Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til valg av driftingbil :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp til valg av driftingbil :)

    Hei

    Jeg er helt ny innen RC drifting, men har lest litt om dette og sett videoer og ble litt bitt av basillen. Jeg ønsker nå og kjøpe meg en litt rimelig bil til og begynne med for og se om det faller i smak. Dere har sikkert fått dette spørsmålet utallige ganger. Jeg ønsker helst en bil med børsteløs motor og kan gjerne kjøpe brukt bil. RTR er nok det beste for meg til og begynne med da jeg er ganske NOOB enda .

    Jeg har sett litt på disse bilene

    HPI sprint 2 flux

    Tamiya TT-01

    Yokomo

    Er dette utdaterte biler nå eller er de fremdeles greie og hvordan er dele tilgangen. Jeg har også hørt at det kan være litt problematisk med børsteløs og reimdrift utendørs pga stein og slikt.

    Setter veldig pris på alle tilbakemeldinger og hjelp. Om dere vet om bedre biler til rimelig pris så vil jeg gjerne vite om dette. Om noen kunne finne en bil på finn eller bruktmarkedet her som kan anbefales så hadde det vært kjempefint
    Last edited by Geirsha; 4 December 2012, 17:02.

  • #2
    jeg hadde ikkje satset på Hpi sprint ,har hørt at mange plagges av at
    bak reima rykker ofte av.
    kjøp brukt bil da følger mye med se inne på finn.no http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...sort=5&periode=
    og inne på rcmarkede.no
    Du bør kjøpe ein bil med lipo 2s 7,4v ,og børsteløs motor oppset sjekk ut merket 3racing Sakura Zero
    fant denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=38544053 Denne selges for 1500 Nå
    hær får du kjøpe Sakura Zero http://www.rcland.no/ eller deler til den

    Husk at når du kjøper 1:10 skala bil så er den ganske lav under så du må koste asfalt plassen
    du skall kjøre på viss du ikkje skall kjøre inne på bane.
    Den er litt høyer under om du kjøper 1:8 skala bil eks denne http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=24027

    Notis: jeg hadde ikkje villa kjøpt 1:10 skala bil om du skall kjøre ute på
    asfalt,fordi den er veldig lav under ca7mm Den er kun til bane kjøring inne
    Da hadde jeg heller satset på 1:8skala RTR fra elefun.no Den skall være
    høgare under
    Last edited by gob; 4 December 2012, 18:15.

    Comment


    • #3
      Takk for tilbakemeldingen. Da har jeg sett litt på sakura zero s og dette er vel en 1 :10 byggesett bil, men man får den jo ferdig bygd hvis man kjøper den brukt. Annonsen du linken til finn.no selger sakuraen for 2260kr RTR uten karosseri ser jeg. Det er en Traxxas Bandit VXL som selges for 1500kr i den annonsen.

      Jeg regner med at jeg kommer til og bruke bilen inne hjemme hos meg selv til og begynne med på parketten. Er det noen dekk som ikke lager riper eller merker på dette? Jeg skal forsøke og komme meg til en gymsal for og prøve bilen der også. Vi har bellegningstein i hele gårdsplassen som det bare er litt sand i sprekkene så jeg vil se om det fungerer der også hehe.

      Er det noen som har erfaring med Sakura Zero S bilene? Får man justert mye på disse?
      Noen som vet om rimelige karosserier som tåler litt juling som jeg kan bruke til og begynne med så jeg ikke ødelegger noe?
      Last edited by Geirsha; 5 December 2012, 13:30.

      Comment


      • #4
        Zero S får man justert det meste på.
        Du må ikke ha den på 7mm, selv om det er det den kanskje er beregnet på.
        Sjekk i drifteseksjonen lengre ned på forumet, så kanskje du får noen flere tips.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Da skal jeg ta en titt der. Takk for rask tilbakemelding

          Er Sakura CS D3 et mye bedre valg enn Sakura Zero S?

          Last edited by Geirsha; 5 December 2012, 13:41.

          Comment


          • #6
            Tror ikkje den er noe til og kjøre inne hjemme med fordi bilen har
            ekstrem akselsjon og ikkje noe lav speed fart.
            Du muser kontrol fort og de blir sorte striper på gulvet inne
            villa heller ha satset på 1:8skal bil og kjørt ute med på asfalen i stede
            og ikkje på noe bro-stener hjemme.

            Comment


            • #7
              1/8 bil er jo uaktuell om en skulle få lyst til å være med i konkurannse engong pluss dårligare utvalg i karosseri og dekk..ang striper kjem det vel an på golvet.har ikkje blitt stripe på mitt( belegg) ang fart så trenge en jo ikkje å overmotorisere,pluss at det e jo ikkje alltid nødvendig med full pinne.. går bra med 1/10 ute og,om du kjøpe sprint må du gjere diffhus modden bak så holde reima..
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #8
                Det er nok mest interessant med 1:10 bil da dette er mest utbredt per i dag. Ser du får tak i mye mer til disse bilene og lettere tilgang til evt brukt 1:10 enn 1:8 bil. Ser det er flere som skriver de kjører med drift biler inne på parketten uten at det blir riper, men jeg er ukjent med hvilke type dekk de benytter til dette. Jeg er kjent med bakdiff modden på sprinten så det skal nok ikke være noe problem hvis jeg ender med en slik.

                Jeg har sett på en bil nå som kanskje er interessant, men er det noen som har noen meninger om dette oppsettet:

                Selger en flett nybygget Sakura S Zero med eller uten elektronikk.

                Som roller går den for 900kr.

                Kan og selges komplett med mottaker, sender, ballansert lipolader for 2-4s lipobatteri, 2s 4000mah lipobatteri, fartsregulator på 80A for børsteløs motor med eller uten sensor, 5.5T børsteløs motor med sensor(6075kv), 23T 48P pinon, og en sterk og rask styreservo med metalldrev.

                Komplett med denne pakken koster 2500kr. Dette er forresten mer power enn de fleste trenger. Traxxas Bandit VXL kan legge seg

                Eneste du trenger i tillegg er et karosseri.

                Jeg er usikker på om dette er et godt kjøp. Her må jo ihvertfall radio, mottaker og lader oppgraderes relativt fort. Lønner det seg kanskje og kjøpe den som roller og kjøpe elektronikken selv?

                Beklager mye spørsmål, men jeg forsøker og sette meg inn i dette

                Comment


                • #9
                  5,5turn er jo er jo for ekstrem akselasjon de er mer vanlig med 10.5turn og 13turn
                  motor De er litt arbeid og bytte motor for tanhjulenne skall ikkje stå helt tett sammen
                  også må jo du regne ut til den rette pinion gearet på motoren så ikkje den drar for lett
                  eller for tungt og blir fort varm
                  Når de gjelder lipo bateri så hadde jeg valgt 2s lipo alså 7,4volt 4000 til 5000 mah

                  Fant en ny bil til deg som har 13turn børsteløs motor hær slipper du og gire om drevene


                  hær slipper du også reim drift,lav 1:10 skala bil,og ikkje minst med fabrikk nytt karoseri
                  deler får du kjøpe dær du kjøpte bilen eller hos rcpro.no
                  de følger med dele hefte med bilen for dele nummer
                  Last edited by gob; 5 December 2012, 19:18.

                  Comment


                  • #10
                    Er ikke denne maverick bilen en stor nedgradering fra sakuraen?
                    Får man justert camber og caster og slikt på denne bilen?
                    Får man kjørt mer effekt på bakhjulene enn fremhjulene?
                    Last edited by Geirsha; 5 December 2012, 21:03.

                    Comment


                    • #11
                      Er litt skeptisk til den 5,5turn motoren som er montert i sakuraen
                      .hadde heller valgt 13turn eller 10turn motor dær.Litt små fiks
                      selv med motor bytte og nytt karoseri så har du en bra bil.
                      er også litt skeptisk til den sryre servoen på hele 14kg de holder
                      lenge med 3-4 kg servo. servo og motor får du kjøpt hos www.rcmart.com
                      eller hos www.hobbyking.com karoseri er litt dyrt og frakte fra utlande
                      så de hadde jeg kjøpt hos www.elefun.no

                      ps Når de gjelder Mevrikcaen så er de justerings muliheter i styre vinklanne dær også
                      og på bakhjula også

                      Viss du kjøpe sakuraen så må du påregne deg en god del arbeid og du må
                      ha litt verktøy også og lodde bolt kansje,og de kan gå lenge før du får kjøre
                      viss du skall ha motor bytte,de er en god del arbeid
                      De er mye enklare med Mevrickaen.De er sikkert en god bil denen Mevrikaen også.
                      Last edited by gob; 6 December 2012, 11:24.

                      Comment


                      • #12
                        Så Sakuraen er nok den beste bilen av disse, men det er jo sikkert muligheter for og få tak i en Sakura med annet oppsett også. Er det 10turn eller 13 turn som er mest brukt til drifting? Det er sikkert muligheter med mindre styreservo også. Jeg har vært i kontakt med en kar som driver og bygger Sakura biler nå så han kunne kanskje få til et annet oppsett for meg hvis det var interessant. Hva er det som er anbefalt oppsett til drifting i disse bilene og hva er det verdt og betale for en ferdigbygget Sakura som jeg trenger karosseri, oppgradere lader, sender og mottaker?

                        Comment


                        • #13
                          Tror du har fått svar på de meste nå 13turn har lavere kv en 10turn
                          10turn er mer hisigere motor.De holler lenge med 13turn også.
                          Med 2stk lipo baterier og compiuter lader og oppset til radiostyringen
                          og servo og motoroppsett så må du regne med nærmere 4500tusen for alt med karoseri
                          til sakuren kansje Mevrikaen blir 1000 billiger med alt.

                          Hær er en bil en Ny het: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=24228
                          viss du apsolut ikkje vill ha Mevrika men den er 1000kr dyrer nesten.
                          og viss du kunne bygge noe til bak reim så den ikkje ryker av.
                          Last edited by gob; 6 December 2012, 15:32.

                          Comment


                          • #14
                            Ja da har jeg fått svar på det meste. Det står nå imellom Sakura Zero S og HPI Sprint 2 Flux som jeg også har sett mye på som nevnt i første henvendelse.

                            Hva er det beste valget av disse 2 bilene?
                            Last edited by Geirsha; 6 December 2012, 18:58.

                            Comment


                            • #15
                              kjøp den billigeste Hpi du linket til men jeg villa hatt med orginal motoren og esc i tillegg
                              Den forsjellen til den sprinten jeg linket til er vell at den har ett helt nytt karoseri
                              kjøp RTR bil så slipper du mye arbied
                              Elefun.no har masse deler til Hpi sprint pass på og få med alle papir er og delehefte
                              om du kjøper den brukt sprinten
                              Last edited by gob; 6 December 2012, 18:28.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X