Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av ny bil.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg bruker bare demperoljen som var i fra fabrikk. Og den ser ut til å funka bra Vet desverre ikke hvilken tykkelse det er på oljen. Brukte 70wt på Rc8t brushless, og den bunnet ikke i det hele tatt. Men mulig det står i manualen til Mt4 hvilken tykkelse det er på oljen originalt.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
    FLY FLY FLY!!!

Comment

Hart også fått med med at oljen i diffene bør skiftes.
      Hvilken oljeer det du bruke i diffene?
      Martin Iversen 93
      |Biler: X-Ray M18T, Team Associated RC8T-E CE|Båt, Windy Air Boat, H&M Micro Drifter.

Comment

Det er ikke olje i diffene fra fabrikk, bare diff-fett. Jeg bruker 50k olje foran og bak, og 100k i senterdiffen.

FLY FLY FLY!!!

Comment

Hadde en diff olje fra før av faktisk som det står 50.000wt på. Regner med dette er det samme som 50k?
          Martin Iversen 93
          |Biler: X-Ray M18T, Team Associated RC8T-E CE|Båt, Windy Air Boat, H&M Micro Drifter.

Comment

Det er samme det ja. 50k er 50 000

FLY FLY FLY!!!

Comment

Originalt kommer bilen med 500 cSt demperolje, det tilsvarer ca 40wt. Da bunner bilen lett ved litt større hopp, men er stabil på litt grovt underlag. Om du skal hoppe mye er feks 50wt å anbefale. Om du har for tykk olje kan demperakslene bøyes eller dempertoppene rives av i gjengene.

Diffene kommer med silikonolje; 5k foran, 8k i center og 3k bak. Det er mye morsommere å bashe med tykk olje, ala 30k/50k/10k, men om olja i center blir for tykk (noen hundre k wt), vil ikke centeren fungere optimalt og man får mer slitasje langs drivlinja.

Jeg kjører 50k/50k/10k, fordi det er det eneste jeg har. Skal kjøpe 30k og ha foran. Bilen blir ikke kjedelig med "bare" 50k i center, og jeg føler centerdiffen får gjort jobben sin.

Comment

Fantes ikke olje i diffene på min iallefall, bare litt diff-fett. Grønn gugge.

FLY FLY FLY!!!

Comment

Jeg hadde ei grå olje, ikke sikker på at det var silikonolje, men det liknet. Diffen var i allefall ikke fylt 80%, mer som et tynt lag som fungerte mer som som smøring for drevene

Comment

Kan stemme det ja var vel mere grå enn grønn når jeg tenker meg om.

FLY FLY FLY!!!

Comment

Skal ikke være så sikker, jeg er ikke akkurat kjemiker. Rekna bare med det var silikonolje siden det står i manualen, men det står jo også man skal bruke locktite på skruer inn i metall, men det var det jo ikke

Comment

Skal demperne være sånn at når du presser de ned så skal de ikke gå helt opp?
                        Når jeg presser bilen ned så går ikke demperne helt opp til det høyeste. Og demperne foran går ikke like langt opp som de bak..
                        Martin Iversen 93

Comment

Chassiset på bilen skal treffe bakken før demperne bunner, hvis ikke risikerer du at demperstagene kommer igjennom toppen, evt bare at toppene ryker

FLY FLY FLY!!!

Comment

Det jeg tenker på er at når jeg presser bilen ned med hendene så går ikke demperne helt tilbake igjen. De blir liksom sånn mitt i.
                            Martin Iversen 93

Comment

Det er ikke uvanlig det. Sånn er min også.
                              FLY FLY FLY!!!

Comment

Ok ..
                                Har kjøpt 100k diffolje også i dag så prøver meg på 100/50/100 som du da. Så får jeg se hvordan det fungerer
                                Martin Iversen 93

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X