Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drivlinje Slash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Drivlinje Slash

    Fersk RC-entusiast her som kjøpte en Slash Ultimate for en ukes tid siden.

    Etter kun få timers kjøring ryker lager på mellaksel/clutch, 5119. I tillegg er dekselet over aksel, foring på clutch og motorbrakett skadet. For meg virker det som om det kommer mye dritt inn i kanalen fra åpningen fremme i chassiet der mellomaksel går over i front-diff, da det står helt åpent her. Fant mye dritt inne i girhuset, men ser ingen skader på drevene. Ser mye skraper på mellomaksel så har en teori om at noe har kommet inn her og påført lageret for stor belastning. Et "tett" lager bør tåle mer enn noen få timers bruk.
    Må man virkelig opp med dekselet og blåse rent hver gang man har brukt bilen? Virker for meg som en dårlig teknisk løsning. Er det mulig å tette noe forran rundt hullet og aksling?

    Er egentlig skuffet over at dette røyk så fort og surt å vente på deler. Ble advart av butikken om at stikkakslingene kunne ryke ved tøff bruk og føler ikke at jeg på noen måte har misbrukt bilen i så måte.
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

  • #2
    Ja, det er resultatet av dårlig design. På "rett" underlag tar det ikke mange minuttene før lagret der er såpass fylt med møkk at det låser seg, noe som har ført til at både senterdiff og motor har tatt kvelden hos meg. For å redusere sjansen for at dette skjer igjen, har jeg kjøpt gummiduk på Biltema som jeg har klipt til og montert i fronten, så den dekker åpningen både under og fra sidene der styrelinkene er. Dette hjelper mye, men har man kjørt på utsatt underlag er det uansett greit å skru av bakparten og sjekke etter hver tur for å være på den sikre sida.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #3
      Har du mulighet til å legge ut et bilde av løsningen?

      Får stramme inn på rengjøringen da og forsøke å holde det mest mulig rent.
      Last edited by Odd-M; 24 August 2012, 07:58.
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #4
        Skal prøve å huske på det i kveld. Veldig vakkert er det ikke, men funksjonelt er det jo.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          En bil som brukes er etter min korte erfaring ikke noe utstillingsobjekt...
          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

          Comment


          • #6
            Kjøp en halebom til en t-rex 450 og tilpass. Da tetter du hullet rundt akslingen og samtidig inn til lageret. Jeg har ikke hatt silikon, men vet andre som har lagt litt silikon rundt inngangen til lageret for å tette ekstra. Har bare skiftet lager der etter å ha kjørt i vann og ikke blåst bilen tørr med trykkluft etterpå Men har lageret ute og smører det med kulelagerolje innimellom.
            Funker som f...
            Last edited by epstn; 24 August 2012, 23:23.
            Espen Jensen
            -----------------------------------------------------
            Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

            Comment


            • #7
              Her kan du se hvordan jeg har gjort det.
              Click image for larger version

Name:	IMAG0444.jpg
Views:	1
Size:	21.8 KB
ID:	778216
              Team RC Companiet - Minicupen.no
              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

              Comment


              • #8
                Takker for tilbakemeldinger! Da skal jeg prøve meg litt frem og se om jeg får det til å holde noe lengre.
                Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                Comment


                • #9
                  Da smalt det igjen gitt etter et par times kjøring. Oppdaget at det var noe i drivlinja som rapet over, stoppet og åpent. Javisst, spurdrev har gått til h.. Smeller inn den medfølgende senterdiffen for å få kjøre litt, bare for å oppdage at lageret lugger og går tregt, hvilken igjen har medført at foringen på aksling har fått en støyt.. Flotters!
                  Kun minimalt med støv/sandkorn på begge sider "huset" der lager står, ikke småstein eller annet. Regner med det bare er å bestille opp x antall sett. Hvor mange timer får egentlig dere andre ut av dette før det ryker?
                  Last edited by Odd-M; 11 September 2012, 18:32.
                  Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                  Comment


                  • #10
                    Har hadd min slash i et år nå, kjørt mye i alskens vær, bytta lager en gang bare... og kjører fortsatt på originalt spurdrev...
                    Dan Furnes
                    Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                    Comment


                    • #11
                      Spurdrevet kan godt skyldes at jeg har justert det feil. Synes det ble veldig tight med papir-metoden så slakket det litt. Holdt ca like lenge som lageret det, et par timer. Er ganske fersk med RC og aner ikke om dette skyldes kjørestil, men er ikke akkurat positivt overrasket over hvor mye det tåler. Bilen ser jo ut til å være solid konstruert, foruten dette lageret, stikkakslinger og karosseri...

                      Har bestilt et par sett med lager og foring (6893x). Får jeg ikke dette til å holde blir det alu-feste med større lager i neste runde. King Headz lager et sett som får svært gode tilbakemelding fra de som har vært plaget med det samme.
                      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                      Comment


                      • #12
                        Glemte å nevne at alufeste og større lager ble montert på kjærra mi før den ble tatt i bruk
                        Dan Furnes
                        Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                        Comment


                        • #13
                          Hva slags? Er det noen i Norge som fører dette?
                          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                          Comment


                          • #14
                            Kjøpte Traxxas alufeste, sjekk på samirc eller absolutt hobby
                            Dan Furnes
                            Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                            Comment


                            • #15
                              Trodde det brukte standard lagerdim..? Ser på amerikanske forum at mange bruker oppgraderte lager av andre fabrikater.
                              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X