Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radiostyrt gressklipper

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by roadrune View Post
    Næh, bare husk LVC da, så slipper du å slippe røyken ut

Hvorfor ikke gire mer ned? Motorene vil vel gå veldig varme om de ikke går på fullt?
    Giringen var egentlig bare et eksempel. Jeg girer mere ned hvis jeg finner passelig pinjong og drev.

Det er vel forresten ESC som blir varm av å ikke gå for fullt?

Sent from my mobile phone - I apologize for any spelling errors!

Comment

Det kan godt stemme.
      Jeg vet iallefall at elektrisk verktøy blir veldig varmt om det ikke går på fullt.
      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

Comment

Det kommer av kjøleviftene i motoren som ikke får dratt gjennom noe luft. Spesielt slitsomt for drillen om den skal trekke tungt og motoren må arbeide. Når vifta også da skal trekke mindre luft så blir det varmt.

Om ESC'en har kjøleribbe som er avtagbar så kunne man jo tatt av denne og lagt ESC'en mot stålet i gressklipperen (om det er stålhus). Da leder den jo all varmen sin rett i stålet.
        sigpic
        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

Comment

Kan dette være noe og bruke.

Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
          Spectrum dx3s

Comment

Originally posted by Motörhead View Post
            Om ESC'en har kjøleribbe som er avtagbar så kunne man jo tatt av denne og lagt ESC'en mot stålet i gressklipperen (om det er stålhus). Da leder den jo all varmen sin rett i stålet.
            God ide! Iallefall hvis jeg finner et sted på kappen som faktisk er plant.

Originally posted by ps71 View Post
            Tror jeg går for noe billigere. Tror ikke jeg trenger de råeste motorene

Comment

Kunne vel fort blitt litt dyrt prosjekt ja...
              Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
              Spectrum dx3s

Comment

her har du en fin radiostyrt gressklipper? lykke til, du får legge ut video på youtube og sende PM til meg D

Comment

Hmmm, tenker ikke du feil her ang RPM/KV. det regnes vel feks. 1700KV ganger 7,4v =12580 RPM.. ?? eller tar jeg feil.?
                  Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
                  Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

Comment

Originally posted by Ole k View Post
                    Hmmm, tenker ikke du feil her ang RPM/KV. det regnes vel feks. 1700KV ganger 7,4v =12580 RPM.. ?? eller tar jeg feil.?
                    Det er korrekt at RPM = KV * spenning, men jeg regner andre veien. Jeg regner ut optimal KV-rating basert på spenning og ønsket turtall.

Comment

Liten oppdatering: jeg har kjøpt inn motorer, throttleservo og ESCer. Jeg har testet motorene og programmert ESCene. Dette blir moro! Det neste blir å programmere radioen slik at jeg får riktig miksing. Jeg skal legge ut et bilde også!

Comment

bilde liker vi
                        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

Click image for larger version

Name:	IMAG0001.jpg
Views:	1
Size:	50.7 KB
ID:	775892

Heran blir no artti ja!

Comment

Får du til å programmere mix på separat throttle hastighet ifra "aileron" stikka da?

Lurer litt, siden jeg ser han i videoen lengre opp bruker ratt radio (ser ut som en dx3), som igjen får meg til å tenke. Jeg har lenge kunne tenkt meg å bygge en ny blizzard tråkkemaskin med 2 separate motorer, men skjønner ikke hvordan jeg skal få 4pks`n min til å mikse throttle signalet fra rattet hehehe..
                            (mere lyst til å bruke 4pks enn DSX 11`n, men kan jo alltids revurdere den da)

Mistenker han i videoen kjører en motor + diff, med brems på hvert hjul jeg?

Tøft prosjekt!!

Comment

Kansje et dumt forslag men prøver likevel, det går ikke an å løse det så enkelt som en Y-splitter da? Alà det en finner på noen av Traxxas sine biler med to sytreervoer?
                              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

Nei, det går ikke.. da får begge motorene samme signal hele tiden..

En må lage en mix, der throttle bias overstyres av en annen stikke/akse..

Jeg kjører med en mix ala dette på crawleren, der jeg kan justere hastigheten separat pr aksling, via en +/- trinnbryter ved siden av rattet.. Men klarer ikke å se hvordan jeg sku fått til denne løsningen med å styre farkosten med throttle bias fra rattet..

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X