Gjør som de gjør i Sverige. Dersom det er usikkert angående deltakere og interesse for en klasse, kjør det som supportløp ved siden av en annen klasse.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
FORSLAG TIL NM ORGANISERINGEN I 2009 (offroadklassene)
Collapse
X
-
[quote=kjuliussen;271444]Jeg personlig vil ha tilbake Norgescup og et enkeltstående NM. Jeg synes et enkeltstående nm er dritrått. det blir som regel flere deltagere også.
Evnt. at vi beholder nm runder, men da kjører siste nm runde som teller doble poeng.
Også en annen ting er å utvide til 12 førere i finalene med 4 opprykk i underfinalene, da vil det bli mere kamp om plassene og vil få flere til å få muligheten til å kjøre mer.
Uten å være 100% sikker. så tror jeg de kjører 12 i finalene i de fleste nordiske land.
Hvis ikke synes jeg vi burde begynne med det da det blir kjørt slik i Efra sammenheng
Vi må da gå vekk ifra TQ regelen vi har idag.
Og utvide finalen til 60 min.
Dette gjelder buggyquote]
Jeg er helt enig med Kim på denne.
jeg synes at vi burde ha flere Nm runder vis vi ikke skal et fritt Nm.
kanskje 8 Nm runder hvor 5 er tellende og det blir delt ut rettferdig rundt i landet.
5 Nc runder og ett fritt NMShepherd V10 - Novarossi
Serpent S120 Link - LRP
Comment
-
Originally posted by BugFreak View PostVil nok tro det ja.. men akkurat det tror jeg de skal få svare på selv..
Comment
-
Originally posted by Robert kay View PostEnig med kjetil 8 nc runder hvor 5 er tellende.. vi får masse løp og kjøre. klubbene får sjansen til og arrangere og tjene penger. det ville vel også vært bra rekruteringsmessig
Nå er det vel ikke meningen at NC skal være rekrutteringsklasse.
8 løp blir altfor mye. Hvilke godkjente baner skal det være?
Hof, Oslo, Kodal, Tromsø, Bergen, fins det fler? Eller mener du at det skal kjøres flere NC løp på samme bane? Det kreves enormt mye arbeid fra frivillige til å arrangere løp i en klubb. Tviler på at alle klubber kan eller er villige til å påta seg mer enn det er i dag.
Se på Oslo f.eks som måtte avlyse NM runde i år, pga for lite mannskap. Lørenskog avlyste vel i fjor? Mulig jeg husker feil på akkurat den.
Ett annet minus er at Tromsø og Bergen vil lide hvis det blir f.eks 6 løp i øst og ett i Bergen og i Tromsø. Da vil kanskje mange droppe den lange reisen
5 NC runder, 3 tellende så slipper alle å reise altfor langt. Ett enkeltstående NM.
Vekk med TQ og 12 biler i alle underfinaler og finale. På den måten så går mekke og påsetterkabalen opp hver gang. 4 som rykker opp fra hver finale og 5 i hver semi pluss de 2 beste tidene uansett hvilken semi. Og NC finalen med doble poeng.
Min mening og ikke KMBK sin, bare så det er sagtTEAM ELEFUN
Comment
-
det er en bane i en liten by som heter skien også egilArild (1980)Radøy RC
BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no
Comment
-
i hordaland er det 4 baner.. radøy,osterøy,askøy og voss det er flere men de er private.Arild (1980)Radøy RC
BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no
Comment
-
Originally posted by arild valdersnes View Postdet er en bane i en liten by som heter skien også egil
Sorry glemte den i farta, he he...
Men til de banene i vest, er de godkjente for NC løp? Har/skal Spydebeg søke om løp i 2009?
Vi stresser jo med å få til bane i Kr.sand også, men å få på plass alle fasiliteter slik at den kan bli godkjent for NC runde, ligger nok litt lengre frem i tid.
Det blir jo jævla bra hvis det blir flere buggy baner i landet da.TEAM ELEFUN
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment