Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale Bilder & Film

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Legger ut et klipp jeg filma med telefon ista. fettern min som prøver bilen for første gang. hadde kjørt 1 time i grustaket der så luftfilteret begynte og bli potte tett så den er litt "sur" på filmen...
    YouTube - Fg monstertruck first try
    Hpi Baja "Shorty"
    Mini z Awd

    Comment


    • En kamerat av meg kjøpte seg ny Marder Beetle i dag. Jeg hadde tilfeldigvis en boks med lakk stående, men visste ikke helt hva slags lakk d var. D viste seg å være grønn/lilla kameleon... Syns d ble et tøft resultat

      Her er noen bilder...
      Attached Files
      Bare fly foreløpig...

      Comment


      • Hehe bare måtte...

        Fant ut at jeg brått hadde mange hjul sett



        (Skal også sies at det også sitter hjul på alle tre bilene mine)
        sigpic
        MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

        Comment


        • Monsteren til en kompis av meg. Gismo her på forumet.

          Filmet like før et voldsomt møte med en betongblokk.

          YouTube - FG Monster at the parking lot
          sigpic
          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

          Comment


          • Det gikk bra. Fetteren min dro til hamar og kjøpte seg Fg Monster beetle så han tok med deler til meg også.
            Her er en liten snutt av han prøver den. Hadde ikke tid til lakkere karosseri før det var ut og børne litt


            YouTube - Nesbelk on ride
            Hpi Baja "Shorty"
            Mini z Awd

            Comment


            • Siden det er så liten aktivitet her i tråden så tar jeg meg den friheten og legge ut en til. Bra jeg ikke traff det skiltet på slutten av filmen. Her må jeg skylde på at jeg ikke så bilen

              YouTube - Fg bad Jump
              Hpi Baja "Shorty"
              Mini z Awd

              Comment


              • Her er marderen på miljøbensin. Kan ikke si jeg merker store forskjellen på hvordan motoren oppfører seg annet enn en litt skarpere lyd.

                YouTube - FG Marder on alkylate gasoline

                Ble ikke noe villbasskjøring siden jeg bare hadde én hånd på senderen.
                sigpic
                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                Comment


                • MCD Rally

                  Noen bilder av Mcd Rally.
                  Vil takke Jan-Erik & Rune på RC-Racing for kjempe support.
                  Vil også takke Tiben for topp lakkjobb


                  Takk til medlemmene på forumen for tips, råd og inspirasjon


                  Mvh Morten
                  Attached Files
                  FG Leopard
                  MCD Rally-Onroad

                  Comment


                  • Enda en monsterpotte

                    Nå er den endelig her. Potta fra GBE tror jeg blir en knall kombinasjon med Reed huset Legg merke till feste til pottene. Her er det snakk om forskjell. Og for de som ikke ser det. Dette er fra øverst til nederst.
                    Tgn/GBE end bleed/jettpro2
                    Attached Files
                    Robert Birkevaag 71 mod
                    Hpi Baja27.2 Promod ts reed case/Propipe/Lauchenbacker/Futaba4pk sigpic

                    Comment


                    • Da er marder nummer 2 på vei i posten.

                      Denne skal påmonteres monsterhjulene mine og fungere som sandtakbilen eller backupbil om den blå marderen ikke er i kjørbar stand.

                      YouTube - My soon to arrive FG Marder

                      Kan bli et artig prosjekt dette. Skal sette på FG tuned pipe på den. RN potta skal bli på den blå.

                      Da trengs bare nye diffhylser til begge bilene og et karosseri til den nye.
                      sigpic
                      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                      Comment


                      • Her er en "liten" video fra lørdag. Var i et lite sandtak på Klepp, men ble siste gang, da vi ble fortalt av en heller gretten bonde, at her kan vi ikke være mer
                        Baja 5B in a sandpit on Vimeo
                        sigpic
                        Arnt-Ove Todnem 74
                        Baja 5B RTR, Savage X

                        Comment


                        • Da var familiemedlem nummer 3 i hus (den første marderen (øverst), en smartech nitrobil og nå den nye marderen (nederst).

                          Takk til Kurt Inge for en meget velholdt Marder til en hyggelig pris.

                          Edit: Grunnen til at jeg kjøpte en marder til var for å ha en prosjektbil jeg kan bygge litt på. Det vil isåfall få sin egen prosjekttråd. Prøve ut litt forskjellige potter etc.

                          Se bort ifra alt rotet i leiligheten. Er på kanten av å flytte ut for øyeblikket. De eskene bilene står på er bare litt av klærne til madammen. Tenk det!!
                          Attached Files
                          Last edited by Motörhead; 17 June 2008, 23:00.
                          sigpic
                          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                          Comment


                          • EVO3 Convertion

                            Et par bilder av min EVO3 Konversjon.
                            Attached Files
                            sigpic
                            Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

                            Comment


                            • Da var skivebremser fremme montert
                              Attached Files
                              Robert Birkevaag 71 mod
                              Hpi Baja27.2 Promod ts reed case/Propipe/Lauchenbacker/Futaba4pk sigpic

                              Comment


                              • Kan legge ut noen bilder av den nye bilen. Først kan jeg nevne overhalinga av motoren i den nye marderen (ikke ny-ny). Sylinderen var innpakket i gress. Hardpakket gress under dekselet. Ante mistanke da motoren begynte å gå veldig varm (firetakting).

                                Fikk rensa sylinderen med støvsugeren (og to nyskjerrige gresselskende marsvin som oppsøkte bilen mens jeg sto og vasket hendene).

                                Prøvekjørte bilen på jobben i en times tid og den fungerte fint nå.

                                Mens jeg var på jobben så laget jeg også nye karosseribraketter på siden av alu og børstet det med pusseull. Ferdig hullet opp til innsetting av 7mm karosseriknotter. Resultatet ble penere enn de fæle plastfestene til FG.

                                Oppdaget at brakettene kommer i konflikt med styrestaget, så dette skal bli en liten dremeljobb når jeg orker å mekke mer. Har vært mye mekking i det siste.

                                Edit: Brakettene skal også rundslipes litt i kantene. Jeg synes det ser jalla ut med skarpe uslipte kanter. Man kan også se stålnettingen jeg har kledd startsnorhuset med. Den vil holde mye gress utenfor.

                                Det som har blitt gjort med bilen siden jeg fikk den:
                                - Satt på RN potta fra den andre marderen (filter skal monteres idag).
                                - Lagt over servoene og spektrum mottakeren fra den andre marderen.
                                - Skiftet ut stjerneskruene på hele bilen med unbrako. Kan dra til skikkelig uten å spise sporet.
                                - Bytta ut 500mAh pakka med en hjemmelodda 5400mAh pakke.
                                - Satt på herdet diffhylse og fylt diffen med sperregraut.
                                - Skiftet bensinslanger. En rød bensinslange fra RC-racing som returslange og den gamle returslangen som tilførsel.
                                - Satt på kromdeksler og snorhus på motoren og metallic blå aluhåndtak til startsnora.
                                - Loddet på tamiyaplugg for å imøtekomme min egenerklærte standard på ladere og batteripakker.


                                Dette var en meget velholdt bil til den prisen jeg fikk den for, så ikke misforstå bare fordi jeg har gjort noen forandringer.

                                Legg også merke til de tre kronestykkene som fungerer som skiver. Var en litt forbanna Daniel ute i felten da tre av skivene begynte å gi etter. Opp med lommeboka og borret.
                                Attached Files
                                Last edited by Motörhead; 24 June 2008, 19:13.
                                sigpic
                                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X