Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Rustler xl-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Har også lyst på noen mere offroad dekk har dere noen anbefalinger? Helst med felg og store dekk

    Comment


    • #32
      Originally posted by belt-cp View Post
      Til grelland hvilken motor og esc har du? Går den rett inn I bilen? Sånn ca hvor mye går din(km)?
      denne regulatoren:


      og denne motoren:


      dette passer rett i bilen, men du må feste regulatoren med servotape, siden de to originale skruene naturlig nok ikke passer. Men regulatoren passer fint oppå hylla.

      Du må lodde på kontakter til batteriene, og jeg bruker Deans på alle mine biler/batterier. Og så må ledningene loddes i motoren.

      Det går mer enn fort nok i en 1/10 med 2wd. Antall km/t aner jeg ikke....

      Comment


      • #33
        en liten kommentar ang hobbyking sine produkter...

        det er enn grunn til at det er billig, så man kan ikke forvente allverden, bl.a har bryterne på begge de regulatorene jeg har kjøpt dødd. Den ene virket aldri, mens den andre døde etter et par batteripakker.

        I tillegg er det ikke så enkelt å reklamere, men siden jeg har litt erfaring med dette, så klarer jeg å fikse sånne småting selv, men dersom du er helt nybegynner (noe jeg skjønner ut fra spørsmålene dine) anbefaler jeg heller at du kjøper en ferdig pakke fra en lokal forhandler som kan hjelpe deg med oppsett og ikke minst reklamasjon hvis noe går galt. Det er ikke moro å skulle spare noen hundringser, og så bli stående uten bil som funker fordi ting gikk i stykker med en gang. da er det bedre å legge litt mere penger inn første gang du kjøper noe.

        Det er også et veldig godt råd å lære seg å håndtere den motoren som sitter der først For mye pulver in en 2wd er rett og slett ikke noe moro... spesielt hvis du ikke er dreven på å kjøre

        Men det viser seg etter en 30-40 ladninger at alt fungerer fortsatt, så helt håpløst er det nok ikke
        Last edited by grelland; 27 May 2011, 17:15.

        Comment


        • #34
          her e en kombo tilsalgs då:http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...tor-selges-bud
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #35
            er den comboen bra? og er det mer effekt med den? passer den inn i rustleren? eller er oppsettet til grelland bedere?

            Comment


            • #36
              Start your new business venture with a great domain name. A trusted source for domains since 2005.

              ser denna pakka bra ut?:9

              Comment


              • #37
                Man får den på en annen side for 59 dollar funker den bra? Passer I bilen og sånn?
                vil dere anbefale linkene fra grelland eller oppsettet jeg linket til nå på slutten?
                Last edited by belt-cp; 27 May 2011, 22:33.

                Comment


                • #38
                  Da var bilen I boks hvor lenge lader man. Batterien på 2A, 3,5A OG 5A? NOEN SIOM VET

                  Comment


                  • #39
                    mange spørsmål her...

                    grunnen til at du kanskje ikke får så mange svar er at rustler er en bil som har vært på markedet i mange år, og det er ikke så mange som kjører den lenger. Som sagt er det en veldig bra nybegynnerbil, og som sagt tre ganger er nok det lureste å kjøpe vxl-utgaven med en gang. det er nok det de aller fleste gjør, derfor kan det hende det ikke er så mange som har oppgradert til børsteløst senere, og kan svare på alle spørsmålene dine. Generelt for alle disse, så gjelder det samme jeg skrev, om at kvaliteten på dette honkong-greiene er sånn passe (man får det man betaler for) og du må lodde på kontakter og ledninger selv. Så vidt jeg kan se har du fått det svaret flere ganger...

                    Du må også huske på at det kommer frakt og moms (25% av salgsbeløpet og frakten) i tillegg til den kjøpesummen du ser på nettet. Så jeg sier det igjen: enten begynner du med vxl-versjonen direkte, eller så ville jeg kjøpt et børsteløst oppsett av en lokal forhandler. Da er du sikret at det passer, og at du har dekning for evt problemer siden.

                    Jeg kan forsåvidt anbefale det oppsettet jeg har linket til, men igjen: alt til sitt bruk. Grunnen til at jeg byttet til børsteløst på denne bilen, er at jeg var lei av å stadig fikse børstemotorene som brant opp, og siden dene rustleren kjøres av yngste sønnen min på 5 år, tenkte jeg at jeg kunne prøve dette oppsettet. Det funker, men det var litt plunder å få i gang, og som sagt funket ikke bryteren. Den er ikke mye raksere enn med xl5-oppsettet, men nå funker det hele tiden.
                    Last edited by grelland; 28 May 2011, 19:31.

                    Comment


                    • #40
                      Har etter 3 dagers kjøring klart å brenne motoren. Er det mulig å fikse en børste motor?:-/

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by belt-cp View Post
                        Har etter 3 dagers kjøring klart å brenne motoren. Er det mulig å fikse en børste motor?:-/

                        For å si det rett ut, traxxas sine børstemotorer er elendige, har spesielt hatt erfaring med de som står i rustler. Har 3 venner som har hatt disse motorene, alle tre har brent de og... Noen av de, 2 faktisk Dessverre går det ikke ann å skru opp de traxxas motorene, så her må du nok kjøpe ny motor, Evt reg om du får for Brushless... Ville ihvertfal ikke kjøpt ny lik motor som du har. Du ser jo hvor fort de ryker.
                        Uansett, så var dette synd at denne skulle ryke etter 3 dagers kjøring
                        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                        Comment


                        • #42
                          ja, vil dere anbefale denna http://www.buggyshop.no/ds_product_i...oducts_id/3583
                          eller den orginale i vxl en?

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by belt-cp View Post
                            ja, vil dere anbefale denna http://www.buggyshop.no/ds_product_i...oducts_id/3583
                            eller den orginale i vxl en?
                            Den kan eg anbefale ja Men om du er lur nå, så kjøper du samme oppsettet frå hobbyking til 400kr ink frakt
                            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                            Comment


                            • #44
                              har du noen link til den på hobbyking finner der ikke?

                              Comment


                              • #45
                                sier det igjen, men det virker helt klart som ingen er interessert i det jeg skriver (...) , men husk på at det kommer moms på det beløpet fra honkong, så da er 929 kr VELDIG billig når det kommer fra en norsk forhandler. Og da tenker jeg på dette med reklamasjon og hjelp til å få dette til å funke.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X