Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zenox sin Savage X 4.6 Big Block

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hopper bare rett in her nå jeg. Men hvordan senka du bilen med strips?
    Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
    YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
    Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

    Comment


    • #17
      Stripsa sammen ca. 10 av vindingene på fjæra og vips så ble den lavere Er fremdeles mange vindinger igjen for å ta i mot støt og slikt. Kan ta et bilde av det på mandag og legge ut så kan du se
      |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

      Comment


      • #18
        Okei, høres bra. Har tenkt til å bygge truggyen min til gatebil
        Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
        YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
        Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

        Comment


        • #19
          gatebil av en truggy ja... var noe nytt :P
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • #20
            Originally posted by xillianto View Post
            gatebil av en truggy ja... var noe nytt :P
            Ja, hvorfor ikke? Finnes de som har bygget gatebil av Savage også Det står bare på fantasien om hva man kan gjøre med bilene
            |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

            Comment


            • #21
              Et lite tips for å slippe å bytte dogbones... Slipp gassen før du lander, det blir alt for stor belastning i en landing om hjulene går rundt.
              Kjører en gammel savage 25 med K5,9 motor, tunepipe å bruker orginale dogbones Har vell byttet 2 stk iløpet av 2 år
              Ut på tur - signatur...

              Comment


              • #22
                Takk for tipset Lærte i grunn det etter at jeg hadde ødelagt dem, hehe:P
                |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

                Comment


                • #23
                  Jaja, da virker ikke motoren som den skal lenger

                  Har ikke greid å stille noen diagnose, men tipper den er kjørt for varm rett og slett... Sist jeg kjørte så hadde jeg glemt å tune slik at den kjørte for lean på fuelen... Da døde den ut og røyken velta ut, når jeg spytta på den så freste det bort på sekundet, så den har nok vært drøyt varm ja, hehe!

                  Det som skjer når jeg prøver å kjøre nå er at den er vanskelig å starte når den er helt kald. Når jeg først får start på den så sviver den fint en stund, så kjørte jeg rolig for få varmen i den, men etter en liten stund så dør den på tomgang. Da kan jeg se røyk komme ut av motoren, men den er ikke mer enn ca 75grader når dette skjer!! Den er umulig å starte igjen med en gang, men etter ca 10-15min så starter den på første forsøk som om ingenting skulle være galt, hehe!

                  Om man vrir på svinghjulet så skal man jo kjenne en motstand når sylinderen er på topp, her føler jeg nå at motstanden er mindre enn den var tidligere...

                  Er motor helt ferdig eller er det verdt å fikse? Vurderer om jeg skal kjøpe ny motor i så fall, en litt heftigere gjerne
                  |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

                  Comment


                  • #24
                    Bytte setup eller motor som sagt


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • #25
                      Sjekk skruene som den lilla greia er festa med.

                      Den lilla greia....
                      Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
                      YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
                      Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Ravn111 View Post
                        Sjekk skruene som den lilla greia er festa med.

                        Den lilla greia....
                        Har sjekka og den sitter godt
                        |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

                        Comment


                        • #27
                          har du ett bilde av hvordan du senka savagen??
                          Hpi savage x 4.6

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by johansen96 View Post
                            har du ett bilde av hvordan du senka savagen??
                            Har fjerna "senkinga" da det ikke ble like bra å hoppe med den. Siden vandringen til demperne blir kortere så blir også slaget hardere for bilen når den lander... På såpass høye hopp som jeg kjører den på så er ikke det så gunstig, hehe
                            Men på små hopp og kjøring ellers så ble det knallbra

                            Tok allikevel et bilde hvor jeg bare satte inn en strips for å vise hvordan det er gjort. I grunn svært enkelt
                            Jeg har altså stripset sammen ca 10 av vindingene på fjæra slik at den bli lavere.
                            Click image for larger version

Name:	DSC00068.jpg
Views:	1
Size:	72.2 KB
ID:	769709 Click image for larger version

Name:	DSC00069.jpg
Views:	1
Size:	58.4 KB
ID:	769710

                            Problemet med å gjøre det på denne måten er at du må stripse fast fjæra i begge ender også (slik du ser på bildet øverst på demperen), siden demperen fremdeles har full lengde å gå på. Hvis ikke så hopper jo fjæra av i endene når du er i lufta...

                            En enklere måte å senke den på er å tre på en liten bit fuelslange på stanga inni selve demperen. Da slipper du alt kaoset med maaaaaaange strips (dette lærte jeg etter all stripsingen, hehe)
                            |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

                            Comment


                            • #29
                              Når jeg såg bildene og dine erfaringer med strips, så høres det ikke bra ut! Hehe Tror jeg heller bruker fuelslange.
                              Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
                              YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
                              Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

                              Comment


                              • #30
                                Det ville jeg også gjort om jeg skulle gjort det om igjen, hehe
                                |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X