Announcement

Collapse
No announcement yet.

generelle, merkeuavhengige spm angående bygging av onroad-bil.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by tan20 View Post
    Hei,
    hva ble top 3 i mod - Gjøvik?
    1.Adrian Berntsen
    2.Petter Berntsen
    3.Oskar A Fjeld
    Roger Berntsen 1969 Mod
    Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
    Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit

    Comment


    • #32
      Originally posted by EspenF View Post
      Ame smøring er ikke det som er mest brukt, det er vel ærlig talt High grip som fås kjøpt på rcland.no men corally funker nok helt fint
      Mente av de beste av de beste..... som for eks på ETS/NC ect ect selv LRP og corally førerne brukte det :P siden du må ha det inne med tskje frk :P

      Comment


      • #33
        Nc cup på gjøvik: så vel kanskje 5 førere som hadde denne smøringen de hadde nok vært i ets i oktober å noen brukte den til å med ikke

        ETS i Tyskland: Myrberg ga vel bort noen liter med smøring til kanonene sånn at de skulle få prøve
        de virkelige kanonene får vel også litt spesial smøring (samme hvordan merke smøring det er) som ingen riktig vet hva er

        siden du må ha det inne med tskje lillegutt
        Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
        BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
        Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
        -
        Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


        Comment


        • #34
          Originally posted by espenf View Post
          nc cup på gjøvik: Så vel kanskje 5 førere som hadde denne smøringen de hadde nok vært i ets i oktober å noen brukte den til å med ikke :-p

          ets i tyskland: Myrberg ga vel bort noen liter med smøring til kanonene sånn at de skulle få prøve
          de virkelige kanonene får vel også litt spesial smøring (samme hvordan merke smøring det er) som ingen riktig vet hva er

          siden du må ha det inne med tskje lillegutt
          <3 .....................

          Comment


          • #35
            Originally posted by TOP-Driver View Post
            Det som er ett safe valg er Sorex 36 men vær klar over at de finnes i 2 utgaver................... Sorex 36SR (rødt innlegg)
            & 36SY (gult innlegg)

            Inne på teppe er det safe med Sorex 28 men de finnes også i 2 versjoner............ Sorex 28JB som er med (blått innlegg)
            & 28RY (gult innlegg)

            Det finnes andre merker som også fungerer godt med da hjelper det at de som selger dem tar inne rette dekk/innlegg/felger kombo...

            Annet er jo dekksmøring og finne den rette.... av det som er på markedet pr dags dato er AME det beste (fleste av de beste bruker det på løp) så der er det vel ikke noe tvil (kjøpes hos Antrade eller Autopartner.se)
            Takk for utfyllende svar John!
            Dekksmøring er vel et nødvendig onde. Er det slik at en bane som er godt innsausa med en type smøring vil gi bedre grep til denne smøringa?

            Mener å ha sett at enkelte baner rundt om i verden forbyr smøring, men det er vel kanskje ikke tema i norge?
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • #36
              Er ikke det for seint da?
              Når du først har begynt så er det vel vanvittig dyrt å rense.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #37
                Skal du ha bilen til å sitte best mulig rundt en bane om det er i Norge eller Europa så bør man ha dekksmøring. Vet at i VM var ikkke dekksmøring lov og gutta der nede var vel ikke veldig happy
                Ser at NoBrainer i tidligere innlegg synnes denne gugga er no dritt men det er det som funker i touring
                1.12 kjører skum og disse smører også sine dekk for å få best mulig grep
                Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                -
                Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                Comment


                • #38
                  hihi

                  Men hvis ingen smurte dekkene sine og hvis ikke teppet var fullt av gugge, så hadde nok noen dekk fungert.
                  Det hadde såklart ikke vært samme grepet, men det er jo litt av "gamet".
                  Men jeg tror at det hadde hjulpet om alle hadde kjørt kun gummi og uten dekksmøring. For da ville gummirestene ha hjulpet på grepet.

                  Men nå er det for seint, for alle kliner inn dekka sine med dritten og da må jeg også.
                  Dekka må jo renses mellom hver runde....blæh.

                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #39
                    Hehe

                    Du skulle vært i EFRA eller noe sånt du NoBrainer, så tror jeg rc miljøet hadde vært bedre en noen gang. Ser du har mange ideer om hva man egentlig skulle ha gjort i alle klasser
                    Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                    BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                    Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                    -
                    Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                    Comment


                    • #40
                      Åh, det er bare forslag.
                      Bare personlige meninger.
                      Bare innspill til dere som kan dette.
                      Kanskje slike "dumme" innspill får noen til å se på regelverket på en annen måte, slik at det ikke blir kjemikalier som bestemmer om bilen sitter eller ikke.
                      Satser på at de som lager regelverk takler å få forslag.

                      Det er jo fra andre miljøer at man kommer på hva som kunne vært anderledes i et miljø.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #41
                        Du glemmer en viktig faktor her, Lasse.
                        Og det er at når de perfekte reglene er satt, så er det ikke rom for forbedringer
                        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                        -
                        Röhrl

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by zabbe View Post
                          Du glemmer en viktig faktor her, Lasse.
                          Og det er at når de perfekte reglene er satt, så er det ikke rom for forbedringer
                          hihi

                          Det vil jo alltid være rom for forandringer da.
                          Men når f.eks. Modified og Stock kjører nesten like fort, så synes jeg det blir litt feil.
                          Altså dette er bare noe jeg har lest, da jeg aldri har sett dette selv.
                          Men i og med at det blei nevnt når SS kjørte med 10.5T.

                          Da er det etter min personlige mening greit at man bytter til 13.5T og Blinky. Husker ikke helt hva SS hadde av ESC, men pytt pytt.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #43
                            SS den gangen kjørte på Skumdekk og Mod gummi - nå kjører begge klassene på Gummi og dermed blir det STOR forskjell...

                            beste Mod på 5 min: 31 runder på 5.09 med beste runde 10.0
                            beste Stock på 5 min: 27 runder på 5.04 med beste runde på 10.8

                            høres ikke mye ut, men Stock førern måtte ha kjørt i nesten ett minutt ekstra for å oppnå samme antall runder...

                            Anbefaler Nobrainer å møte opp på neste NC runde og se med egne øyne hvordan dette foregår..
                            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                            Comment


                            • #44
                              Mellom beste fører i 1:10 Stock og 1:10 Modified så var forskjellen på bestetiden 10.818 i Stock og bestetiden i Modified 10.022, det er ganske stor forskjell med 8 tideler på 1 runde. Forskjellen er at med Stock har man MYE mer kontroll på bilen rundt svinger, en rask runde der betyr som oftest at man har mye flyt rundt banen og mister lite fart. Kjørestilen i Modified er helt annerledes. Stock er en knallfin klasse å starte med. Og nagingen du holder på med NoBrainer hjelper lite. Du vet f.eks. at 90% av banene det skal kjøres NorgesCup løp på i år er midlertidige baner? Altså at det ikke er noen som har kjørt de 100k rundene man trenger for å sette gummi i teppet og få et tålelig grep!

                              Årsaken til at SuperStock ble tatt bort er mange grunner. Foam, jag etter regulator og motor, man endte opp med å kjøre raskere rundt banen fordi farten ble lik om ikke høyere på langstrekke, og samtidig hadde man foam på bilen så du kunne ta svinger osv. i myyyyye høyere fart!

                              Men ja, jeg har til gjengjeld å se deg stille opp på et løp! Siden du har så mange ideer om hvordan få en klasse perfekt. Vel, jeg har til gjengjeld å se deg stille opp på en bane generelt i en av disse klassene...

                              Originally posted by NoBrainer View Post
                              hihi

                              Det vil jo alltid være rom for forandringer da.
                              Men når f.eks. Modified og Stock kjører nesten like fort, så synes jeg det blir litt feil.
                              Altså dette er bare noe jeg har lest, da jeg aldri har sett dette selv.
                              Men i og med at det blei nevnt når SS kjørte med 10.5T.

                              Da er det etter min personlige mening greit at man bytter til 13.5T og Blinky. Husker ikke helt hva SS hadde av ESC, men pytt pytt.

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • #45
                                Kan vi ikke ta trakaseringen i den stock? Tråden, som vi allerede har begynt å krangle? Så kan denne tråden være et sted det faktisk går ann å få tips til å bygge/sette opp bilen...
                                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                                -
                                Röhrl

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X