Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advarsel/råd til nybegynnere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by AD. View Post
    hva mener du med går den av?
    motoren stopper å gå på flekken..
    kontrollen er som den skal.. alt står på N.
    tror vi har symaskin olje på huset.
    Har prøvd meg litt fram i dag.. Skrudde tomgangen innover.. då stoppet den ikke med full brems.. skal prøve meg videre fram no.
    Skal se om eg ikke tar tempen på den også.
    110C sant?
    viss den er for varm skal hsn inn eller ut?

H.V.K.K
    Tidligere Biler:
    Axial scx 10, Team Losi Muggy og LST 2, Schumacher Rascal og Swift 2

Comment

Både HSN og LSN spiller inn på varmen. 10-15 grader fra og til går nok bra. Men det er som regelt skruen ut som gir lavere varme. Men viss den er under 100 grader er det bare å tyne den litt til på HSN
      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

tror eg går på hobbyland med den en dag..
        er ikke noe god til å skru..
        bilen går feil.. Bedre å få noen med erfaring til å gjøre det enn å gjøre det helt gale

H.V.K.K
        Tidligere Biler:

Comment

Clutchen kan være litt feil. Sjekk litt der å se om alle fjærer er som de skal.

Comment

for det første så er det en fjær i clutchen min ser det ut som.. og for det andre har eg ikke lyst å putle med alt muligt rart og ødelegge det..

H.V.K.K
            Tidligere Biler:

Comment

Den er grei. Lever den inn

Comment

tror også det blir det letteste.. håper det ikke tar for lang tid.. Noen som vet sånn ca korlang tid de vil bruke på det?

H.V.K.K
                Tidligere Biler:

Comment

Men husk det at en gang må du lære å skru selv

Viss alt går som det skal trenger ikke butikkfolkene lengre en 1 dag på dette, men det kan fort ta 1 uke før de starter å gjøre noe. Slik er det alltid.

Comment

må ta buss inn.. bor ca en time unna. så det er ikke så ofte eg er i "by'n". så hadde håpt og fått det gjort på ja.. ca en time.. det er tiden mellom bussene eg kommer til å ta..
                    skal lære meg å skru en gang.. har du noen gode tips?

H.V.K.K
                    Tidligere Biler:

Comment

Mitt tips er å prøve å feile. Men det kan koste penger.
                      Det som også er til god hjelp er å lese mye på forumet, på RC sider og se How To filmer om RC.

Jeg har en bokmerke samling på internet-leseren min som er så lange at det er vilt med bare RC ting. RCislife you know

Comment

feil gjør eg som oftest.. og tilbake til fabrikk innstillinger er ikke så lett. har du sett manualen min?
                        tror eg leiter litt på youtube og på forumet.. har du noe på brukeren din?

Og ja Rcislife

H.V.K.K
                        Tidligere Biler:

Comment

Originally posted by H.V.K.K View Post
                          tror eg går på hobbyland med den en dag..
                          er ikke noe god til å skru..
                          H.V.K.K
                          Vurdert en annen hobby? Evt. el.bil?
                          HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

Comment

Originally posted by FrodeS View Post
                            Vurdert en annen hobby? Evt. el.bil?
                            jah bytt hobby!! hva er det fornoe å si?!?!?
                            det er jo hans første bil! maaange har det sån i starten!
                            jeg dro på kyosho hvæææær dag med min første bil!
                            men så startet jeg på nytt med en rascal! og da gikk alt som smurt!
                            så ikke gi opp!
                            men det med el.bil er ikke så dumt da!

jeg er ikke sint! jeg er bare veldig, veldig skuffet!
                            Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!

Comment

Originally posted by AD. View Post
                              jah bytt hobby!! hva er det fornoe å si?!?!?
                              det er jo hans første bil! maaange har det sån i starten!
                              jeg dro på kyosho hvæææær dag med min første bil!
                              men så startet jeg på nytt med en rascal! og da gikk alt som smurt!
                              så ikke gi opp!
                              men det med el.bil er ikke så dumt da!

jeg er ikke sint! jeg er bare veldig, veldig skuffet!
                              Jaja, du får være skuffet

Tanken var bare den, at det er blitt postet videoer og diverse beskrivelser om og om igjen, men han har tydeligvis litt vegring for å skru for mye, og da er kanskje nitrobil en litt dum hobby.

Bedre enn å bare levere inn bilen, få den fikset og så hente den igjen, må være å avtale en tid da de kan skru litt, og samtidig vise fram. Kanskje det også går an å høre om det går an å få være litt "flue på veggen" for å se og lære litt mens de skrur på andre biler også. Det burde være lærerikt.
                              HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)

Comment

Originally posted by FrodeS View Post
                                Jaja, du får være skuffet

Tanken var bare den, at det er blitt postet videoer og diverse beskrivelser om og om igjen, men han har tydeligvis litt vegring for å skru for mye, og da er kanskje nitrobil en litt dum hobby.

Bedre enn å bare levere inn bilen, få den fikset og så hente den igjen, må være å avtale en tid da de kan skru litt, og samtidig vise fram. Kanskje det også går an å høre om det går an å få være litt "flue på veggen" for å se og lære litt mens de skrur på andre biler også. Det burde være lærerikt.
                                ja det hadde ikke vært så dumt...! jeg synes du skall dra ned og spørre om du kan få en liten innføring osv...! som FrodeS sier!
                                Last edited by AD.; 3 July 2009, 01:12.
                                Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X