Announcement

Collapse
No announcement yet.

STAVANGER

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Håper du snart får tak i en så vi får se hvordan den funker

Ikke altid dem så lager elektro ting av beste sort kan Fuelmotorer. Er du kjent me EL har du vel hørt om Orion? Jeg hadde en Orion Wasp28, å jeg deler samme erfaring med folk i denne tråden om hele Waspgreiene: http://www.savage-central.com/module...wtopic&t=44547

Desuten tviler jeg LRP har laget noe somhelst på den fuelmotoren. Den er ennå 100% identisk Gamle SH28.
    Savage SS4.6 Rush Evo Hitec Aggressor CRX. 40.775mhz.
    Jørn Birkeland. 74.Modell
    http://www.bountyhunter4x4.com/

Comment

• Jørn,

Har du noengang hatt en LRP, eller skrudd på en LRP motor?
      Ingve S. -72 | Stavanger |
      HPI Savage | LRP Z.28 Spec.3 |

Comment

• Originally posted by satnerd2
        Jørn,

Har du noengang hatt en LRP, eller skrudd på en LRP motor?
        Hva tolker du utav det jeg har skevet til nå, om jeg har eller ikke?

Og stemmer det at den 100% ser ut som gamle SH28 eller ikke? Utenom fargen på kjøletoppen da.
        Den motoren er en gammel konstruksjon. Kan du bevise det motsatte?

Comment

• Vel - jeg har både en LRP spec2 og den nyeste LRP spec3 motor.
          Og har også en SH-28 (og en del flere motorer).
          Selv om jeg er nokså ny her på akkurat dette forumet, så har jeg drevet med dette en god del år og begynner å forstå hvorfor du har såpass mange innlegg her inne.........virker ut som du har veldig mange meninger om ting og tang (om det meste forresten), men ikke alt som stemmer nei.........

At du kan sitte og si at LRP spec2 er den samme som SH-28 bare ved å se på den fra utsiden taler vel for seg selv. Derfor spurte jeg om du i det hele tatt hadde sett inni en LRP, eller lest litt bakgrunnstoff om dette før du begynte med din "synsing" (som du har om det meste her inne).

Tror du forresten at SH lager sin egen motor / blokk?

Kanskje folk her inne som er uenig med meg, men tror faktisk det er en del andre her som er enig også at du skriver mye tull og tøys her inne.

Comment

Vel - jeg har både en LRP spec2 og den nyeste LRP spec3 motor.
            Og har også en SH-28 (og en del flere motorer).
            Selv om jeg er nokså ny her på akkurat dette forumet, så har jeg drevet med dette en god del år og begynner å forstå hvorfor du har såpass mange innlegg her inne.........virker ut som du har veldig mange meninger om ting og tang (om det meste forresten), men ikke alt som stemmer nei.........

At du kan sitte og si at LRP spec2 er den samme som SH-28 bare ved å se på den fra utsiden taler vel for seg selv. Derfor spurte jeg om du i det hele tatt hadde sett inni en LRP, eller lest litt bakgrunnstoff om dette før du begynte med din "synsing" (som du har om det meste her inne).

Tror du forresten at SH lager sin egen motor / blokk?

Kanskje folk her inne som er uenig med meg, men tror faktisk det er en del andre her som er enig også at du skriver mye tull og tøys her inne.
            Nesten 3000 innlegg og alt kan vel ikke være riktig som står i dem nei

Må jo ha litt meninger.
            Lage abegøyer her er jeg ikke alene om heller. Har vell blitt smittet her inne. Heldigvis har det ikke smittet over i andre forum jeg er medlem i.
            ---

Nå ville BirdHouse vite hva folk mener om den motoren. Og jeg fortalte hva jeg mener.

Jeg har ikke påstått SH laget den blokken jeg. Har dem ikke det, gjør det den neppe nyere av den grunn.
            Den første STS28 hadde og dender gamle motorblokken, så byttet di den ut på nyere utgaver av STS28. Hvorfor er det vel få som vet, men det var vel ikke uten grunn.

Hvordan hjelper din erfaring med RC deg til å forstå hvorfor jeg har såpass mange innlegg her inne

Comment

• Originally posted by jornbr
              ....Er det en ting jeg har lært meg når det gjelder denne hobbyen, er å ikke høre på hva folk har hørt om ting.
              Det kan vel ikke være bare egne erfaringer du har skrevet 3000 innlegg om på litt over 1 år. Du sier man må jo ha meninger. Vel ,mulig det, men det går ann og holde de for seg selv av og til også. :wink:

Uansett Jørn, tror du ville blitt tatt mye mer seriøst her inne om du hadde "roet" språket litt og ikke nødvendigvis kommenterte alle temaer og tråder. Ablegøyer og svada kan jeg få andre steder enn her inne.
              Petter Alvestad -68
              Savage SS 4.6
              Stavanger

Comment

• 1 link til her:

"From the looks of the os 30, its ok. Its a 3 port good take of, not much top, and too expensive imo. The spec 3 is a good all around bottom mid and top, its an 8 port. Wheelies with ease, even geared all the way up, and has plenty of top. There is no comparison between the stock 4.6 or either of these engines"
                Leif Kenneth Svaasand -78
                MTA-4 + mange andre Rc biler
                Jeg springer kun viss noen springer etter meg.

Comment

• Originally posted by BirdHouse
                  1 link til her:

"From the looks of the os 30, its ok. Its a 3 port good take of, not much top, and too expensive imo. The spec 3 is a good all around bottom mid and top, its an 8 port. Wheelies with ease, even geared all the way up, and has plenty of top. There is no comparison between the stock 4.6 or either of these engines"
                  Nå leste jeg ikke mye der du linket til men det er jo bare et annet forum med andre mennesker og meninger.

Erfaring jeg har fra savage-sentral forumet.
                  -Det er ikke så lengesiden STS28 var den motoren alle skulle ha, det ble gjort stemmetest og STS28 seiret med 60% av stemmene. Motorene den konkurerte med var K-4.6, SureFire32, OS30 og RB728!

Har ikke følgt så mye med på savage-sentral i det siste men nå er vel LRP28en den hotteste uansett om SureFire32 er mye sterkere, OS30 og RB728 bedre kvalitet fra solid produsent.

Hvis det en plass sies den er kraftigere en motorer med mere cubic er det tull. Det er umulig (hvis man da ikke har noe som komprimerer fuel luftblanningen, foreksempel en turbo eller kompressor).
                  Hvorfor tror jeg best en ingeniør av et eller annet slag kan forklare.
                  Jeg vet ivertfall dette. Med samme trykk! I en motor på 4,6cc VS en på 5,0cc eller 5,2cc er det dem største som er lager mest kraft.
                  -----
                  Mener ikke LRP er useriøs, men er dem virkelig bedre på fuelmotorer en OS og RB?

Har du lyst på LRP så har du det. Sikkert ingenting i veien med den.
                  Jeg håper du kjøper den så jeg får se hva den duger til.
                  ----

Petter. Det er ikke altid like lett å laver...

Comment

• Originally posted by jornbr
                    Hvis det en plass sies den er kraftigere en motorer med mere cubic er det tull. Det er umulig (hvis man da ikke har noe som komprimerer fuel luftblanningen, foreksempel en turbo eller kompressor).
                    Hvorfor tror jeg best en ingeniør av et eller annet slag kan forklare.
                    Jeg vet ivertfall dette. Med samme trykk! I en motor på 4,6cc VS en på 5,0cc eller 5,2cc er det dem største som er lager mest kraft.
                    Så det du sier er at om man har en 2.0 liters vanlig bil, så går den bedre enn alle 1,8 liters biler??
                    Du tror kanskje ikke at det er en del andre faktorer som også spiller inn i en forbrenningsmotor, som port-utforminger, antall porter, poleringsgrader, kvaliteter på lager / foringer og ikke minst det viktigste: slaglengde.
                    En motor med lengre slaglengde kan godt ha samme volum som en med kortere, men likevel har disse 2 motorene totalt forskjellig egenskaper.

Comment

• Har aldri påstått en bil med 2 liter kjører fra en med 1.8l. Uansett begynne å sammenligne slik med en Nitroglow motor er helt dustete.

Når det kommer til kvaitet på lager, stempel og foringen så holder jeg en knapp på OS og RB.

Om en motor får sine cubic fra slaglengde eller borring avgjør sikkert mye det ja.
                      Men du får ikke en med 4,6cc til å ha bedre moment en en som har 10-20% mere volum uansett.

Hørt utrykket: Nothing beats cubic inches.
                      Tror det hører bra hjemme i Monstertrucker der moment er minst like viktig som effekt.

Comment

• Og hvorfor er det dustete og sammenligne en vanlig motor med nitroglow?
                        Kan du fortelle meg det? Prinsippet er akkurat det samme på en totaksmotor - avhengig hvilket brennstoff som velges.

Du skriver selv at har man en eks .28, så kan det umulig være mer kraft i en .27 eller mindre.....Da sier du selv at det er kun volumet som teller, noe som ikke er fakta.

Igjen er dette min personlige mening, men jeg synes fortsatt du skriver mye bullshit og synsing som du tror er riktig. Kanskje du burde lese litt fysikk og hvordan en totaksmotor fungerer. Så hadde du kanskje fått et annet intrykk av at det ikke kun er totalvolum som teller. Det er veldig mange faktorer på en brennstoffmotor som teller inn.

Og PS!! Moment er faktisk ikke linært med kubikk....

Comment

Og hvorfor er det dustete og sammenligne en vanlig motor med nitroglow?
                          Kan du fortelle meg det? Prinsippet er akkurat det samme på en totaksmotor - avhengig hvilket brennstoff som velges.

Du skriver selv at har man en eks .28, så kan det umulig være mer kraft i en .27 eller mindre.....Da sier du selv at det er kun volumet som teller, noe som ikke er fakta.

Igjen er dette min personlige mening, men jeg synes fortsatt du skriver mye bullshit og synsing som du tror er riktig. Kanskje du burde lese litt fysikk og hvordan en totaksmotor fungerer. Så hadde du kanskje fått et annet intrykk av at det ikke kun er totalvolum som teller. Det er veldig mange faktorer på en brennstoffmotor som teller inn.

Og PS!! Moment er faktisk ikke linært med kubikk....
                          Ikke helt linært nei. Men nå sammenlignet jeg ikke en27er med en 28er.

Fysikken er det helt klart ikke meg så må pugge mere på

Sier det igjen. Med samme trykk! I en motor på 4,6cc VS en på 5,0cc eller 5,2cc er det dem største som er lager mest kraft/moment.
                          Alså, jeg prater ikke om effekt her nå...

Å nå syns jeg det er nåkk.
                          Dette har ingenting med spørsålet til BirdHouse å gjøre, å vertfall ikke noe med hva denne tråden er til for.

Vær snill å slutt...

Comment

• I så små scala som dette dere snakker om her så har ccm vELdig mye å si når det gjeld kraften i motoren seff. er en motor på 5 ccm merkbart kraftigere enn en 4,6 ccm motor.
                            Det er som sagt fysikk og naturkreftene som ikkje går ann å gjere noe med.
                            En Bil motor virkleg bil motor er ikkje en sylindret glow motor med få ccm, men firsylindret 4 takter på mAAnge ccm, og det er heelt GALT å sammenligne dette men rc glow motor.

Bror min prøvde seg på å sammenligne rc bil med virkleg bil nå hinn dagen forresten måtte berre si at NEI det er FEIL og at det går berre ikkje ann å sammenligne en rc bil på lik linje med en ekte bil.
                            jostein myhre 1982 mod.
                            Rogaland/Tau

Comment

• Nå spurte Birdhouse om anbefalinger på LRP motorer og selv om du aldri har hverken prøvd eller tatt i en slik motor, så hadde du dine meninger om at denne motoren ikke var noe. Uten å komme med noe fakta om hvorfor.
                              Og når du begynte å blande inn at motorer med større kubikk var kraftigere uansett, så satte jeg et spørsmålstegn til dette.

Men en ting har jeg lært meg: skal aldri blande meg inn i en tråd der du er lenger. Du er jo selveste Gud virker det som uansett og har aldri feil. Er det litt feil, så endrer du bare i neste tråd
                              Så du får kjøpe deg en .32 Force motor. Da har du jo så mye "trykk" at du blåser jo karene med eks en OS .30 motor..............eller kanskje ikke?

Og ja: det var feil av meg og sammenligne en nitro motor med en 4-takter. Ville bare få frem poenget med at man bør ikke henge seg så fryktelig opp i kubikk og tro det er kun det som utgjør en sprek motor.

Men tror jeg stikker til et annet forum snart ja. Får håpe at iallefall ikke Jørn blir moderator her inne. Han hadde jo en del meninger i den tråden også ja......

Comment

• Vell jeg har lest mye bra om LRPen og kommer til å teste den. Selv om kanskje det viser seg at OS30 er en bedre motor har også pris mye å si. Ialefal når det er snakk om mye penger.

Men er fremdeles ny innen Nitro MT hobbyen, så kommer nok ikkje til å kjøpe med en gang. Men viss min bror skal handle fra LRP så hiver jeg meg nok på, for å spare litt porto moms toll +++

Er mange ting jeg vill kjøpe til min mta før jeg handler motor
                                Leif Kenneth Svaasand -78
                                MTA-4 + mange andre Rc biler
                                Jeg springer kun viss noen springer etter meg.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X