Announcement

Collapse
No announcement yet.

THE CAR - JQProducts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det finnes 12 og 14 grader aluminium C-hubs for The Car. Kan være et godt tuning option å ha:
    Nitro Off-Road - JQ Products - THE Car - Originally Posted by Brushlessboy16 What is the advantage of running the wing further back? It will give you more rear traction.

    Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

    Comment


    • #17
      Noen som har funnet et setup som funker på norske baner som spydeberg
      MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

      Comment


      • #18
        Prøv det her. Er nok ikke helt optimalt men funket greit forige gang jeg var der!
        Attached Files
        Team Kyosho
        Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
        www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

        Comment


        • #19
          Stille på denne tråden, ingen som har erfaringer og komme med?

          Har testet ut litt forskjellige demper oppsett. Myke fjærer og 500 olje, 1,4 mm x 5 stempler har hvert det beste hittil føler jeg.

          Bane med høyhastighet og mye grep. Dempra ut på armen og et hakk ned på tårnet. Resulterer med at man kan pushe bilen hardere før den går rundt. Tips til bukta!

          Med tanke på at bilen har en tendes til å være glatt i hekken, blir bilen mye roligere og lettere å kjøre med dempra ytterst på armene! Prøv også det 6 hullet på bakhubben som man må borre selv.

          Medium akerman er et must! Gir mest all over styring.

          Neste som skal testes er losi sine røde fjærer! og 1,3 mm x 6 stempler

          Legger ved oppsettet jeg har brukt hittil.
          Attached Files
          Team Kyosho
          Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
          www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

          Comment


          • #20
            Liten rapport etter NC runde 2 i Spydeberg.
            Banen var svært glatt og slet med understyring og en glatt rompe ut av sving, så var en utfordring å få bilen til og funke. Etter mye strev og justeringer på både fredag og lørdag, var bilen så og si der. Kunne enda tenkt meg mer off- power styring (inn i sving) men som tidligere nevnt, banen var glatt!

            Det gikk desverre ikke helt min vei denne helgen.
            Fikk en bra start i semifinalen, men som tok brått slutt etter første tanking. Motoren var for lean som førte til to stopp. Så gikk ikke videre til finalen.

            Men bilen funket hvertfall bra

            Endte med dette oppsettet.
            Attached Files
            Last edited by Lars Erik; 30 May 2011, 22:17.
            Team Kyosho
            Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
            www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

            Comment


            • #21
              Takker for oppdateringene Lars Erik. Her er forresten et lite prosjekt jeg satte i gang med på min andre The Car, aka The eCar
              Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

              Comment


              • #22
                Ser gromt ut det der du får slenge ut noen bilder når bilen er ferdig
                Team Kyosho
                Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
                www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

                Comment


                • #23
                  Takker.

                  Joda skal legge ut mer etterhvert som det går framover. Håper jeg får den klar og får testet den i løpet av helga . Er litt usikker på oppsettet, men i grove trekk har jeg gått for 9-3-5 i diffene, dempere med 5x1,4 stempler med 500cst og 10 coils (samme framme og bak). Øvre link litt lenger ut enn option.

                  Det er ganske populært på nyere e-buggyer med tyngdepunktet ganske langt framme og jeg vil teste det først. Om det ikke funker får jeg flytte motor/diff og evt batteri bakover.

                  Har en Tekno V4 Mugen MBX6 og denne er etter min mening målestokken når det gjelder kjøreegenskaper.
                  Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                  Comment


                  • #24
                    Da var The eCar ferdig Se link for detaljer. http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...ric-JQ-The-Car
                    Attached Files
                    Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                    Comment


                    • #25
                      Etter en del testing så har jeg kommet frem til dette:

                      Dette er mine erfaringer foreløpig.
                      Om man er hissig på gassen kan man gå ned til 4000 eller 3000 i center om det er lite grep i banen.
                      På baner med bra grep som på bukta kan man også øke center til 7000.

                      JQ-THECar hønefoss.pdf
                      Team Mustit 2013
                      Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
                      Tommy Nysted, Oslo

                      Comment


                      • #26
                        Noen som ser noe spesielt med denne?

                        Hint: det er ikke elektro konverteringen jeg tenker på
                        Attached Files
                        Last edited by ronsand; 9 June 2011, 23:00.
                        Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                        Comment


                        • #27
                          er vel noe rart med de bakre bærearmene..?
                          MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
                          www.Mustit.no

                          Comment


                          • #28
                            Xray bakstilling
                            lengere bruer en std = mer grep :P Mulig du kommer til og slite med understyring.
                            Team Kyosho
                            Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
                            www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Lars Erik View Post
                              Xray bakstilling
                              lengere bruer en std = mer grep :P Mulig du kommer til og slite med understyring.
                              Å fjerne eventuellt for mye grep er jo en smal sak da Larser`n Har helt sikkert en sånn liggende hvis du og har lyst til å prøve...?
                              Mustit Rc 2012
                              Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
                              Bjørn-Ivar Haug

                              Comment


                              • #30
                                Helt rett at armene kommer fra Xray. Armer, akslinger og hubber standard Xray 808. Har mye Xray deler liggende og det var en svært enkel modifisering; tok kanskje en liten time totalt. Den eneste mod av delene jeg trengte å gjøre var å dremle og bore opp demper feste på bærearmen for å montere demperen litt lengere inn (ikke 100% nødvendig, men jeg ønsket å holde meg så nært opp til JQ's geometri som mulig iallefall i utgangspunktet).

                                Sporvidde, akslingavstand, toe-in and kick-up er satt til å være lik, eller så nært som mulig, som standard.

                                Med standard 2.4mm krengningsstabilisator bak hadde bakenden altfor mye grep, men etter å ha skiftet til 2.8mm bak samt medium Ackerman foran begynne den virkelig å komme til live igjen med god styring både on og off-power.

                                For de som kjenner meg vet at jeg ikke går av veien for å modifisere / endre ting dersom jeg føler at det kanskje kan gi meg noen fortrinn (eller evt. bare for gleden av å gjøre det ). Dette er ikke en mod for alle men jeg merket raskt at jeg kunne holde jevnere rundetider uten å ha noen raske for så å spinne ut på neste.

                                Jeg vil forske litt videre med denne konfigurasjonen, iallefall til jeg får tak i 41t overdrive for fronten samt 12 grader caster blokker (begge disse bør kunne roe ned bakenden noe i iallefall på løse banner). Problemet for min del er at jeg har reist offshore igjen så det tar noen uker før jeg kommer i gang igjen. Tanken er å sammenline den side om side med nitro bilen min med standard bakende.
                                Attached Files
                                Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X