Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner skal kjøpe heli

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner skal kjøpe heli

    Hei!

    Jeg har utrolig lyst på et lite elektrisk helikopter.
    Har en del lufterfaring med el-fly (masse med Falcon og ett gult jeg ikke husker navnet på som ligner på Falcon , samt noe erfaring med et Kyosho Cessna), nesten ingen erfaring med helikopter.
    Jeg har ett lite 3-kanals mini-kopter som jeg flyr rundt i stua. Har full kontroll, men jeg vet ikke hvor mye det har å si, for de kan jo flys i blinde

    Uansett, har sett meg ut to modeller som virker interessante:
    Nr. 1: E-Sky Belt CP V2
    Nr. 2: E-Sky Honey Bee V2

    Hvilket at disse vil dere anbefale (eventuelt ett annet i samme prisklasse)?
    Jeg har mest lyst på Belt CP for å ha flest muligheter helt fra start. Ikke det at jeg er innstilt på å løpe ut døra med en gang jeg har pakket det opp og fly opp-ned til sola går ned, jeg vet at det krever uhorvelig mange timer med øvelse å manøvrere et helikopter, og det er jeg forberedt på.


    Takker litt på forhånd for at dere vil lese tråden min

    Joachim

  • #2
    De to du linker til er jo ganske forskjellige. Det ene er 6 kanals mens det andre er 4 kanals. Å lære å fly et 6 kanals er vanskelig og krever kanskje simulator? 4 kanals er morsomt og overkommelig å mestre.

    Etter min mening.
    Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

    Comment


    • #3
      Av de du linket til hadde jeg valgt Belt.
      Om du etterhvert oppdager at du liker å fly heli,kan du begynne og oppgradere det.
      Men vær obs på at E-sky er billigt av en grunn.
      John Rune Henriksen
      74 Mod.Oppland.

      Comment


      • #4
        Men er 6 kanaler og en nybegynner bra kombinasjon? :P

        Comment


        • #5
          Ingen problem å begynne med 6-kanaler, men kjøp deg en god simulator først, Real flight eller Phoenix.

          Jeg vil ikke anbefale deg noen av de to, da begge etter min mening er best som leirduer.
          Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

          Comment


          • #6
            Kom med forslag =D
            Bare det ikke blir så alt for dyrt.
            4 eller 6 kanaler.

            Comment


            • #7
              Originally posted by rekekjeks View Post
              Kom med forslag =D
              Bare det ikke blir så alt for dyrt.
              4 eller 6 kanaler.
              Hva er for dyrt da? Det er vel en her som selger en T-rex450 komplett for 5500,- om jeg husker rett, det kan iallefall anbefales varmt.
              Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

              Comment


              • #8
                Det er litt i dyreste laget =P
                Tenker vi sier ikke over 3000, så nærme 2000 som mulig.
                Last edited by rekekjeks; 26 January 2011, 21:14.

                Comment


                • #9
                  Jeg har dette. Et litt mere "orntli" heli enn de 3 kanals du har flydd. Samtidig ganske lett å fly, men for meg er det foreløpig krevende nok.

                  De som kan fly heli syntes sikkert det er for pinglete.
                  Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                  Comment


                  • #10
                    Så fint ut, Droid =)
                    Tåler det en liten støyt?

                    Hva med dette? Har ikke peiling på helikoptere, men Walkera så ut som fine og solide helikoptere.

                    Comment


                    • #11
                      Sikkert et bra helikopter. Som du sikkert har skjønt har jeg ikke mye peiling på dette. Min erfaring er co-axial, så et lite msr også det siste jeg linka til. Har også et 6 kanals men det har jeg ikke prøvd å fly enda. En venn kjøpte samme 6 kanals, letta i 10 sekunder og kræsja alvorlig. Jeg mener det må mange timer med simulator for å fly 6 kanals.

                      Blade 120 SR tåler kræsj og skulle du ødelegge noe er ikke delene dyre. Jeg har selvfølgelig kræsja mange ganger men har enda ikke bytta noen deler.
                      Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                      Comment


                      • #12
                        For 3000 kan du iallefall glemme "skikkelig" heli om du ikke får noe veldig billig brukt.
                        Da kan du like godt satse på en 120SR. Belt cp og Honey bee samt Walkera er best egnet til å skremme folk bort fra heli.
                        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                        Comment


                        • #13
                          Som sagt: jeg er nybegynner, trenger ikke det beste av det beste.
                          Heller noe som er enkelt å få i lufta.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by rekekjeks View Post
                            Som sagt: jeg er nybegynner, trenger ikke det beste av det beste.
                            Heller noe som er enkelt å få i lufta.
                            Vil annbefale Blade mSR eller 120SR, begge er veldig veldig like, Tåler utrolig mye og er lette og fikse og finne deler til om uhellet skulle være ute. Størrelsen på dem kommer ann på hvor du skal fly, evnt størrelsen på stua / Plassen du har til rådighet

                            Og hoppe over på ett 6 kanals heli nå, er en stor sjangs for at du krasjer, kanskje noen ganger... og så gir opp hele flygingen slikt som jeg gjorde tidligere...

                            Skaffet meg i senere tid en Blade mSR, Og da var det gjort :P
                            | Spektrum DX8|
                            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by xillianto View Post
                              Vil annbefale Blade mSR eller 120SR, begge er veldig veldig like, Tåler utrolig mye og er lette og fikse og finne deler til om uhellet skulle være ute. Størrelsen på dem kommer ann på hvor du skal fly, evnt størrelsen på stua / Plassen du har til rådighet

                              Og hoppe over på ett 6 kanals heli nå, er en stor sjangs for at du krasjer, kanskje noen ganger... og så gir opp hele flygingen slikt som jeg gjorde tidligere...

                              Skaffet meg i senere tid en Blade mSR, Og da var det gjort :P
                              Som om jeg skulle sagt det sjøl... Eller har gjort det
                              Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X