Announcement
Collapse
No announcement yet.
THE CAR - JQProducts
Collapse
X
-
Noen som har funnet et setup som funker på norske baner som spydeberg
Comment
-
Prøv det her. Er nok ikke helt optimalt men funket greit forige gang jeg var der!Attached Files
Comment
-
Stille på denne tråden, ingen som har erfaringer og komme med?
Har testet ut litt forskjellige demper oppsett. Myke fjærer og 500 olje, 1,4 mm x 5 stempler har hvert det beste hittil føler jeg.
Bane med høyhastighet og mye grep. Dempra ut på armen og et hakk ned på tårnet. Resulterer med at man kan pushe bilen hardere før den går rundt. Tips til bukta!
Med tanke på at bilen har en tendes til å være glatt i hekken, blir bilen mye roligere og lettere å kjøre med dempra ytterst på armene! Prøv også det 6 hullet på bakhubben som man må borre selv.
Medium akerman er et must! Gir mest all over styring.
Neste som skal testes er losi sine røde fjærer! og 1,3 mm x 6 stempler
Legger ved oppsettet jeg har brukt hittil.Attached Files
Comment
-
Liten rapport etter NC runde 2 i Spydeberg.
Banen var svært glatt og slet med understyring og en glatt rompe ut av sving, så var en utfordring å få bilen til og funke. Etter mye strev og justeringer på både fredag og lørdag, var bilen så og si der. Kunne enda tenkt meg mer off- power styring (inn i sving) men som tidligere nevnt, banen var glatt!
Det gikk desverre ikke helt min vei denne helgen.
Fikk en bra start i semifinalen, men som tok brått slutt etter første tanking. Motoren var for lean som førte til to stopp. Så gikk ikke videre til finalen.
Men bilen funket hvertfall bra
Endte med dette oppsettet.Attached FilesLast edited by Lars Erik; 30 May 2011, 22:17.
Comment
-
Takker for oppdateringene Lars Erik. Her er forresten et lite prosjekt jeg satte i gang med på min andre The Car, aka The eCar
Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...
Comment
-
Ser gromt ut det der du får slenge ut noen bilder når bilen er ferdig
Comment
-
Takker.
Joda skal legge ut mer etterhvert som det går framover. Håper jeg får den klar og får testet den i løpet av helga . Er litt usikker på oppsettet, men i grove trekk har jeg gått for 9-3-5 i diffene, dempere med 5x1,4 stempler med 500cst og 10 coils (samme framme og bak). Øvre link litt lenger ut enn option.
Det er ganske populært på nyere e-buggyer med tyngdepunktet ganske langt framme og jeg vil teste det først. Om det ikke funker får jeg flytte motor/diff og evt batteri bakover.
Har en Tekno V4 Mugen MBX6 og denne er etter min mening målestokken når det gjelder kjøreegenskaper.Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...
Comment
-
Da var The eCar ferdig Se link for detaljer. http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...ric-JQ-The-CarHobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...
Comment
-
Etter en del testing så har jeg kommet frem til dette:
Dette er mine erfaringer foreløpig.
Om man er hissig på gassen kan man gå ned til 4000 eller 3000 i center om det er lite grep i banen.
På baner med bra grep som på bukta kan man også øke center til 7000.
JQ-THECar hønefoss.pdfTeam Mustit 2013
Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
Tommy Nysted, Oslo
Comment
-
-
er vel noe rart med de bakre bærearmene..?MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
www.Mustit.no
Comment
-
Xray bakstilling
lengere bruer en std = mer grep :P Mulig du kommer til og slite med understyring.
Comment
-
Originally posted by Lars Erik View PostXray bakstilling
lengere bruer en std = mer grep :P Mulig du kommer til og slite med understyring.Mustit Rc 2012
Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
Bjørn-Ivar Haug
Comment
-
Helt rett at armene kommer fra Xray. Armer, akslinger og hubber standard Xray 808. Har mye Xray deler liggende og det var en svært enkel modifisering; tok kanskje en liten time totalt. Den eneste mod av delene jeg trengte å gjøre var å dremle og bore opp demper feste på bærearmen for å montere demperen litt lengere inn (ikke 100% nødvendig, men jeg ønsket å holde meg så nært opp til JQ's geometri som mulig iallefall i utgangspunktet).
Sporvidde, akslingavstand, toe-in and kick-up er satt til å være lik, eller så nært som mulig, som standard.
Med standard 2.4mm krengningsstabilisator bak hadde bakenden altfor mye grep, men etter å ha skiftet til 2.8mm bak samt medium Ackerman foran begynne den virkelig å komme til live igjen med god styring både on og off-power.
For de som kjenner meg vet at jeg ikke går av veien for å modifisere / endre ting dersom jeg føler at det kanskje kan gi meg noen fortrinn (eller evt. bare for gleden av å gjøre det ). Dette er ikke en mod for alle men jeg merket raskt at jeg kunne holde jevnere rundetider uten å ha noen raske for så å spinne ut på neste.
Jeg vil forske litt videre med denne konfigurasjonen, iallefall til jeg får tak i 41t overdrive for fronten samt 12 grader caster blokker (begge disse bør kunne roe ned bakenden noe i iallefall på løse banner). Problemet for min del er at jeg har reist offshore igjen så det tar noen uker før jeg kommer i gang igjen. Tanken er å sammenline den side om side med nitro bilen min med standard bakende.Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment