Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zenox sin Savage X 4.6 Big Block

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zenox sin Savage X 4.6 Big Block

    Tenkte jeg kunne lage en tråd jeg også om min Savage.

    Jeg er i grunn helt ny innenfor RC generellt, men har lært en hel del allerede med god hjelp av dere her på forumet

    Det hele startet med at gremlings her på forumet kjøpte seg en Savage lik min og lokket meg til å kjøpe også
    Bilen kjøpte jeg brukt for ca. en måned siden og har ikke angret et sekund på valget Er positivt overrasket over hvor mye den bilen tåler, selv om jeg også har klart å ødelegge noen deler, hehe Utrolig hvor gøy det er å frese rundt, hoppe på svære hopp osv, jeg føler meg som en liten unge igjen, hehehe!

    Jeg har til nå brukt 1 kanne (3,8ltr) fuel, så det har jo blitt litt kjøring på den måneden jeg har hatt den. Kjenner at jeg begynner å bli trygg på skruinga og tuning nå, selv om jeg nok enda har noe å lære.

    Litt bilder av hvordan bilen så ut når jeg kjøpte den:
    Det blå skallet er godt brukt og tapet og det svarte er helt nytt, men passer dårlig...
    Click image for larger version

Name:	DSC00029.jpg
Views:	1
Size:	57.3 KB
ID:	788045Click image for larger version

Name:	DSC00030.jpg
Views:	1
Size:	54.4 KB
ID:	788046

    Det har blitt en del nye deler, jeg ødelagt følgende:
    2stk plast spur gear
    6stk akslinger (dog bone som går ut til hjula)
    4stk fester til støtfangere
    1stk throttle servo
    og sikkert noe annet som jeg har glemt... Bilen er jo til for å brukes så jeg tar det ikke så tungt om jeg ødelegger noe

    akslingene som jeg ødela ser slik ut:
    Click image for larger version

Name:	DSC00043.jpg
Views:	2
Size:	43.0 KB
ID:	788047

    Så kjøpte jeg nye som visst nok skulle være bra, men disse varte bare i 5min med normal kjøring før også disse knakk. De er forøvrig levert tilbake til butikken og jeg venter på nye originale
    Click image for larger version

Name:	DSC00048.jpg
Views:	1
Size:	22.1 KB
ID:	788048

    Følgende "oppgraderinger" er gjort:
    - Ny radio/mottaker: Ansmann W3 2,4GHz 3-kanals (10 model memory)
    - Wheelie bar (etter en del tuning så gikk den jo opp på bakhjula alt for lett)
    - Ny eksos av typen blank og mer lyd
    - Større batteri til mottaker 6V 2700mAh
    - Ny servo til gass/brems: Hitec HS-625MG
    - Forrige eier hadde ettermontert pull-start så jeg monterte rotostarten tilbake.

    Litt flere bilder:
    Click image for larger version

Name:	DSC00037.jpg
Views:	1
Size:	41.4 KB
ID:	788049Click image for larger version

Name:	DSC00040.jpg
Views:	1
Size:	43.2 KB
ID:	788050

    I går strippa jeg en del av bilen for å vaske og skifte litt deler, den ser ikke helt ren ut enda, men tro meg, det så MYE verre ut, hehe
    Click image for larger version

Name:	DSC00052.jpg
Views:	1
Size:	56.8 KB
ID:	788051

    Benyttet samtidig anledningen til å modifisere demperne litt (les: MASSE strips) slik at nå er den senket Tenkte at det er bedre å stripse fjærene til å begynne med for å se hvordan det blir og hvordan den blir å kjøre før jeg finner på å kutte dem for å gjøre dem kortere, er jo ikke så enkelt å ombestemme seg da uten å kjøpe nye fjærer

    Så nå ser den slik ut:
    Ble ganske kult syns jeg
    Click image for larger version

Name:	DSC00054.jpg
Views:	1
Size:	38.8 KB
ID:	788052Click image for larger version

Name:	DSC00055.jpg
Views:	1
Size:	38.2 KB
ID:	788053Click image for larger version

Name:	DSC00056.jpg
Views:	1
Size:	38.5 KB
ID:	788054

    Har planer om å kjøpe nye dekk/felger, nytt skall og diverse annet i tiden som kommer. Ser jo at dette er en hobby som er alt for lett å bruke penger på, hehehe
    |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

  • #2
    Se der ja.. Tøff bil..
    Har du prøvd og kjøreden etter du senka den?
    Signatur
    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

    Comment


    • #3
      Takk

      Nei, har ikke prøvd den enda, satser på å teste den på søndag Den bør jo være en god del mer stabil i svingene nå siden tyngdepunktet er senket en del. Den tipper jo så lett originalt...
      |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

      Comment


      • #4
        Har den ikke blitt veldig stiv nå da? (bilen altså, høhøhøh..)
        Jeg vil tro den blir veldig spretten når den er så stiv og da i sving šså tipper den over? Mulig jeg tar feil altså.
        Signatur
        http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

        Comment


        • #5
          Hehe!

          Nei, den er ikke fryktelig stiv, men er ikke godt å vite hvordan den vil reagere før jeg tester den... Har fremdeles de originale dekka på og dem er ganske mye, mulig dette hjelper litt på i tilfelle det blir som du sier.
          |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

          Comment


          • #6
            Blir spennende og høre. Bruttærn har en X som vi tenkte vi skulle senke endel. Kanskje prøve med buggydempere eller noe slikt for og få den lav uten og få den stiv.
            Hyl ut når du har prøvd.

            Tøff var den hvertfall. Litt Revolook over den igrunn.
            Signatur
            http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

            Comment


            • #7
              Kommer til å avgi rapport i denne tråden når jeg har prøvd ja

              Spørs om buggydempere er lange nok til savagen? Er redd for at den blir FOR lav da, med mindre du setter på større hjul...
              Dog finnes det de som har bygd savagen om til on-road bil, skikkelig lav og fått hjula under hjulbuene på karosseriet, så alt er nok mulig bare du modder nok, hehe Mener at jeg har sett et bilde av en slik savage, men finner det ikke igjen...
              |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

              Comment


              • #8
                Dem bakre demperne er jo noe lengre da...

                Hei forresten robin Har heliet liggende her, Men er ikke hjemme før i ettermiddag. Men skal ned på den Int skolen sin fotball bane og kjøre litt i ca 14:-16 tiden pga stefar min sine barnebarn ville prøve bilen. Så kan ta det med da, Men da må jeg få beskjed...

                Til den prisen du sa, men da lader jeg ikke batteriet :O
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #9
                  Originally posted by xillianto View Post
                  Dem bakre demperne er jo noe lengre da...
                  Du tenker da på buggydemperne?

                  Originally posted by xillianto View Post
                  Hei forresten robin Har heliet liggende her, Men er ikke hjemme før i ettermiddag. Men skal ned på den Int skolen sin fotball bane og kjøre litt i ca 14:-16 tiden pga stefar min sine barnebarn ville prøve bilen. Så kan ta det med da, Men da må jeg få beskjed...

                  Til den prisen du sa, men da lader jeg ikke batteriet :O
                  Fint Da har vi en deal. Jeg er på jobb til kl.16 + middag i 17tiden så da passer det dårlig med når du er der borte. Men det er jo ikke verre enn å ta det en annen dag i uka eller noe
                  |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

                  Comment


                  • #10
                    Jada Fikser det en dag Er snakk om og kjøre på tau på søndag, Der er det hauger som du ikke kommer over om det så smalt :P
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by H.M.Kongen View Post
                      Blir spennende og høre. Bruttærn har en X som vi tenkte vi skulle senke endel. Kanskje prøve med buggydempere eller noe slikt for og få den lav uten og få den stiv.
                      Hyl ut når du har prøvd.

                      Tøff var den hvertfall. Litt Revolook over den igrunn.
                      Her er forresten noen ombygningsgreier for savage slik at dempere fra LST2 passer


                      De hadde mye kult på den siden
                      |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by xillianto View Post
                        Jada Fikser det en dag Er snakk om og kjøre på tau på søndag, Der er det hauger som du ikke kommer over om det så smalt :P
                        hehe, finnes ikke hindringer for Savagen:P
                        |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

                        Comment


                        • #13
                          demperne for LST2 er helt råe... Jeg og Eivind bruker samme dempere straks, han på sin LST2 (Seff) og jeg på min Muggy
                          | Spektrum DX8|
                          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                          Comment


                          • #14
                            Et lite tips til dere som vil senke Savagen.... Bruk fuelslange på demperstaget inni demperhuset Da brukes ikke hele lengden på demperen.... og vips så er den senket Holdbart er det også
                            [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                            Comment


                            • #15
                              Har satt på nytt spur gear med 52 tenner nå + clutch klokke med 14 tenner. Har fått samme symptomene som gremlings fikk med at den ikke vil gire nå. Tipper det bare er litt justering som må til så blir det bra

                              Fikk jo testa den litt nå når den er senket og det ble en ENORM forandring på kjøreegenskapene. Jeg skal nok få den til å velte med litt godvilje, men med noen litt hardere/stivere dekk så er jeg nesten sikker på at den ikke kan velte Gleder meg til å teste den skikkelig på Tau i morgen!
                              |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X