Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gir meg ikke....Spektrum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by Thypoon
    Originally posted by Fabiz
    Jeg synes det er rart at dere klager på Spektrum og mener det er Spektrum som forårsaker forstyrrelsene dere får.
    Når jeg kjørte på 40mhz-båndet på Furuset i vinter fikk jeg ingen forstyrrelser når det sto en med Spektrum ved siden av meg, og jeg har kjørt med Spektrum de siste 6mnd. og jeg vet ikke om noen som har fått forstyrrelser fra meg.
    Det mer fler og fler som kjøper Spektrum, og det er både fornuftig og en god investering.

    Fabiz
    Har ikke klaget heller jeg, men stiller meg litt undrende til at det er gjordt tester som viser at det ikke skal være noe forstyrrelse. Samtidig som jeg opplever det jeg tror er det. Understreker tror. Noen har opplevd det, andre ikke. Og da finner jeg det merkelig at det er åpnet for å bruke 2,4 i konkurranse når det blir påpekt av enkelte som mener at det blir forstyrrelse. Men for all del, 2,4 er snedig. Men man kan ikke forvente at alle skal ha det.
    Dette er sagt før, men 99% av forstyrrelser er brukerfeil.
    Hvis du tenker: "Ahh... Gjennom der og under der og bort til antennerøret opp der, så surrer vi ledningen 46 ganger rundt antennerøret før vi er ferdig. Sånn, nå kan vi ut og kjøre." Jeg har ikke fått forstyrrelser, og folk har ikke fått forstyrrelser fra meg. Og jeg klandrer ikke deg Thypoon, for jeg vet du skrev tror, men nå snakkes jeg generelt.

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

    Comment


    • #77
      Originally posted by Fabiz
      Originally posted by Thypoon
      Originally posted by Fabiz
      Jeg synes det er rart at dere klager på Spektrum og mener det er Spektrum som forårsaker forstyrrelsene dere får.
      Når jeg kjørte på 40mhz-båndet på Furuset i vinter fikk jeg ingen forstyrrelser når det sto en med Spektrum ved siden av meg, og jeg har kjørt med Spektrum de siste 6mnd. og jeg vet ikke om noen som har fått forstyrrelser fra meg.
      Det mer fler og fler som kjøper Spektrum, og det er både fornuftig og en god investering.

      Fabiz
      Har ikke klaget heller jeg, men stiller meg litt undrende til at det er gjordt tester som viser at det ikke skal være noe forstyrrelse. Samtidig som jeg opplever det jeg tror er det. Understreker tror. Noen har opplevd det, andre ikke. Og da finner jeg det merkelig at det er åpnet for å bruke 2,4 i konkurranse når det blir påpekt av enkelte som mener at det blir forstyrrelse. Men for all del, 2,4 er snedig. Men man kan ikke forvente at alle skal ha det.
      Dette er sagt før, men 99% av forstyrrelser er brukerfeil.
      Hvis du tenker: "Ahh... Gjennom der og under der og bort til antennerøret opp der, så surrer vi ledningen 46 ganger rundt antennerøret før vi er ferdig. Sånn, nå kan vi ut og kjøre." Jeg har ikke fått forstyrrelser, og folk har ikke fått forstyrrelser fra meg. Og jeg klandrer ikke deg Thypoon, for jeg vet du skrev tror, men nå snakkes jeg generelt.

      Fabiz
      Jeg hadde ikke tenkt å rippe noe mer opp i detta men

      Jeg kan ikke bevise noe som helst, og det er foretatt tester, og forbundet har godkjent det, men det er ikke dermed sakt at det ikke er noe "muffens" der ute, jeg mener, det er foretatt tester av krystall radioer også, uten at det har vært forstyrrelser.
      jeg har valgt å satse på spectrum sjøl, nettopp fordi det er så merkelig det som skjer.(får den til mandag tror jeg)

      I år har jeg kun opplevd den type forstyrrelse 1 gang, og noe sier meg at det kan ha sammenheng med at det er fler som har kjøpt seg nyere utstyr, og dermed er vi kvitt mange gamle radioer som også sikkert har lagd kluss.
      Det som er sikkert er at jeg ønsker ny teknologi velkommen, men jeg er ganske sikker på at verden vil oppleve forstyrrelser, selv med de nye flotte systemene.

      Noen har opplevd denne formen for forstyrrelse andre ikke, og i år har det vært en betydelig minkning i antall som klager, og det er et steg i riktig retning.

      Fabiz: ikke påstå at 99% er brukerfeil da, vi vet vel hvordan vi skal unngå de verste fellene?
      forstyrrelser er det hele tiden, det er kun når forstyrrelsen blir sterkere en din egen sender og motaker du får et problem.
      Jeg vil påstå at i buggy, der jeg kjører, så veit 80% hvordan de skal unngå nettopp det.


      God race sessong til alle, jeg skal som vanlig kjøre ring rundt dere alle

      Comment


      • #78
        99% av alle feil på r/c utstyr er brukerfeil. Jeg har ikke hatt flikk siden '99, men jeg har sørget for at ting er i orden og gjort 100% etter boka...

        En fem år gammel radio full av fuel og leire er dømt til å bli dårlig med tiden....
        Martin Sørlie - 1985
        TLR - Absima - Spektrum
        Darkspeed Racing
        www.teamsmallsize.com

        Comment


        • #79
          Originally posted by Razer
          99% av alle feil på r/c utstyr er brukerfeil. Jeg har ikke hatt flikk siden '99, men jeg har sørget for at ting er i orden og gjort 100% etter boka...

          En fem år gammel radio full av fuel og leire er dømt til å bli dårlig med tiden....

          Greit nok det Martin, at du ikke har hatt feil siden du gikk i 3 klasse, men det du sier er jo at jeg gjør noe feil.Eller er jeg den ene prosenten?
          Alt kan være riktig på utstyret, og du kan fremdeles få flikk, det holder at det står en ved siden av deg med dårlig utstyr.
          En dårlig radio kan sende mer en den skal, og hvis du har en frekvens tett opptill så kan du rammes.
          En annen ting er vel at vi legger vel ikke fra oss radioen i leira?
          Hvis det er meg du hinter til, ved at jeg kjører med en R1 så kan jeg fortelle deg at jeg har hatt 3 stk og at den nyeste kjøpte jeg i fjor høst.


          PS batterier er til lommelykter

          Comment


          • #80
            Originally posted by Marius Hågensen
            Originally posted by Razer
            99% av alle feil på r/c utstyr er brukerfeil. Jeg har ikke hatt flikk siden '99, men jeg har sørget for at ting er i orden og gjort 100% etter boka...

            En fem år gammel radio full av fuel og leire er dømt til å bli dårlig med tiden....

            Greit nok det Martin, at du ikke har hatt feil siden du gikk i 3 klasse, men det du sier er jo at jeg gjør noe feil.Eller er jeg den ene prosenten?
            Alt kan være riktig på utstyret, og du kan fremdeles få flikk, det holder at det står en ved siden av deg med dårlig utstyr.
            En dårlig radio kan sende mer en den skal, og hvis du har en frekvens tett opptill så kan du rammes.
            En annen ting er vel at vi legger vel ikke fra oss radioen i leira?
            Hvis det er meg du hinter til, ved at jeg kjører med en R1 så kan jeg fortelle deg at jeg har hatt 3 stk og at den nyeste kjøpte jeg i fjor høst.


            PS batterier er til lommelykter
            Det blir vel kanskje litt leire på radioen når du skrur på en 1:8 Buggy på en reinværsdag, og så tar i radioen får så å kjøre neste heat...
            Eller vasker dere hendene deres etter dere har skrudd?
            Unngår ikke olje og støv på min radio heller.. Jeg har en sånn skumpute rundt håndtaket som egentlig er grå, men den har bitt svart siden i vinter...

            PS: Nitro er for 1:1 Fly og 1:1 biler.... :wink:

            Fabiz
            Smallsize Hobbyland A/S
            Team Losi : Spektrum

            Comment


            • #81
              Originally posted by Fabiz
              Originally posted by Marius Hågensen
              Originally posted by Razer
              99% av alle feil på r/c utstyr er brukerfeil. Jeg har ikke hatt flikk siden '99, men jeg har sørget for at ting er i orden og gjort 100% etter boka...

              En fem år gammel radio full av fuel og leire er dømt til å bli dårlig med tiden....

              Greit nok det Martin, at du ikke har hatt feil siden du gikk i 3 klasse, men det du sier er jo at jeg gjør noe feil.Eller er jeg den ene prosenten?
              Alt kan være riktig på utstyret, og du kan fremdeles få flikk, det holder at det står en ved siden av deg med dårlig utstyr.
              En dårlig radio kan sende mer en den skal, og hvis du har en frekvens tett opptill så kan du rammes.
              En annen ting er vel at vi legger vel ikke fra oss radioen i leira?
              Hvis det er meg du hinter til, ved at jeg kjører med en R1 så kan jeg fortelle deg at jeg har hatt 3 stk og at den nyeste kjøpte jeg i fjor høst.


              PS batterier er til lommelykter
              Det blir vel kanskje litt leire på radioen når du skrur på en 1:8 Buggy på en reinværsdag, og så tar i radioen får så å kjøre neste heat...
              Eller vasker dere hendene deres etter dere har skrudd?
              Unngår ikke olje og støv på min radio heller.. Jeg har en sånn skumpute rundt håndtaket som egentlig er grå, men den har bitt svart siden i vinter...

              PS: Nitro er for 1:1 Fly og 1:1 biler.... :wink:

              Fabiz
              Radioen ligger i radiobaggen, i radiodepoet. Og jeg tørker meg på henda før jeg kjører ja.

              Når jeg trener bruker jeg en lik radio, men en eldere en.

              Ps fly på Nitro???? Bil På Nitro? Tenker vi sier Dragster og raske folk på 402,33 meter

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X