Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye Zenoah 36mm 4-bolt....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

29cc

LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

Comment

de nye zenoah er 29cc.men med en 2mm veiv blir de 30,5cc.
      sigpic

Comment

Har aldri skjønt det der. Hvordan kan man øke kubikken på en motor på den måten????

Jeg har alltid trodd at for å få 30.5 så må selve stemplet være større, men men kanskje ikke.
        LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

Comment

2 mm stroker veiv gjør at slaglengden øker med 2mm

Volum=diameter x slaglengde
          Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

Comment

Det holder ikke bare med veiva. Toppen må også modifiseres slikat det er plass til 2mm ekstra. Altså har han delvis rett med "større" stempel, for stempelet har større vandring. Man kan jo altids gå for jonte løsninger som å legge pakkninger oppå hverandre, men man er vel forbi det stadiet nå
            Robert Birkevaag 71 mod
            Hpi Baja27.2 Promod ts reed case/Propipe/Lauchenbacker/Futaba4pk sigpic

Comment

det er ikkje toppen som avgjør at den blir 30,5 cc det er veiva.men helt riktig en må frese ut av sylinderen,for å kunne bruke 2mm veiv.
              sigpic

Comment

Originally posted by sdiz86 View Post
                Men vil de nye 4-bolt Zenoah være så store 30.5cc og bare race porta???
                Du har helt rett, min feil......glemte å nevne Race Ported...

29cc er en motor i "ingenmanns land", lite torque, lite rpm....midt imellom alt.....

Til din MCD MT trenger du absolutt torque, så en Race Ported 30,5cc hadde nok passet perfekt til den bilen.......
                sigpic
                Tlf 4691 0501

Comment

Originally posted by The Bajanic View Post
                  Det holder ikke bare med veiva. Toppen må også modifiseres slikat det er plass til 2mm ekstra. Altså har han delvis rett med "større" stempel, for stempelet har større vandring. Man kan jo altids gå for jonte løsninger som å legge pakkninger oppå hverandre, men man er vel forbi det stadiet nå
                  "Større stempel" betyr større diameter,
                  større vandring --> lengre slaglengde...

Altså blir det ikke rett å si at man får større stempel når man øker slaglengden.
                  Selve stemplet er jo akkurat like stort!

Men skjønner poenget med toppen dersom det ved 29 ccm ikke er noe mer å gå på mellom øvre dødpunkt og start på toppoverflaten.

Comment

Originally posted by Egon View Post
                    Du har helt rett, min feil......glemte å nevne Race Ported...

29cc er en motor i "ingenmanns land", lite torque, lite rpm....midt imellom alt.....

Til din MCD MT trenger du absolutt torque, så en Race Ported 30,5cc hadde nok passet perfekt til den bilen.......
                    Kommer det REED ported(ikke reedcase) 30,5 ccm 4 bolt, eller har du gått bort fra denne type motor?
                    Jeg er nå veldig fornøyd med min ihvertfall

Comment

Nei.....ikke foreløpig ihvertfall......

det har vist seg at 4-bolt sylinderene til Zenoah ikke er noe glad i Bolt on REED`n......men jeg tror ikke jeg gidder legge masse jobb i dette, PRO MOD har så enormt med krefter at dette egentlig er bortkastet penger.....
                      sigpic
                      Tlf 4691 0501

Comment

Got it...
                        Du tilbyr nå uansett nok motor-alternativer, mye å velge mellom per dags dato... En stund spratt det frem det ene beistet etter det andre, en stakker kan jo bli helt forvirret

Comment

Hahahahaha....lol!

Ja det virkelig gått fremover det siste året....
                          sigpic
                          Tlf 4691 0501

Comment

ja herregud... lurer på når det kommer insprøytning/turbo/kompressormata maskinister til f eks baja .. med f eks 10-12 bhp da kjøper jeg ...haha bøøøp -knaz ferdig drivverk hahaha lol

hadde vært tøft med en 4 takt m husqarna lyd .... vrrrrrrr boooop vrrrrrr boooop
                            mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

Comment

Har sett turbo kit på Baja.. twin turbo til og med.. men tror ikke det blir det helt store... tror jeg la inn en link på video og bilde tråden på det...
                              Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                              Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                              enRoute Berg JXR003
                              Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

Den har jeg og sett, men fant den ikke i farta
                                HPI Baja 5B SS. PRO MOD POWER/PRO PIPE. futaba 4pk... MCD RR 4bolt 30.5 PRO MOD

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X