Announcement

Collapse
No announcement yet.

THE CAR - JQProducts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Legger ut oppsettet fra Tromsø siden noen ønsket det.
    Attached Files
    Team Kyosho
    Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
    www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

    Comment


    • #32
      takker Lars Erik har funnet et annet setup æ åsså ska prøve:

      -I've been running 5-10-2 in my THE Car for a long time now and it is by far the best universal diff setup I found. Last weekend when we were on the Euro's warm-up I suggested my setup to a friend and it THE Car performed really well that way.
      What one would also have to do to make THE Car really safe and still quick to drive with this kind of diff setup:
      Upper front links inner hole on the hub, mid hole or outer middle hole on the tower. Rear upper link outer upper hole on the hub, middle or inner middle hole on the tower. Engine/center diff most far forward position with engine mount's arrows pointing to the back, shocks 50-100 cps softer that you would usually setup the car, 2.5F and 2.8R swaybars and front arms bushings (A brace) at -1. Anything unmentioned was stock kit setup. I know it looks like some weird kind of mixed up setup, but I put quite some time into testing and Mr. Q himself drove my car setup this way at the International Warm Up in Bischofsheim and he was quite surprised to say at least

      It is almost impossible to lose the rear end that way and it has tons of initial turn. It accelerates really good, has lots of traction and still does not roll too badly. Give it a try, you might be in for a surprise, too.

      Henta ifra RCtech
      *Sanwa M12X*Savöx*
      *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
      *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

      Comment


      • #33
        Har testet litt mer:
        Har korte linker i front og bak. På bukta med bra grep har jeg 3-10-2 i diffen og 2 grader toe in bak.
        Slipper ikke i hekken og den er super stabil.
        Johooooooooooo
        Team Mustit 2013
        Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
        Tommy Nysted, Oslo

        Comment


        • #34
          Tommy. Fyller du ut et setup skjema og legger? skal jeg prøve det til neste trening
          Team Kyosho
          Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
          www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

          Comment


          • #35
            Originally posted by Lars Erik View Post
            Tommy. Fyller du ut et setup skjema og legger? skal jeg prøve det til neste trening
            Alt har sin pris , unge mann!
            Team Mustit 2013
            Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
            Tommy Nysted, Oslo

            Comment


            • #36
              ikke gjør det Tommy, ikke gjør det!!!
              MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
              www.Mustit.no

              Comment


              • #37
                Faen så vrange folk skulle være i dag a! Melder i fra oppførselen deres til Asim! hehe
                Team Kyosho
                Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
                www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

                Comment


                • #38
                  JQ-THECar-bukta.pdf
                  Mangler noe felter ser jeg, men noen hemmeligheter ønsker jeg å ha.
                  Hovedpunktene har jeg tatt med.
                  Nok en gang: Jooohoooooooo
                  Team Mustit 2013
                  Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
                  Tommy Nysted, Oslo

                  Comment


                  • #39
                    Set-up med en vri

                    Har som mange andre slitt med at rumpa kommer ut som et godstog på løse baner, og da spesielt on-power. Etter å ha brukt helde kvelden på å prøve endring for endring med kom det som iallefall for min del var det store gjennombruddet

                    Har etter tips fra JQ og andre hatt tykkere ojle i center diffen og bruker da følgende kombinasjon: 5-10-3. Har også flyttet ut øvre bære link et hull på tårn både foran og bak. Bruker Medium Ackerman.

                    Alt i alt ble det noe bedre, men det som virkelig forvandlet bilen fra å være rett og slett vrien til fantastk er følgende:

                    Snu den bakre holderen for bærearme (toe plate - RR) opp ned og bruk insert 0. Bruk insert -1 (hull ned) i den fremre av de bakre holdere (anti-squat plate - FR). Dette senker bakre roll senter, og endrer samtidig geometrien i bakstillingen.

                    Etter denne endringen sitter rompa mer eller mindre som naglet og styringen, både on og of-power, er helt utrolig.

                    Jeg har kanskje ikke de helt store resultatene å vise til, men anbefaler virkelig at dere prøver dette ut. Se vedlagt Set-up sheet for alle detaljer. Tror dere blir positivt overrasket. Med dette oppsettet kan den kjøres utrolig aggressivt uten at den kommer ut av balanse. Den holder farten utrolig godt gjennom svingene; det er bare å mate på og den bare skyter ut
                    Attached Files
                    Last edited by ronsand; 25 June 2011, 11:06. Reason: oppdatert set-up sheet
                    Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                    Comment


                    • #40
                      Takk Skal prøve diff oppsettet, korte linker, 2,5 og 2,8 swaybar's og snu toeinn blokka
                      Team Kyosho
                      Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
                      www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

                      Comment


                      • #41
                        Stemmer. Husk bare å sette -1 (hull ned) insats i antisquat plata. Er ikke helt sikker på hva jeg likte best av 2.5F/2.8R og 2.3F/2.4R stabstag. Sistnevnte står på.

                        Fikk et tips av JQ i dag om også å prøve FF innsats -1 (ned) og FR innsats 0 for noe høyere roll senter samt mindre kick up framme.

                        Skal, om det blir tid i kveld, prøve dette samt øvre link bak i posisjon 2 på hub.
                        Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                        Comment


                        • #42
                          Hei. Da har vi gutta fått testet ut litt forskjellige ting i dag
                          Tommy sitt oppsett er nok det beste hittil Bra rotasjon inn sving og man kan klemme på ut av sving.

                          Prøvde og snu toe blokka men fikk ikke noe god feeling med det. Bilen ble for treg i svingene.
                          Team Kyosho
                          Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
                          www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

                          Comment


                          • #43
                            Har no fått testa litt mere setup på bilen Kjøre alt standard bortsett fra litt rettere bak dempere ut et hakk i forhold til standard 5-7-3 diff og lang nedre link bak. Kan pushe bilen sinnsykt med dette oppsettet fikk inntrykk av at æ på rett spor no. men synes at æ mangle litt rotasjon i sving på dette, ka ska æ gjøre uten at den blir før løs i rumpa igjen? ned et hakk på bakre dempertårn eller opp et hak på hubben? har prøvd med 2000 diff olje bak men ble litt før hissig da på rumpen
                            *Sanwa M12X*Savöx*
                            *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
                            *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

                            Comment


                            • #44
                              Mange ting du kan prøve. Har du medium Ackermann plate er så er det et tips.

                              Ellers sakset fra JQ' guide:

                              More Steering Into the Corner:
                              Thinner oil in front diff- Less caster- Stand up front shocks on tower- Front upper link down on tower- Short ackermann plate- Thinner rear swaybar- Lean rear shocks down on tower
                              Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Anders Ellingsen View Post
                                Har no fått testa litt mere setup på bilen Kjøre alt standard bortsett fra litt rettere bak dempere ut et hakk i forhold til standard 5-7-3 diff og lang nedre link bak. Kan pushe bilen sinnsykt med dette oppsettet fikk inntrykk av at æ på rett spor no. men synes at æ mangle litt rotasjon i sving på dette, ka ska æ gjøre uten at den blir før løs i rumpa igjen? ned et hakk på bakre dempertårn eller opp et hak på hubben? har prøvd med 2000 diff olje bak men ble litt før hissig da på rumpen
                                Prøv og senk fremlinken og baklinken et hakk ned på tårnet og gi bilen litt mindre droop bak Medium eller kort ackermanplate er ett must! Husk! gjør bare en endring om gangen, så tester du bilen.
                                Team Kyosho
                                Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
                                www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X