Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Rustler xl-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Rustler xl-5

    hei som har nettop bestilt meg en ny rustler xl-5. tenkte på vxl versjonen, men fant uta at jeg tar denne først og oppgraderer den med motoren fra en vxl. dette er fordi min far syntes det er sløsing av penger så jeg vil bruke litepenger på en gang. jeg gleder meg som en unge, men lurer på om noen har noen erfaringer med bilen? oppgraderinger og sånt?
    håper på masse svar

  • #2
    må ha ny fartsregulator og når du skal oppgradere.. ellers tåle den bilen masse som den er,rpm deler er bra om du skal oppgradere nåke...og gå over til lipo batteri når du skifta motor/esc..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      okey takk for svar. har bestilt ekstra batteri og rask lader allerede

      Comment


      • #4
        Vel. trenger ikke å være dyrt med et børsteløst oppsett.
        http://www.hobbypartz.com/96m24-car-3650-3500.html = 275.- Den prisen er med shipping.

        ESC + programerings kort

        http://www.hobbyking.com/hobbycity/s...idProduct=9550 = 170.- Med shipping

        Alt I alt = ca 445.- Det er ikke dyrt for et OK børsteløst oppsett

        Anngående bilen og oppgraderinger så har jeg gjort et par selv som er:





        Jeg tror også at den xl-5 modellen ikke har kule-lager, noe som er et must, Hverfall for meg.

        Grattis med bil
        Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

        Comment


        • #5
          det står at det er motor til on road biler vil den funke til rustleren? blir det mer effekt? hva ekstra må til? f.k.s batteri og lignende..

          Comment


          • #6
            Kjøp lipo batteri når du først er igang De får du skambillig frå hobbyking.com
            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by belt-cp View Post
              det står at det er motor til on road biler vil den funke til rustleren? blir det mer effekt? hva ekstra må til? f.k.s batteri og lignende..
              Det at det står at den er til road biler skal du bare ignorere. Med den motoren vil du merke stor forskjell på, enn med den orginale du får i bilen. Børste motorer = ut. Børsteløs motorer = in.

              Batteri: http://www.hobbyking.com/hobbycity/s...dProduct=10098
              Lader: http://www.hobbyking.com/hobbycity/s...idProduct=5548 (du må også ha en strøm forsyning til denne, men det ville jeg kjøpt i norge)
              Ville også kjøpt disse i samme slengen:http://www.hobbyking.com/hobbycity/s...idProduct=9283 (de passer til batteriet)

              Virker som om du er rimlig ny til denne hobbien, så ville også anbefale å lære hvordan man lodder ect. Kan finne mange fine videoer på det på Youtube.

              Good luck!
              Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

              Comment


              • #8
                Ja er ganske ny dreiv med heli og fly før, tusen takk wiked at du gidder å ta deg tid til å finne linker og sånn. Trenger masse info

                Comment


                • #9
                  Hei kunne du linket til kablen man må ha til laderen? Og passer regulatoren og motoren rett inn I bilen? De er jo ikke vanntette så er det noe jeg kan gjør om jeg skal kjøre I litt vann og snø? Noen forslag på dekk? Og andre oppgraderinger

                  Comment


                  • #10
                    Foresten vet du om man får tak I de på hobbyking og hvordan monterer man dem? Litt mye på en. Gang men håper det går bra

                    Comment


                    • #11
                      Hei, de siste spørsmålene du hadde det gikk litt over hodet mitt. Kunne du kanskje prøve å omformulere dem litt?
                      Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

                      Comment


                      • #12
                        På regulatoren som ble linket til litt lengte nede her, må du lodde kontakter på for st det skal "passe". Her er motorkontakter: http://www.hobbyking.com/hobbycity/s...idProduct=9284

                        Du får verken orginal deler eller dekk til rustleren på hobbyking. Men eg lurer på hvorfor du trenger så masse oppgraderinger til den, og hauger info? Da hadde jo plutselig VXL vert like billig
                        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                        Comment


                        • #13
                          mye lettere å bare kjøpe en vxl egentlig ...
                          Sakura zero-s Drifter
                          Team Losi eight-t
                          HPI Trophy Flux

                          Comment


                          • #14
                            jeg har to rustlere som gutta mine har brukt i mange år, og de er nesten skuddsikre. Men i vinter har jeg installert et sånt hobbyking BL sett (mener jeg bruker 10.5T) i den, og det går veldig bra, men jeg har strippet idler drev i girkassa to ganger. Så pass på å ikke overmotoriser, da kan du få trøbbel.

                            Ellers er det en kjempefin nybegynnerbil, det finnes også en del alu-oppgraderinger, og jeg har byttet ut hubene både foran og bak med alu, siden lagrene blir fort litt slerkete i originalplasten etter noen hundre ladninger

                            Comment


                            • #15
                              Ok. Sorry det som er er at jeg ikke vil ut med så mye penger på en gang og syntes det er gøy å oppgradere. Skal forklare litt bedere wiked. 1:hvordan kan jeg gjør slik at motoren og regulatoren du linket til blir mere vanntette?
                              2asser motor,regulator, batteri rett inn I bilen?
                              Håper detta var bedere

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X