det er flott. nå ender det vel snart opp med at alle må kjøpe seg et spektrum anlegg for i det heletatt å få vært med å kjørt.
Unconfigured Ad Widget
Collapse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Gir meg ikke....Spektrum
Collapse
X
-
Nei, hvorfor skal man det? Nå er det jo BEVIST at det er trygt å kjøre med et vanlig, godt radiosystem, så nå er det da mindre mas enn før diskusjonen.
-
Hvorfor det?? Det vil i all overskuelig fremtid, være mulig å benytte am/ fm og både 27 og 40 båndetdet er flott. nå ender det vel snart opp med at alle må kjøpe seg et spektrum anlegg for i det heletatt å få vært med å kjørt.
XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
Xray T3, LRP, Tekin
Grenland Modellbil Klubb
Comment
-
Ramla tilfeldigvis over denne tråden her, og vil bare dele en erfaring fra Spektrum systemet.
I høst satte vi i spektrum anlegg i 4 av båtene til en kunde, dels for å test ut dels for at dette virket sabla greit. Aldri skulle noen forstyrre oss mer og aldri trengte vi være redd for å skru på radioen når som helst.
Montert i Futaba 3PK, 3 båter med glowmotor og 1 med bensinmotor.
det vi oppdaget ganske fort var at rekkevidden på dette utstyret var veldig kort ca 40 - 50m, ikke 3000 fot som det sto i brukermanualen. Utstyret ble brukt i 2 NC runder og det var samme trøbbel hele tiden, i hver sving begynte failsafen å slå inn, den ble derfor etterhvert justert slik at motoren holdt brukbart pådrag fordi om den aktiviserte seg. Vi testet også ut med dobbelt så lang antenne ettersom vi ble fortalt at dette skulle hjelpe. Men like forbaska. Flere moduler ble prøvd i radioen for å utelukke at det var den ene modulen som fuska. Om vi kjørte alene eller om andre radioer var slått på betydde ingenting.
Jeg har vært i kontakt med levrandøren og vi skal prøve å finne ut hva som forårsaker dette. for en ting er sikkert, det er lite trivelig å kjøre når ikke redskapen gjør akkurat som du vil.Jørn Markset
Lindesnes Modellbåt Klubb
Comment
-
Måtte bare fyre oppunder litt

Spectrum er sikker, hvertfall hvis du har en liten teddybjørn
http://www.netthandelen.no/index.php...ewprod=3266938
Hmmm 2,4 ghz jo.......John-Harald (-72)
Comment
-
hehe!Originally posted by John-HaraldMåtte bare fyre oppunder litt

Spectrum er sikker, hvertfall hvis du har en liten teddybjørn
http://www.netthandelen.no/index.php...ewprod=3266938
Hmmm 2,4 ghz jo.......A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
Til info for de som er bekymret for forstyrrelser.....
Ingen forstyrrelser påvist for de gamle frekvensbåndene.Klaus Myrseth
1973 modell og Racing frelst!
Jeg kjører Losi SCTE 2.0 og straks Losi 22-4 2.0
Comment
-
Kan lille søte Teddy det? For sist jeg sjekket, velger Spektrum en ledig kanal, eller står støtt og rolig i failsafe. Har lille søte Teddy tenkt på det?
Comment
-
dety skal ikek lage forstyrrelser nei men så lenge det er et åpent bånd
er det muligheter for at andre ting kan forstyrre. det kan iek stikkes under en stol. om vi nå også har fått bevist at spectrum ikke skal forstyrre konvensjonelle radioer så er det jo fortsatt en mulighet uansett.
desverre kan vi aldrig gardere oss 100% imot forstyrrelser.A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
En ting jeg tenkte på litt før i dag. 2,4ghz er samme som WLAN kjører på sant? Og trådløse nettverk er uten tvil det mest bedritne skrotet man kan finne. De vennene jeg har som kjører trådløst lan fyker av nettet og har packet loss når de spiller, og generelt sett sliter. I tillegg så har de WLAN hubbene en rekkevidde som er lite imponerende. Jeg så en spektrum modul her om dagen, og da spotta jeg den flotte wlan type antenna. Jeg må innrømme at jeg brakk meg litt akkurat når jeg spotta den, for det er synonymt med alt som er ondt i dataverdenen.
Hører folk si at spectrum ikke slår inn på andre ting, men det er vel mere problem at ting slår inn på spectrumen. Sånn som trådløse telefoner (mener ikke mobil, men vanlige DECT håndsett og sånn). når telefonen ringer hos en fyr jeg kjenner så kobles han av nettet. Snedig løsning det der. Andre ting som går på 2,4ghz er joysticks og andre inputs til pcer, som tastatur og mus. Heller ikke hatt så mye glede av den slags utstyr.
Er kanskje en grunn til at få folk bruker spectrum til fly... Var på nippet til å bestille meg det, men tror jeg kjøper FM. Ville vært litt hyklerisk av meg å slenge dritt om WLAN og prøve å få flest mulig folk til å ikke kjøpe det (drittlei av å fikse nettverket til folk, for så å få telefon dagen etter hvor de sier "nå funker det ikke igjen, trodde du hadde fiksa det jeg?") og så løpe ut å kjøpe tilsvarende teknologi...
Forresten, hvis du har mobiltelefonen din på pulten i nærheten av mottakeren til den trådløse musa di mens telefonen ringer, da slår musa seg av. Kjempefiffig.
En ting til... er signalene fra spektrumen kryptert? hvis ikke så skulle man tro at det går an å sette opp en laptop i nærheten av en bane og lage en god del ugang hvis man har riktig type software... man vil vel også kunne lage software for å kunne ha telemetri på bilen sin oppe til enhver tid på laptops og lignende? Kanskje spionere litt på andre sine biler og.
Nå må du roe den ned litt halvorsen, motoren din er drøye 160 grader!'78 . Ronny Søberg | Uten REVO for første gang på to år... | HPI Sprint2 Stage D | RC18T | PiccoZ | Twister Bell 47 .
Comment
-
Og jeg har prøvd Spektrumen min i nærheten av alt du snakker om, uten et eneste problem
Comment
-
Det er ikke stor grunn til bekymring da det er et lass av kanaler på båndet. Spektrumen bruker bare 99 av dem, wlan bruker andre kanaler så i teorien skal ikke dette ha noe å si.
Praktisk sett er det vel mulig men til nå har jeg ikke hørt om at dette har skjedd. Men selvfølgeligvis hvis en eller annen *..*€%%$.. skulle lage seg hackesoftware og modde et wlan kort kan han vel forstyrre frekvensene som han vil, dette kan man jo gjøre med hva som helst slags radiokanaler + han må være såpass nærme at han klarer å gi sterkere signaler enn senderen. Men spread spektrum skal være veldig tolerant mot dette så det er veeldig lite trolig at det skjer. Faktisk større sjanse at en metall drevet servo forstyrrer din FM modul når du blir forbikjørt eller kjører forbi han
Jeg har hvertfall mye diverse tekno crap hjemme i leiligheten men spektrumen fungerer helt glimrene uansett der hvertfall
Og mekke plassen min er ca 30 cm fra wlan routeren hjemme...
Klaus Myrseth
1973 modell og Racing frelst!
Jeg kjører Losi SCTE 2.0 og straks Losi 22-4 2.0
Comment
-
Og for de som påstår at spektrumen er alfor treg (lengre responstid enn am og fm radioer) tviler på at noen har merket det, men nå kommer en ny utgave av spektrumen som da er ca dobbelt så rask som den som finnes i dag.
For de som har opplevd "shutdowns" som har forekommet på teppegulv, så er visstnok dette også forbedret.
Den har også fått en ny mørk grå overflate som beskytter mot fuel, møkk osv..
Også er den jo selvfølgelig kom compatibel med den nye tellesystemet fra spektrum.
P.S Har du bestillt ennå eller Helge
sigpic
Team Xray
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 8,163
Active Members: 1
Welcome to our newest member, gaffelape.
Unconfigured Ad Widget
Collapse

Comment