Fersk RC-entusiast her som kjøpte en Slash Ultimate for en ukes tid siden.
Etter kun få timers kjøring ryker lager på mellaksel/clutch, 5119. I tillegg er dekselet over aksel, foring på clutch og motorbrakett skadet. For meg virker det som om det kommer mye dritt inn i kanalen fra åpningen fremme i chassiet der mellomaksel går over i front-diff, da det står helt åpent her. Fant mye dritt inne i girhuset, men ser ingen skader på drevene. Ser mye skraper på mellomaksel så har en teori om at noe har kommet inn her og påført lageret for stor belastning. Et "tett" lager bør tåle mer enn noen få timers bruk.
Må man virkelig opp med dekselet og blåse rent hver gang man har brukt bilen? Virker for meg som en dårlig teknisk løsning. Er det mulig å tette noe forran rundt hullet og aksling?
Er egentlig skuffet over at dette røyk så fort og surt å vente på deler. Ble advart av butikken om at stikkakslingene kunne ryke ved tøff bruk og føler ikke at jeg på noen måte har misbrukt bilen i så måte.
Etter kun få timers kjøring ryker lager på mellaksel/clutch, 5119. I tillegg er dekselet over aksel, foring på clutch og motorbrakett skadet. For meg virker det som om det kommer mye dritt inn i kanalen fra åpningen fremme i chassiet der mellomaksel går over i front-diff, da det står helt åpent her. Fant mye dritt inne i girhuset, men ser ingen skader på drevene. Ser mye skraper på mellomaksel så har en teori om at noe har kommet inn her og påført lageret for stor belastning. Et "tett" lager bør tåle mer enn noen få timers bruk.
Må man virkelig opp med dekselet og blåse rent hver gang man har brukt bilen? Virker for meg som en dårlig teknisk løsning. Er det mulig å tette noe forran rundt hullet og aksling?
Er egentlig skuffet over at dette røyk så fort og surt å vente på deler. Ble advart av butikken om at stikkakslingene kunne ryke ved tøff bruk og føler ikke at jeg på noen måte har misbrukt bilen i så måte.
Comment