Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp ang lipo batt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by john_erlingbakke View Post
    Hehe santvel På Revon mener eg faktisk eg har stilt det på 3,4 etter div råd eg har lest rundtom.
    Hvis batteriene i serie er ulikt ladet, har ulike egenskaper, er ute av balanse eller man har crap batterier så kan en eller flere battericeller bli for mye utladet og ta skade selv med anbefalt LVC setup. Det er fordi de fleste LVC'er ikke overvåker hver enkelt battericelle, men bare totalspenningen. Å øke LVC cutoff grensen kan hjelpe på å hindre at disse forholdene skal skape problemer med batteriene.
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

    Comment


    • #17
      Originally posted by Crowe View Post
      Hvis batteriene i serie er ulikt ladet, har ulike egenskaper, er ute av balanse eller man har crap batterier så kan en eller flere battericeller bli for mye utladet og ta skade selv med anbefalt LVC setup. Det er fordi de fleste LVC'er ikke overvåker hver enkelt battericelle, men bare totalspenningen. Å øke LVC cutoff grensen kan hjelpe på å hindre at disse forholdene skal skape problemer med batteriene.
      Exxactly
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • #18
        Det er noen av grunnene til at 2 stk 4S batterier i paralell er å foretrekke fremfor 2 stk 2S batterier i serie.
        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

        Comment


        • #19
          Originally posted by Crowe View Post
          Det er noen av grunnene til at 2 stk 4S batterier i paralell er å foretrekke fremfor 2 stk 2S batterier i serie.
          Men nå er det vel forskjellig hvor god plass en har å bruke på batterier. Eg mener feks at de fleste biler har et "fast" tilmålt mengde plass til rådighet til batteripakker, så i praksis er det ikke alltid like lett. Men feks i Båter er jo det absolutt en mlighet ja
          Ikke meningen å være vanskelig
          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

          Comment


          • #20
            Originally posted by john_erlingbakke View Post
            Men nå er det vel forskjellig hvor god plass en har å bruke på batterier. Eg mener feks at de fleste biler har et "fast" tilmålt mengde plass til rådighet til batteripakker, så i praksis er det ikke alltid like lett. Men feks i Båter er jo det absolutt en mlighet ja
            Jeg har e-revo: "norges råeste"! Får fint plass der ja.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #21
              Originally posted by john_erlingbakke View Post
              Men nå er det vel forskjellig hvor god plass en har å bruke på batterier. Eg mener feks at de fleste biler har et "fast" tilmålt mengde plass til rådighet til batteripakker, så i praksis er det ikke alltid like lett. Men feks i Båter er jo det absolutt en mlighet ja
              Samme hva slags bil man har så kjøper man jo batterier som passer da.
              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

              Comment


              • #22
                Hehe 3s 6000Mah Nano-Tec fyller ut til max på begge sider
                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Crowe View Post
                  Samme hva slags bil man har så kjøper man jo batterier som passer da.
                  Sant så sant
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by john_erlingbakke View Post
                    Hehe 3s 6000Mah Nano-Tec fyller ut til max på begge sider
                    Snakker vi en kilo batteri eller?
                    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                    Comment


                    • #25
                      1166 Gram for å være veldig nøyaktig Men en Castle 1717 gjør opp for den økte vekta
                      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by john_erlingbakke View Post
                        1166 Gram for å være veldig nøyaktig Men en Castle 1717 gjør opp for den økte vekta
                        Ja 1717 er vel ikke helt lettvekter heller... men diffene gjør vel opp for motoren igjen osv osv. Hvor mye veier bilen din egentlig?
                        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                        Comment


                        • #27
                          Hehe, de er ikke stock de heller, er satt inn LST xxl differ, og LST Cvd 5mm stål axler rundt baut Pluss et rollcage


                          Kansje eg burde satt den på bade-vekta når den er skrudd sammen igjen
                          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                          Comment


                          • #28
                            kjøpte meg batteri tester eos sentry hos elfun. testa batt som eg ikkje fekk lada,fekk ikkje målt eine cella ttok ut batteri av hard case og då var den einne ledingen til cellen av. lodda på den igjenn og fekk lada batteriet. lader alltid i balanse. kjørte ein liten tur også testa eg batteriet. (defekte batt : 7.77v celle1 3.88v celle2 3.887v min max 0.001v ok batt : 7.87v celle1 3.940v celle2 3.931v min max 0.009v

                            skal batt ha det samme volt. kor stor forskjell mellom kvar celle er lov.
                            er batteriet defekt eller ok.

                            lader batt med imax b6 twins

                            Comment


                            • #29
                              Det avviket du beskriver over mener eg skal går greitt, men så gjenstår det å se hva laderen sier når du plugger de i den
                              Har en kompis som hadde akkuratt samme problemet med et turnigy harcase, han og sled av hardacasen og loddet det på plass igjen.
                              Å plutselig virket det igen
                              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by rine View Post
                                lader alltid i balanse. kjørte ein liten tur også testa eg batteriet. (defekte batt : 7.77v celle1 3.88v celle2 3.887v min max 0.001v ok batt : 7.87v celle1 3.940v celle2 3.931v min max 0.009v

                                skal batt ha det samme volt. kor stor forskjell mellom kvar celle er lov.
                                Så mye du bare vil. Kravet er kun å ikke bryte max eller min volt per celle - ever.
                                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X