har handla bil i utlandet og endt opp med og betale noen hundre lapper mer en det den koster i norge.

          Exo vil jeg egentlig si noe om den?

          Skru delen syntes jeg er grei nok, batteri er ikke så vanskelig jeg har RTR bilen uten seter og det inni.

          Historien er: Kjøpte en Roller her for 1100 ink frakt, helt grei pris og bilen var i bra stand!
          Kosta på den traxxas vxl 3500kv motor combo, på første kjøretur går diffen bak helt greit koster 300 for stål diff.
          neste kjøretur ryker diffen foran nye 300, og drivakslingen foran hopper ut, nå er det nye stål differ på bilen og gjort en litten dogbone fiks med o-ringer.

          Nå holdt endelig bilen en hel batteri pakke, men jeg liker ikke bilen litt mye buggy for min smak.
          Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
          www.rc-utstyr.no

          Comment


          • #21
            Takk skal du ha Carish Hvordan er disse ulike delene du har plukket ut her, er det type high end eller mid, eller hva?
            Får høre med hobbyking om jeg kan få en grei pakkepris ja

            Rino: Jeg håper du bare har vært litt uheldig her og at dette ikke gjelder alle. Selv liker jeg "litt mye buggy" så jeg tror det vil passe meg bra

            Comment


            • #22
              delane her er vel helst i budsjettklassa.. får nok ikkje pakkepris på hobbbyking,tenkte på samirc eg då.. castle sin shortcourse combo e jo bra,kosta en go tusing..men du trenge jo litt meir og..
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #23
                har forøvrig ikkje ødelagt nåke på min exo.. men må berre sei det igjen,den har ikkje sjans mot min mugen 1/8 elektrobuggy..
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #24
                  Hmm, okai. La meg også spørre, hva er det som avgjør hvor fort bilen går? Det har med både motor, batteri og drev såvidt jeg har skjønt? Hvordan kan jeg se hvilken motor som er bedre enn den andre?

                  Litt lettere hvis jeg skjønner det så jeg selv kan se hva budsjettet takler

                  Jeg så at buggyen din lå på rundt 550 dollar på en amerikansk side, og det er jo tross alt ikke ille. Men jeg likte godt at axialen var kit da, lærer mye av å bygge selv.

                  Comment


                  • #25
                    1/8 buggyer er stort sett byggesett og,men blir endel dyrare med ny 1/8,bilen e dyrare og motorcombo er dyrare+ batteri., fart har med motor og batteri pluss dreving ja,motorer er stort sett oppgitt med et kv tall,dette tallet er omdreiinger på motor pr. volt. la oss sei f.eks en motor som er oppgitt til 3500kv og 2s batteri=3500 ganger 7.4,då får du turtallet. men vær obs på at høgare kv på en stor og tung bil vil ytvikle meir varme og høgare strømtrekk,pluss at en motor med høgare kv har lavere moment. fungera ofte vel so bra å ha litt lavare kv og heller dreve opp eller gå opp i antall celler.kan då få lik fart med lavere strømtrekk=lengre køyretid og mindre varme. ville gått for en 550 shortcourse motor i exo.. bruka vel en 4550kv motor i min,køyre då på 2s..
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #26
                      Originally posted by carish View Post
                      pluss at en motor med høgare kv har lavere moment.
                      Kan skyte inn at kv ikke har relevans for motorens moment. Det er en seiglivet myte og vranglære. Kv er kun avgjørende for turtallet. Momentet derimot er helt og fult bestemt av størrelsen på motoren. Så dersom man kjører 540 motor og bytter til 550 av tilsvarende design, så vil potensielt moment alltid øke – forutsatt tilstrekkelig batterikapasitet.
                      Last edited by xirton; 9 August 2014, 00:38.
                      Monster Truck Craze!

                      Comment


                      • #27
                        Jeg forstår ikke helt hva dere sikter til når dere sier 540 og 550, er dette en modell eller navn på en motor?
                        Edit: Dette er vel størrelsen på motoren?

                        Samtidig så henger dette ikke helt på greip for meg fordi denne motoren ser da mye bedre ut enn denne motoren. Likevel er sistnevnte dyrere...
                        Last edited by CELU; 9 August 2014, 07:41.

                        Comment


                        • #28
                          det er størrelsen ja,550 motoren er litt lenger,har litt meir moment. ellers ser det ut som du linka til den samme to ganger..
                          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                          Comment


                          • #29
                            Ah, ok linken skal være riktig nå.

                            Comment


                            • #30
                              Originally posted by xirton View Post
                              Kan skyte inn at kv ikke har relevans for motorens moment. Det er en seiglivet myte og vranglære. Kv er kun avgjørende for turtallet. Momentet derimot er helt og fult bestemt av størrelsen på motoren. Så dersom man kjører 540 motor og bytter til 550 av tilsvarende design, så vil potensielt moment alltid øke – forutsatt tilstrekkelig batterikapasitet.
                              Stemmer vel det ja..
                              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X