Hjemme til hverdagen etter en koselig helg på Gjøvik .
Lørdagen startet med masse problemer med telling på flere sjåfører , og vi lærte at transponder MÅ ligge flatt på bilen og ikke stå på siden .
Kjørte 2 heat med 2 forskjellige transpondere og fikk telling bare på ett titals runder , men slo til med TQ i siste kval .Fikk en god start og ledet til jeg ble kjørt av banen og ut på langsiden ved lapping av konkurent og ble torpedert av Glenn som kom der i full fart . Aldti fått tilbake en M-chassis i så mange deler av en påsetter noen gang , fikk bilen opp ned med masse løse deler i karosseriet ,5 av de støtdemper deler + begge fremre karosseristolper og div skruer .Dagen var slutt for meg . Kenneth Pedersen vant på Lørdag sitt første M-chassis løp på Lørdag og Glenn Bråten vant sitt første på Søndag . Gratulerer til begge .Vi har også desverre oppdaget at og kjøre med det klassiske Mini Cooper karosseriet er en stor ulempe fremfor mange andre .Vi hadde også kjøpt inn nye Tamiya motorer til dette racet for og prøve og få til noe bedere for klassen .
Vi kjøpte inn 8 stk tamia 54358 RS-540 motorer . Testet 6 av de på motortester da de var nye og det var en forskjell på 180 o/min ved 7,4 v på raskeste og seneste ( hvist vi kan kalle de det når de er så jevne ) .disse viste seg var veldig jevne i praksis under løpet også .
Vi har testet mange 540 motorer opp gjennom årene og de varierer fra 14 000 - 22 000 og det er ikke bra med de store variasjonene .
Vi mener og ha funnet løsninmgen på dette problemet med disse nye Tamiya motorene . de varvet nye 20 160 - 20 340 o/min .
Vi oppfordrer alle til og kjøpe disse billige raske og meget jevne motorer ,så vi kan være flere som kniver om seieren i denne morsomme klassen .
Det er for stor forskjell på de gamle motorene som vises på farten på langsiden . Håper alle som var på Gjøvik i helgen så / ser dette og skaffer seg en slik motor, da vi alle får jevnere og bedere racing . Vi møtes igjen på banen for tettere M-chassis racing heretter håper jeg .
Vi bare måtte prøve dette i praksis før vi kunne fortelle dette videre................. og de virket etter forventningene .
Testet av : Tore , Christian , Kenneth ,Glenn , Morten , Martin , Knut Torger og undertegnede
Lørdagen startet med masse problemer med telling på flere sjåfører , og vi lærte at transponder MÅ ligge flatt på bilen og ikke stå på siden .
Kjørte 2 heat med 2 forskjellige transpondere og fikk telling bare på ett titals runder , men slo til med TQ i siste kval .Fikk en god start og ledet til jeg ble kjørt av banen og ut på langsiden ved lapping av konkurent og ble torpedert av Glenn som kom der i full fart . Aldti fått tilbake en M-chassis i så mange deler av en påsetter noen gang , fikk bilen opp ned med masse løse deler i karosseriet ,5 av de støtdemper deler + begge fremre karosseristolper og div skruer .Dagen var slutt for meg . Kenneth Pedersen vant på Lørdag sitt første M-chassis løp på Lørdag og Glenn Bråten vant sitt første på Søndag . Gratulerer til begge .Vi har også desverre oppdaget at og kjøre med det klassiske Mini Cooper karosseriet er en stor ulempe fremfor mange andre .Vi hadde også kjøpt inn nye Tamiya motorer til dette racet for og prøve og få til noe bedere for klassen .
Vi kjøpte inn 8 stk tamia 54358 RS-540 motorer . Testet 6 av de på motortester da de var nye og det var en forskjell på 180 o/min ved 7,4 v på raskeste og seneste ( hvist vi kan kalle de det når de er så jevne ) .disse viste seg var veldig jevne i praksis under løpet også .
Vi har testet mange 540 motorer opp gjennom årene og de varierer fra 14 000 - 22 000 og det er ikke bra med de store variasjonene .
Vi mener og ha funnet løsninmgen på dette problemet med disse nye Tamiya motorene . de varvet nye 20 160 - 20 340 o/min .
Vi oppfordrer alle til og kjøpe disse billige raske og meget jevne motorer ,så vi kan være flere som kniver om seieren i denne morsomme klassen .
Det er for stor forskjell på de gamle motorene som vises på farten på langsiden . Håper alle som var på Gjøvik i helgen så / ser dette og skaffer seg en slik motor, da vi alle får jevnere og bedere racing . Vi møtes igjen på banen for tettere M-chassis racing heretter håper jeg .
Vi bare måtte prøve dette i praksis før vi kunne fortelle dette videre................. og de virket etter forventningene .
Testet av : Tore , Christian , Kenneth ,Glenn , Morten , Martin , Knut Torger og undertegnede
Comment