Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nordisk elektro touring i Skien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nordisk elektro touring i Skien

    Blir det enhetsdekk på dette løpet, og evt hvilke....?

  • #2
    Har hørt snakk om at det skal bli sorex36 som enhetsdekk!
    Men det er en stund siden!

    Espen har sikkert oversikt over det
    Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

    Comment


    • #3
      Kunne tenkt meg og visst hele dekk, innlegg og felg kombinasjonen i så fall...

      Comment


      • #4
        Ja, det skal være enhetsdekk. Elektrokomiteen er ikke blitt kontaktet vedrørende ønsker fra Grenland. Uansett, invitasjonen skal være ferdig og godkjent 2 måneder før konkurransen, så det bør jo ikke drøye for lenge før de kommer med noe info til elektrokomiteen.

        Comment


        • #5
          Ingen som vet....?????

          Comment


          • #6
            Hei,
            Det kommer info om nordisk i løpet av et par dager. Det ses på noen muligheter der as we speak.
            mvh, Espen Grimsgaard ('75)
            [[ har en kunst-pause.. ]]

            Comment


            • #7
              Originally posted by espeng
              Hei,
              Det kommer info om nordisk i løpet av et par dager. Det ses på noen muligheter der as we speak.
              Nå har det gått 3dgr. Utålmodig :P
              Eirik Andreassen
              Tamiya - Peak - Micromonsters - KO Propo - Much*More - Team Orion

              Comment


              • #8
                Da er det fler av oss.... :wink:

                Comment


                • #9
                  Det er std dette elektro ute om sommeren null intr fra de som har noe med detteå gjøre!!!!!!!!!

                  Comment


                  • #10
                    Hadde tenkt å kjöre dette, men er i Nederland og kjörer EM 200mm.....

                    Ja ja....
                    Helge Johannessen
                    1975 modell
                    Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Schnellfahrer
                      Hadde tenkt å kjöre dette, men er i Nederland og kjörer EM 200mm.....

                      Ja ja....
                      Det er det nok noen fra Skien som skal også for nå har de avlyst hele greia
                      Eirik Andreassen
                      Tamiya - Peak - Micromonsters - KO Propo - Much*More - Team Orion

                      Comment


                      • #12
                        Så lurer de på hvorfor det er så få som kjører elektro.
                        Det er ikke bare trist, men tragisk.
                        Gøran Langsholt 67 modell

                        Comment


                        • #13
                          Hei alle,
                          Jeg føler jeg må nødt til å kommentere dette litt. Jeg har full forståelse for frustrasjonen som kommer både i den tråden her og andre, tro meg på det!

                          Men GMBK har altså ikke *avlyst* Nordisk i Elektro, det er fortsatt en måned til invitasjon skal sendes ut etter regelverket så det er vel fullt mulig at det fortsatt blir et nordisk hvis forbundet finner et alternativ.

                          Det er bare sånn at siden det havnet på akkuratt den helgen der så viser det seg når alt kommer til alt at vi ikke syntes vi har kvalifisert mannskap nok i klubben til å arrangere et så godt løp som nordisk fortjener å være.

                          Og det var derfor vi ydmykt meldte i fra til NMF at vi ikke tror vi får til dette allikevel.

                          Det er veldig enkelt å være etterpåklok og si at her tråkka vi i salaten, så jeg vil ikke prøve å unnskylde noe mer annet enn å bare understreke at vi er et par-tre stk i klubben som er veldig lei for dette, og at elektro-norge fortjener langt bedre.
                          mvh, Espen Grimsgaard ('75)
                          [[ har en kunst-pause.. ]]

                          Comment


                          • #14
                            Espen: Datoen har vært kjent siden i november 2005, det samme EM i 200mm som noen av dere skal være med på - som skapte problemer med funksjonærer for klubben. Dette er noe som altså har vært kjent for klubben i 6 måneder. Selv om det er en måned før invitasjonen skal ut, skal jeg eller andre i forbundet overtale andre arrangører? Jeg synes det du skriver er direkte ansvarsfraskrivelse fra deg som ett av klubbens sentrale styremedlemmer. Jeg ble kjent med at dere hadde dette problemet for kort tid siden og har da også kommet med tips og råd om hva dere kan forsøke å gjøre for å få det til, uten at dere har lykkes. At GMBK trekker seg som arrangør - vil det virkelig si at det er forbundets ansvar???

                            Det er en tøff avgjørelse dere har tatt - men sikkert også riktig - siden klubben ikke har personell til å arrangere mesterskapet. Men, jeg synes det blir for enkelt det du sier, at det er en måned til invitasjonen skal ut, og at forbundet da kan finne løsninger. Det er faktisk ett ansvar en klubb påtar seg, når de sier de vil arrangere ett statusløp, om det er kretsmesterskap eller VM.

                            Jeg har selv forsøkt å kontakte andre klubber, men;

                            LMBK sitt svar var: "Gidder ikke"
                            LSRCK sitt svar var: "Vi tør ikke påta oss ansvaret da vi er engstelige for ikke å greie å gjøre en god nok jobb"

                            Følte dette måtte ut - og dersom noen mener forbundet har ansvaret fordi dere som klubb ikke greier å stille opp, ja, da tar jeg like godt å legger inn årene, og overlater allt det arbeidet det da forventes av frivllige i forbundet å gjøre, til andre. Jeg vet også at dersom jeg gjør det, er det mange som blir lykkelige. Det kan jo sikkert tenkes jeg har lyst til å være fører igjen, og ikke en som må bruke all fritid på ett arbeid som til tider er utrolig morsomt og spennende, men også allt for ofte veldig utakknemlig.

                            Det er helt frivillig å påta seg å arrangere, men når en påtar seg en oppgave, så mener jeg faktisk man skal stå løpet ut og gjøre sitt beste. Dersom det er umulig, så lar man være - og jeg begynner å føle det er umulig å gjøre den jobben jeg skal dersom klubber/funksjonærer osv. fraskriver seg ethvert ansvar og skyver det over på forbundet.

                            Det som faktisk gjør det morsomt å holde på - er personer som bla Gøran Langsholt (for å nevne en av mange) som faktisk er villig til å ofre mye for at folk skal få fine opplevelser rundt omkring. Se hva de gjorde i vinter med NWR. Klubben som holder liv i elektro touring i Norge, stiller opp og gjør allt de kan for å gi deltagerne en fin opplevelse, selv om de mest aktive/ivrige førerne i klubben må stå over å kjøre selv.

                            Espen; Jeg mener ikke du og Anders skal stå over EM, men det med disse datoene er faktisk ikke noe nytt for deg og andre i GMBK, da både dato for Nordisk og EM har vært kjent i 6 måneder nå - og du vet like godt som meg hvordan det å fastsette datoer fungerer - og hvor vanskelig det er å få tilpasset nye datoer, når fire land er involvert. Med ni måneder til forberedelser fra løpet ble terminfestet, mener jeg at en klubb skal greie å stille opp når de påtar seg en oppgave. Dette problemet kunne kommet til oss for 5 måneder siden, så ville det sikkert vært mulig å endre dato.

                            Slutt på denne diskusjonen fra min side - og jeg håper virkelig at noen skjønner det ikke bare er å si "vi vil ikke arrangere allikevel" og overlate ansvaret til andre.

                            Comment


                            • #15
                              Men da her vi jo et regelverk som er fint å bruke og da mener jeg ikke bare sanksjoner mot førere med også mot klubber men tviler på at forbundet tørr å bruke det mot en klubb!!!!!

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X