Originally posted by willyandre
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nybegynner skal kjøpe heli
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Følte jeg hadde nervene under kontroll når jeg fløy hjemme i min bitte lille stue, endte opp med at jeg fløy relativt raskt rundt i hele stua, men mitt heli er mer nervøst i real life, enn det er i sim. Mer pendel effekt bla.
Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz
Comment
-
Originally posted by Thomaseh View PostFølte jeg hadde nervene under kontroll når jeg fløy hjemme i min bitte lille stue, endte opp med at jeg fløy relativt raskt rundt i hele stua, men mitt heli er mer nervøst i real life, enn det er i sim. Mer pendel effekt bla.
Comment
-
Sukk, føler galskapen trenger seg på..... Flydd opp ca. 10 batteri nå (70 min) og storkoser meg, vil ha noe større, men da skal jeg nok terpe mer i sim først gitt har ikke litt kontroll over litt større heli i Sim :/
Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz
Comment
-
Støtter ikke helt at 6 kanaler er mer utfordrende enn 4 kanals.
Forskjellen er at 4 kanaleren har en enklere manøvrering av
swashplata, og det vil nødvendigvis bli mindre presist. Spesielt
om delene i hodet er av plast.
Jeg ser for meg at større heli med f.eks. ccpm mixing er langt
mer responsivt, og vanskelig å takle for en nybegynner, men
det er jo dette vil har expo til..
Comment
-
Originally posted by Thomaseh View PostSukk, føler galskapen trenger seg på..... Flydd opp ca. 10 batteri nå (70 min) og storkoser meg, vil ha noe større, men da skal jeg nok terpe mer i sim først gitt har ikke litt kontroll over litt større heli i Sim :/| Spektrum DX8|
| Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |
Comment
-
Originally posted by jstn View PostStøtter ikke helt at 6 kanaler er mer utfordrende enn 4 kanals.
Forskjellen er at 4 kanaleren har en enklere manøvrering av
swashplata, og det vil nødvendigvis bli mindre presist. Spesielt
om delene i hodet er av plast.
Jeg ser for meg at større heli med f.eks. ccpm mixing er langt
mer responsivt, og vanskelig å takle for en nybegynner, men
det er jo dette vil har expo til..
Eneste som er noe ordntlig dritt er at jeg delene i halerotorn ryker for ingenting, plastikkdriten som sitter der er såkalt treningskit, lurer på om det er lurt å bytte det ut til metal, men da er det vel fare for at noe i hoved drevene ryker???
Comment
-
Originally posted by xillianto View PostBlade SR senere da kanskje ? Men ikke glem en ting... Går du utendørs, Så kan til og med 120SR bli utfordrende, Ikke glem at der har du naturkreftene som påvirker alle valg og styringer
Comment
-
Originally posted by Thomaseh View PostSukk, føler galskapen trenger seg på..... Flydd opp ca. 10 batteri nå (70 min) og storkoser meg, vil ha noe større, men da skal jeg nok terpe mer i sim først gitt har ikke litt kontroll over litt større heli i Sim :/
Comment
-
Originally posted by xillianto View PostBlade SR senere da kanskje ? Men ikke glem en ting... Går du utendørs, Så kan til og med 120SR bli utfordrende, Ikke glem at der har du naturkreftene som påvirker alle valg og styringer
Blade SR er neste planen, men når jeg prøver å fly større heli i sim har jeg problemet med at de ikke "retter" seg opp, drar jeg høyre stikka litt til høyre, så tilter heli til venstre, helt til jeg kontrastyrer det. Akkurat den teknikken får jeg ikke inn Jeg trodde forsåvidt det var det man hadde gyro til :s
skal også nevnes at jeg ikke har litt peiling på hva jeg driver med Learning by doing
Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz
Comment
-
Originally posted by Thomaseh View PostPrøvde heli ute igår, utrolig flott, syntes det var litt enklere (slapp å tenke på å kræsje i TV'en). Noen små vindkast gjorde jo opplevelsen kul! Er ikke så stor fan av at alt skal være så lett Det har man en normal hverdag til
Blade SR er neste planen, men når jeg prøver å fly større heli i sim har jeg problemet med at de ikke "retter" seg opp, drar jeg høyre stikka litt til høyre, så tilter heli til venstre, helt til jeg kontrastyrer det. Akkurat den teknikken får jeg ikke inn Jeg trodde forsåvidt det var det man hadde gyro til :s
skal også nevnes at jeg ikke har litt peiling på hva jeg driver med Learning by doing
Comment
-
99% av mine kræsj i sim er fordi jeg ikke klarer å hovre/stoppe opp etter å ha flydd Altså, trenger jeg å øve på det Kompenserer for mye for ofte...
Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz
Comment
-
Det er bare trening som skal til
Erik: mulig jeg misforsto deg, men det er en dårlig ide å kjøpe T-rex250 for å fly i stua... Den er ALT for vill for det.
Jeg har 40 kvadrat stue, og jeg har såvidt hatt min i lufta her for å sjekke for vibrasjoner, det var dritskummelt, og jeg KAN hovre...Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9
Comment
-
Originally posted by roadrune View PostDet er bare trening som skal til
Erik: mulig jeg misforsto deg, men det er en dårlig ide å kjøpe T-rex250 for å fly i stua... Den er ALT for vill for det.
Jeg har 40 kvadrat stue, og jeg har såvidt hatt min i lufta her for å sjekke for vibrasjoner, det var dritskummelt, og jeg KAN hovre...
Comment
-
Originally posted by Thomaseh View Post99% av mine kræsj i sim er fordi jeg ikke klarer å hovre/stoppe opp etter å ha flydd Altså, trenger jeg å øve på det Kompenserer for mye for ofte...
Lær deg å hoovre i alle rettninger, det er alfa omega. da kan du fly 80%Last edited by Eirik Johannesen; 3 February 2011, 00:59.
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment