Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pro-Line Masher dekk til e revo :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pro-Line Masher dekk til e revo :)

    Ja, da var proline masher dekk i hus Eg har montert de, og limt de, og ser at dette gjør bilen mye bedre å kjøre. Prøvde den litt på toppfart, og da blåste jo selfølgelig dekkene seg LITT opp. Men det viker som de tar inn luft, og den luften kommer ikke seg ut igjen, og dekket forblir "opplåst", noen som har ein ide om hvordan eg kan få luften til å gå ut igjen "automatisk" ? Takker for alle svar
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

  • #2
    Originally posted by andjoh View Post
    Ja, da var proline masher dekk i hus Eg har montert de, og limt de, og ser at dette gjør bilen mye bedre å kjøre. Prøvde den litt på toppfart, og da blåste jo selfølgelig dekkene seg LITT opp. Men det viker som de tar inn luft, og den luften kommer ikke seg ut igjen, og dekket forblir "opplåst", noen som har ein ide om hvordan eg kan få luften til å gå ut igjen "automatisk" ? Takker for alle svar
    lag ett på hull i dekket med en syl, tvers over dekket. er veldig lite.. men somregel nok.. dette vil også hjelpe på og å vann ut av dekket osv
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Originally posted by xillianto View Post
      lag ett på hull i dekket med en syl, tvers over dekket. er veldig lite.. men somregel nok.. dette vil også hjelpe på og å vann ut av dekket osv
      Okey, da gjør eg det Tusen takk for tipset
      Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

      Comment


      • #4
        Originally posted by andjoh View Post
        Okey, da gjør eg det Tusen takk for tipset
        normalt er det hull sentrert i felgene... Men med dette så kan det også samles sand inni dekket.. Og vann så klart... er mange som lager hull i dekket i stedenfor nettop fordi du ikke får like mye sand inn, men du får også mulighet for og få det ut igjen.
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Et veldig bra triks for å unngå at dekkene blåser seg opp er å legge noen runder med god kvalitet fiber tape rundt innsiden av dekkene før du limer / skrur dem på felgene.

          Se bilde under for eksempel. Her er bilen med fullt hjulspinn, og dekkene har samme dimensjon som om den står stille.

          Click image for larger version

Name:	reDSC014051-1.jpg
Views:	1
Size:	44.0 KB
ID:	774152
          HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
          Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

          Comment


          • #6
            Originally posted by HPI View Post
            Et veldig bra triks for å unngå at dekkene blåser seg opp er å legge noen runder med god kvalitet fiber tape rundt innsiden av dekkene før du limer / skrur dem på felgene.

            Se bilde under for eksempel. Her er bilen med fullt hjulspinn, og dekkene har samme dimensjon som om den står stille.

            [ATTACH=CONFIG]48220[/ATTACH]
            Takker for svar Er ein god stund siden eg fikk dekkene, så eg tok rett og slett bare borremaskinen min og borret er lite hull i hver felg, slik at luften og trengte seg inn, også kom ut Meget gode dekk, i all salgs terreng
            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

            Comment


            • #7
              Har ett sett slike eg og, har et lite hull i felgen, men en liten tape-bit skråstilt over for å forhindre for mye møkk å trenge inn, og et lite hull i dekke på to punkter, over og under om en kan si det slik...
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment


              • #8
                Originally posted by HPI View Post
                Et veldig bra triks for å unngå at dekkene blåser seg opp er å legge noen runder med god kvalitet fiber tape rundt innsiden av dekkene før du limer / skrur dem på felgene.

                Se bilde under for eksempel. Her er bilen med fullt hjulspinn, og dekkene har samme dimensjon som om den står stille.

                [ATTACH=CONFIG]48220[/ATTACH]
                Hva skal det hjelpe å legge en tape på innsiden av dekket. Vil ikke den tapen bare løstne av at det bilr et så stort trykk og av vann og dritt
                Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Baja Rider View Post
                  Hva skal det hjelpe å legge en tape på innsiden av dekket. Vil ikke den tapen bare løstne av at det bilr et så stort trykk og av vann og dritt
                  Gaffateip gjør jo at dekket blir litt "stivere", og gaffateip tåler jo rimelig mye, og er sterkt. Har du aldri brukt det før eller ?
                  Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by andjoh View Post
                    Gaffateip gjør jo at dekket blir litt "stivere", og gaffateip tåler jo rimelig mye, og er sterkt. Har du aldri brukt det før eller ?
                    joda gaffa funker nåkk det men da må man vel teipe noen runder skal det funke vel
                    Savage XS Flux med CASTLE Mamba MAX pro

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Baja Rider View Post
                      joda gaffa funker nåkk det men da må man vel teipe noen runder skal det funke vel
                      Trenger ikke mer enn halvannen faktiskt (en halv runde for overlapping) Du kan også ta en dråpe CA lim for og sikre at skøyten ikke løsner opp.
                      | Spektrum DX8|
                      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                      Comment


                      • #12
                        Noe som er enda bedre enn gaffa tape, er high strength fiber tape.

                        Som denne:


                        Du får også kjøpt slik tape hos de fleste jernvare butikker, clas ohlson, biltema etc.
                        HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
                        Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X