Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner skal kjøpe heli

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by rekekjeks View Post
    Som sagt: jeg er nybegynner, trenger ikke det beste av det beste.
    Heller noe som er enkelt å få i lufta.
    Neida, men poenget mitt, er at de du har linket til er alt annet enn enkle å få i lufta... Skal du ha 6-kanals som er lettest mulig, så må du ha ett skikkelig heli.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #17
      Originally posted by xillianto View Post
      Vil annbefale Blade mSR eller 120SR, begge er veldig veldig like, Tåler utrolig mye og er lette og fikse og finne deler til om uhellet skulle være ute. Størrelsen på dem kommer ann på hvor du skal fly, evnt størrelsen på stua / Plassen du har til rådighet

      Og hoppe over på ett 6 kanals heli nå, er en stor sjangs for at du krasjer, kanskje noen ganger... og så gir opp hele flygingen slikt som jeg gjorde tidligere...

      Skaffet meg i senere tid en Blade mSR, Og da var det gjort :P

      Er ikke helt enig her, jeg gikk fra 3 kanals til 600 Nitro uten noe problem. Jeg brukte phønix 3.0 sim ca 10-20 timer og hoovret første gang uten problemer hvis det er satt opp riktig. Etter det har jeg prøvd ett lite 400 og jeg synes det faktisk var vanskeliger, lite lett og vinglete Og jeg har lest om de som kjøper seg ett lite og angrer på at de ikke gikk for større helie med en gang. Bedre å hoppe i det enn å krype i det. får vel ett brukt 500 til rundt 2-3000 kr det ville jeg ha gåttt for.

      Comment


      • #18
        Enig med Eirik her.
        Hvis du kjøper en ok simulator og trener der, så har du fealing'a når du skal ut å
        fly for første gang.

        4 kanals helikopter er ikke noe å begynne med. De har som regel en egen motor
        som driver halerotoren, og dette blir det som regel ikke noe greie på etter min mening.
        De er også vanskeligere å manøvrere, iom. at du er nødt til å passe på å holde halen
        på samma plassen hele tiden. Dyrt blir det også etterhvert, siden crash-ratioen gjerne blir litt høyere.
        Et bra heli med beltedrift eller torquetube, og en god gyro passer på halen selv, så du kan konsentrere
        deg om å holde styr på gass/pitch/høyde-/balanseror.


        Om jeg hadde vært deg, så hadde jeg spart litt til, og kjøpt en litt eldre T-Rex 450.
        Det kommer du til å spare mye penger på Følg med litt på rcmarked.no, så er det ikke umulig
        at du snubler over et kupp

        Comment


        • #19
          Hvordan ligger Blade 120 SR i alt dette?
          Kan man bruke DX5e i disse simulatorene? Tenkte på pakken Smallsize selger. Disse gratis simulatorene jeg tenker på stort sett Får man evt. kjøpt delene man trenger løst?

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment


          • #20
            Originally posted by Thomaseh View Post
            Hvordan ligger Blade 120 SR i alt dette?
            Kan man bruke DX5e i disse simulatorene? Tenkte på pakken Smallsize selger. Disse gratis simulatorene jeg tenker på stort sett Får man evt. kjøpt delene man trenger løst?
            Har dårlig erfaring med fast pitch heli. Som jeg nevnte ovenfor,
            har denne egen motor til halen, også denne med fast pitch.
            Første helikopteret jeg fløy med var av denne typen,
            og jeg synes det er mye vanskeligere å lære seg å fly med et slikt.

            Comment


            • #21
              Som sagt tidligere, hvis du synes 3-4000 er for dyrt, så blir nok det beste for deg en Blade 120 e.l. Helier med variabel pitch i prisklassen under 3000,- er i utgangspunktet søppel.

              Om du skal kjøpe radio, vil jeg anbefale deg minimum DX6i, for den kan du bruke på alle helier.

              Jeg vet ikke om DX5 har sim-utgang, men vil jo tro det.
              Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

              Comment


              • #22
                Originally posted by roadrune View Post
                Som sagt tidligere, hvis du synes 3-4000 er for dyrt, så blir nok det beste for deg en Blade 120 e.l. Helier med variabel pitch i prisklassen under 3000,- er i utgangspunktet søppel.

                Om du skal kjøpe radio, vil jeg anbefale deg minimum DX6i, for den kan du bruke på alle helier.

                Jeg vet ikke om DX5 har sim-utgang, men vil jo tro det.
                DX5e har sim utgang via trainer ja.
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #23
                  Originally posted by jstn View Post
                  Enig med Eirik her.
                  Hvis du kjøper en ok simulator og trener der, så har du fealing'a når du skal ut å
                  fly for første gang.

                  4 kanals helikopter er ikke noe å begynne med. De har som regel en egen motor
                  som driver halerotoren, og dette blir det som regel ikke noe greie på etter min mening.
                  De er også vanskeligere å manøvrere, iom. at du er nødt til å passe på å holde halen
                  på samma plassen hele tiden. Dyrt blir det også etterhvert, siden crash-ratioen gjerne blir litt høyere.
                  Et bra heli med beltedrift eller torquetube, og en god gyro passer på halen selv, så du kan konsentrere
                  deg om å holde styr på gass/pitch/høyde-/balanseror.


                  Om jeg hadde vært deg, så hadde jeg spart litt til, og kjøpt en litt eldre T-Rex 450.
                  Det kommer du til å spare mye penger på Følg med litt på rcmarked.no, så er det ikke umulig
                  at du snubler over et kupp
                  Vet ikke om du har prøvd blade serien noen gang... men vist du tar blade serien inn i det du sier nå.... så må jeg bare hoste og si "bullshit" :P

                  Dem har egen motor, helt rett... Men gyroen i dem er veldig gode til tross for størrelsene, Og du må IKKE tenke på halen forruten kalibrering i begynnelsen.
                  | Spektrum DX8|
                  | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                  Comment


                  • #24
                    Får se om jeg ikke tar turen innom Smallsize imorgen Fløyet et microheli opp i mente (10 timer ca.) fortsatt ingen skader Bortsett fra at jeg har blitt miljøskadet

                    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Thomaseh View Post
                      Hvordan ligger Blade 120 SR i alt dette?
                      Kan man bruke DX5e i disse simulatorene? Tenkte på pakken Smallsize selger. Disse gratis simulatorene jeg tenker på stort sett Får man evt. kjøpt delene man trenger løst?
                      I phønix simulatoren kan du koble DX5e rett opp, det ligger støtte for den der. Blade 120 ligger også i simulatoren. Du får kjøpt alle delene løst, du kan feks, kjøpe radio pc kabel og sim, fly der til du føler at du er klar for the real thing og kjøpe helien.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Eirik Johannesen View Post
                        I phønix simulatoren kan du koble DX5e rett opp, det ligger støtte for den der. Blade 120 ligger også i simulatoren. Du får kjøpt alle delene løst, du kan feks, kjøpe radio pc kabel og sim, fly der til du føler at du er klar for the real thing og kjøpe helien.
                        Kjøper nok pakken Smallsize har, med deler til simulator, kommer hjem, leker litt med forskjellige gratis simulatorer, evnt. kjøper meg the real thing!

                        edit: Endte opp med å kjøpe, Blade 120 SR, DX6, Phoenix flightsim og 1 ekstra batteri, men fikk et tilbud jeg ikke klarte å si nei til (klarer jeg noen gang å si nei?) Så da måtte jeg jo slå til!
                        Last edited by Thomaseh; 29 January 2011, 12:24.

                        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                        Comment


                        • #27
                          Har ikke gjort annet enn å kjøre heli i Phoenix siden igår, ca. 10 timer i sim
                          Endelig var ungen ute av huset, og far kunne leke! Gikk overraskende greit, stor forskjell på SIM og real life, men da hadde jeg fått trent opp hjernebarken en god del også, var jo nærvøs som en alkoholiker som skulle slutte å drikke

                          Så jeg vil anbefale Blade 120SR om dette er ditt første heli, overraskende lett å fly

                          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Thomaseh View Post
                            Har ikke gjort annet enn å kjøre heli i Phoenix siden igår, ca. 10 timer i sim
                            Endelig var ungen ute av huset, og far kunne leke! Gikk overraskende greit, stor forskjell på SIM og real life, men da hadde jeg fått trent opp hjernebarken en god del også, var jo nærvøs som en alkoholiker som skulle slutte å drikke

                            Så jeg vil anbefale Blade 120SR om dette er ditt første heli, overraskende lett å fly
                            Forskjellen på sim, og live synes ikke jeg var stor, men de jævla nervene som dreper, husker første dagen, jeg gikk å skalv konstant, hjerte sto i halsen, bare røra og stressa. Gløde batteriet stod i helien da jeg tok av, fomla med bryter på radion, utrolig at jeg ikke kræsja Det er mye som er bedre i live også, man ser hele landskapet, hindringer og avstander mye bedre.
                            Last edited by Eirik Johannesen; 31 January 2011, 01:43.

                            Comment


                            • #29
                              Jeg kjøpte meg et Walkera CB180Z jeg, så får vi se hvordan det går =P
                              Det har i hvert fall ikke egen motor til halerotoren.
                              Blir vel noe større til sommeren.

                              Comment


                              • #30
                                har hatt div helicopter her i hus og,flydd en del sim men det er jo nervene som tar overtaket tror eg har selv en 4 kanal solo pro v2 som eg flyg ute og inne med,har og en minititan 6 kanal og en t-rex 500 titanen har gått i bakken noen ganger men bare små deler som har røket.. er stor forskjell på 4 og 6 kanaler merker eg..mye vanskeligere og fly eller så er det nervene som gjere det..
                                Willy Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
                                tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X