Announcement

Collapse
No announcement yet.

FORSLAG TIL NM ORGANISERINGEN I 2009 (offroadklassene)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Gjør som de gjør i Sverige. Dersom det er usikkert angående deltakere og interesse for en klasse, kjør det som supportløp ved siden av en annen klasse.
    Team Smallsize

    Comment


    • #17
      [quote=kjuliussen;271444]Jeg personlig vil ha tilbake Norgescup og et enkeltstående NM. Jeg synes et enkeltstående nm er dritrått. det blir som regel flere deltagere også.
      Evnt. at vi beholder nm runder, men da kjører siste nm runde som teller doble poeng.

      Også en annen ting er å utvide til 12 førere i finalene med 4 opprykk i underfinalene, da vil det bli mere kamp om plassene og vil få flere til å få muligheten til å kjøre mer.
      Uten å være 100% sikker. så tror jeg de kjører 12 i finalene i de fleste nordiske land.
      Hvis ikke synes jeg vi burde begynne med det da det blir kjørt slik i Efra sammenheng
      Vi må da gå vekk ifra TQ regelen vi har idag.
      Og utvide finalen til 60 min.

      Dette gjelder buggyquote]

      Jeg er helt enig med Kim på denne.
      jeg synes at vi burde ha flere Nm runder vis vi ikke skal et fritt Nm.
      kanskje 8 Nm runder hvor 5 er tellende og det blir delt ut rettferdig rundt i landet.

      5 Nc runder og ett fritt NM
      Shepherd V10 - Novarossi
      Serpent S120 Link - LRP

      Comment


      • #18
        JA til større hopp men de må self fungere ikke sånn at du tryner 8 av 10 ganger.
        og jeg støtter det kim sier

        Comment


        • #19
          nå er det vel ikke msk som avgjør hvor store hopp vi skal ha, men tanken er god
          MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
          TRF-415MSXX
          DEX410

          Comment


          • #20
            Kan vell kjapt skyte inn at Tromsø har OR bane neste år også..
            Tamiya - enough said..

            Comment


            • #21
              men har/skal de søke løp?
              MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
              TRF-415MSXX
              DEX410

              Comment


              • #22
                Originally posted by Tombola View Post
                men har/skal de søke løp?
                Vil nok tro det ja.. men akkurat det tror jeg de skal få svare på selv..
                Tamiya - enough said..

                Comment


                • #23
                  Enig med kjetil 8 nc runder hvor 5 er tellende.. vi får masse løp og kjøre. klubbene får sjansen til og arrangere og tjene penger. det ville vel også vært bra rekruteringsmessig
                  www.RCsenteret.no

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by BugFreak View Post
                    Vil nok tro det ja.. men akkurat det tror jeg de skal få svare på selv..
                    Har søkt på løp til neste år også, og håper flere tar turen oppover hvis vi får. Vi har jo store hopp , og kanskje kommer det mer av det til neste sesong
                    Team Associated RC8,2, OS speed/ RC18B / Futaba 4PK/ Rapicon fuel
                    www.TMBK.net www.hobby24.no

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Robert kay View Post
                      Enig med kjetil 8 nc runder hvor 5 er tellende.. vi får masse løp og kjøre. klubbene får sjansen til og arrangere og tjene penger. det ville vel også vært bra rekruteringsmessig

                      Nå er det vel ikke meningen at NC skal være rekrutteringsklasse.
                      8 løp blir altfor mye. Hvilke godkjente baner skal det være?
                      Hof, Oslo, Kodal, Tromsø, Bergen, fins det fler? Eller mener du at det skal kjøres flere NC løp på samme bane? Det kreves enormt mye arbeid fra frivillige til å arrangere løp i en klubb. Tviler på at alle klubber kan eller er villige til å påta seg mer enn det er i dag.
                      Se på Oslo f.eks som måtte avlyse NM runde i år, pga for lite mannskap. Lørenskog avlyste vel i fjor? Mulig jeg husker feil på akkurat den.
                      Ett annet minus er at Tromsø og Bergen vil lide hvis det blir f.eks 6 løp i øst og ett i Bergen og i Tromsø. Da vil kanskje mange droppe den lange reisen

                      5 NC runder, 3 tellende så slipper alle å reise altfor langt. Ett enkeltstående NM.
                      Vekk med TQ og 12 biler i alle underfinaler og finale. På den måten så går mekke og påsetterkabalen opp hver gang. 4 som rykker opp fra hver finale og 5 i hver semi pluss de 2 beste tidene uansett hvilken semi. Og NC finalen med doble poeng.

                      Min mening og ikke KMBK sin, bare så det er sagt
                      TEAM ELEFUN

                      Comment


                      • #26
                        Det er ikke større hopp som er tingen, men hopp som krever timing og riktig fart for å ta dem best mulig..
                        Kim Juliussen 73' Fredrikstad BorgMRK
                        MustIt RCsenter..

                        Comment


                        • #27
                          det er en bane i en liten by som heter skien også egil
                          Arild (1980)Radøy RC
                          BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                          Comment


                          • #28
                            Egil, det er mere baner enn det. spydeberg kommer med bane. så er det jo flere baner som er under arbeid som folk annonserer her på forumet.
                            Shepherd V10 - Novarossi
                            Serpent S120 Link - LRP

                            Comment


                            • #29
                              i hordaland er det 4 baner.. radøy,osterøy,askøy og voss det er flere men de er private.
                              Arild (1980)Radøy RC
                              BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by arild valdersnes View Post
                                det er en bane i en liten by som heter skien også egil
                                Faen, skal jo dit i morra jo

                                Sorry glemte den i farta, he he...
                                Men til de banene i vest, er de godkjente for NC løp? Har/skal Spydebeg søke om løp i 2009?

                                Vi stresser jo med å få til bane i Kr.sand også, men å få på plass alle fasiliteter slik at den kan bli godkjent for NC runde, ligger nok litt lengre frem i tid.

                                Det blir jo jævla bra hvis det blir flere buggy baner i landet da.
                                TEAM ELEFUN

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X