Announcement

Collapse
No announcement yet.

fuel slange rundt motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Nå har jeg snakket med noen tractorpuller folk. Det jeg fikk til svar var.

    Varm fuel tenner nok fortere enn kald, men kald fuel er mye mer efferktiv en varm. Det er også viktig at lufta som kommer inn er kald og ikke varm.

    Enkelt og greit
    Last edited by RCislife; 14 September 2009, 17:39.
    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

    Comment


    • #32
      viss du såg på bildene på side 2 på denne tråden så har eg det...
      Aha - bare løsne på HSL og vri fuelslange-tappen oppover, og legg slangen over forgasseren og ned. For eksempel. Det er sånn jeg har det på mine biler ihvertfall. En fordel med å legge den slik er også at den er garantert å være unna området rundt svinghjulet.
      Last edited by Beamboom; 14 September 2009, 13:46.
      Espen K Målbakken -69

      MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

      Comment


      • #33
        Originally posted by RCislife View Post
        Varm fuel tenner nok fortere enn kald, men kald fuel er mye mer efferktiv en varm. Det er også viktig at lufta som kommer inn er kald og ikke varm.

        Enkelt og greit
        ... Ser man det. Dette harmonerer nøyaktig med slik jeg også har forstått det.

        Uten å vite hvem som har rett her, så er det ihvertfall godt å konstatere at jeg ikke har fablet fullstendig. Jeg begynte å bli usikker på meg selv etter de bastante mot-postene her.
        Last edited by Beamboom; 14 September 2009, 13:42.
        Espen K Målbakken -69

        MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

        Comment


        • #34
          Originally posted by Beamboom View Post
          Aha - bare løsne på HSL og vri fuelslange-tappen oppover, og legg slangen over forgasseren og ned. For eksempel. Det er sånn jeg har det på mine biler ihvertfall. En fordel med å legge den slik er også at den er garantert å være unna området rundt svinghjulet.
          ska eg berre skru selve HSN løs? eller huset (der HSN sitter inni)?
          Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

          Comment


          • #35
            Huset! Litt upresist av meg, sorry Du vil se at den dingsen nåla står i kan skrus løs, den har (sannsynligvis) to "flate sider". Skru bare til tappen er løs (lurt å legge merke til hvor mye du skrur ut), vri på fuel-tappen, og stram til igjen ca like hardt. Ikke for hardt.

            NB: Du må sannsynligvis tune HSL litt igjen etter å ha flyttet posisjonen.
            Last edited by Beamboom; 14 September 2009, 16:10. Reason: Litt språklig presisering i beskrivelsen. :)
            Espen K Målbakken -69

            MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

            Comment


            • #36
              Originally posted by Beamboom View Post
              Joda, men om man isolert sett snakker kun om fuel-temp (la oss tenke at man holdt seg innenfor ideal-temp): Mener du at den hadde gitt bedre effekt om den var oppvarmet?
              Nå er jeg på litt tynn is, jeg vil tro at kald luft og kald fuel har høyere O2 innhold (større massetetthet), og derfor kan tynes mer, men varm fuel vil tenne tidligere.
              Det er vel ikke bare for morroskyld at folk har på intercooler.
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #37
                hei gutta!
                tror jeg har løst problemet med slangelegginga
                Click image for larger version

Name:	390642d1227465856-new-built-kyosho-mp9-mp9.jpg
Views:	1
Size:	69.8 KB
ID:	764887

                han tar den først rundt filteret, så rundt tanken, og deretter på forgasseren (baklengs med andre ord), det betyr jo seff at man må snu veien på fuelfilteret og da.
                Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                Comment


                • #38
                  Så bra ut det - ryddig og ordentlig

                  Personlig så ville jeg kappet inn litt før fuelfilteret slik at slangen lå inntil luftfilteret i svingen der (for å holde slangen rolig), men nå er vi på pirkepirke-pirk nivå altså...
                  Espen K Målbakken -69

                  MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Beamboom View Post
                    Så bra ut det - ryddig og ordentlig

                    Personlig så ville jeg kappet inn litt før fuelfilteret slik at slangen lå inntil luftfilteret i svingen der (for å holde slangen rolig), men nå er vi på pirkepirke-pirk nivå altså...
                    finpuss kalles det. har brukt en slangeklips for å holde slangen litt unna kjøletoppen, og så ligg det under luftfilteret (støtter seg oppi) så der ligg han trygt og godt
                    Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                    Comment


                    • #40
                      sånn

                      Tada.....
                      Click image for larger version

Name:	DSC00029.jpg
Views:	1
Size:	41.8 KB
ID:	764902

                      Click image for larger version

Name:	DSC00030.jpg
Views:	1
Size:	35.9 KB
ID:	764903

                      Click image for larger version

Name:	DSC00031.jpg
Views:	1
Size:	43.5 KB
ID:	764904

                      personlig så syns eg ikkje det var så gale til første lakkjobb å være
                      Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                      Comment


                      • #41
                        Inne på det med kjørligere fuel, når fuelen er kald så holder den en høyere tetthet som nevnt, og i det øyeblikket fuelen kommer inn i motorern som holder en mye høyere temp enn fuelen, vil det bli en større "eksplosjon" i motoren.
                        Altså, det skal mindre fuel til for og få samme power med varmere fuel. siden fuelen utvider seg når den blir varm inni motoren.

                        Tror det er noe i den rettningen.
                        Team Kyosho
                        Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
                        www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

                        Comment


                        • #42
                          kaldere fuel Mo, kaldere fuel. Når var det du ble kjemiker??
                          MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                          TRF-415MSXX
                          DEX410

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X