Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri og lader osv til slash 1/10

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Batteri og lader osv til slash 1/10

Hei,

Jeg har tenkt å kjøpe slash 1/10 og i den grunn så har jeg jo tenkt på lipo etterhvert. Men tenkte jeg skulle skaffe meg noe kunnskap om batterier o.l.

Det jeg lurer på er, har det noe å si hvor mye mAh batteriet er på? Og hvis det da er større enn det som følger med, hvor får jeg da kjøpt ny "batteriholderdings" som er over batteriet som gjør at det sitter fast.

Tenker på 3s lipo, 25c, men hvor mange mAh?

Og lader. Føler det virker veldig avansert å lade batterier. Hvilken lader anbefaler dere da til lipo. Har hørt de trenger strømforsyning?
    For min del er det det samme hvor jeg kjøper de hen så lenge dere vet at de er til å stole på. Ebay gidder jeg ikke å kjøpe på :P

Takker for hjelp og gode svar, selv om tråden kanskje er litt vanskelig.

Edit: Tittel passer bedre nå ang. senere spm fra meg om denne bilen.
    Last edited by znaky85; 21 January 2010, 21:44.
    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

Gjør høyere antall mah jo mere kapasitet er det i batteriet. Samme som jo større bensintank jo lenger kan man kjøre.

Noen ladere krever egen strømforsyning mens mange kommer også med innebygd slik at man kobler rett i veggen.

Skal du kjøpe lader og har planer som LiPo så velg en med innebygd balanserer og som du har mulighet til å gjøre innstillinger på ettersom hvilke batterier som skal lades. Forskjellige batterier trenger forskjellig ladestrøm osv.

Se på f.eks Graupner Ultramat 14 som er forholdvis billig og har alt du trenger. Innebygd strømforsyning så du trenger ikke noe ekstra.
    RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

Takk
      Kan du også gi meg noe regnestykke på ladestrøm ifh til Ah/V osv?

Eller hvis du har ditt, lader du med datt styrke

Comment

Jo mere mah jo lenrge kjøretid får du. Enkel lipolader kan du kjøpe her.
        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

Comment

Dette batteriet kjører jeg med i min slash 4x4. Gir god toppfart og god kjøretid. Og prisen er uslåelig! $30!

Batteriet passer rett i slashen uten noen modifikasjoner eller større festedings.

Har hatt batteriet i over et halvt år nå, og har foreløpig ikke hatt noen kvalitetsproblemer heller, så til den prisen så er det bare å handle i vei

Angående ladestrøm:

De fleste lipobatterier skal lades på 1C(1x capacity). Det vil si at hvis batteriet er på 5000mah, så kan du lade på 5000mah/5A. Er batteriet på 3200mah kan det lades på 3,2A osv. Noen batterier kan lades på 2C, og da kan du lade et 5000mah batteri på 10A. Merk at dette IKKE er samme C som der det står 20C på batteriet :P 20C betyr at det kan levere 20xkapasiteten. altså et 5000mah batteri kan levere 20x5000mah = 100 000mah = 100A
          Last edited by jorgenms; 16 January 2010, 14:31.
          Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

Comment

Det så nice ut ^^
            Er det sånn at jeg trenger plugger osv så det passer i bilen også? Eller følger det med?

Føler meg en del noob :P

Comment

mine 10 øre:
              du vil nok måtte lodde om kontakten fra de bullet connectorene som sitter der til traxxas eller så kan du lodde om på bilen.

jeg ville nok ha loddet om begge og byttet til 5+mm bullets (tåler like mye som batteriet kan gi uansett om bilen ikke trekker så mye)

3mm tåler ca 60A
              4mm tåler ca 90A
              5mm tar over 120A
              6mm er mer egnet for large scale men det jeg har sett tåler opp mot 200A
              eventuelt mellom motor og esc for å gjøre bytte av motor lettere

vekten av en 3mm eller 5 mm er heller liten og de fleste biler har god nok plass til at det er bedre med noe som garantert ikke ryker, samt da kan du og bruke pakken i større biler med mere strømtrekk
              Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
              Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
              losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

Comment

Du må lodde om til traxxas på det batteriet ja. Eller bulletconnectors som nevnt over her. Men hvis du ikke har noen andre biler fra før som har noen andre kontakter så er traxxas det greieste. De tåler fint det batteriet, og er enkle å ha med å gjøre.
                Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

Comment

Hvor får jeg kjøpt sånne?
                  Shit, da må jeg lære meg å lodde og kjøpe loddebolt etterhvert :P

Comment

betaler du med kort så får du gratis frakt

og her har du en film som viser hvordan man lodder traxxas kontakter. Loddebolt får du på clas ohlson til en 50-lapp.

Comment

Fancy

Takker for opplysende svar så langt.

Kom over denne tråden, http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=42888
                      Er det så dårlig som folk skal ha det til? Hvis det er tilfelle, noen biler dere vil anbefale? Bilen skal bare lekes med der det er tilgjengelig. Asfalt, grus, kanskje gress osv.
                      Last edited by znaky85; 17 January 2010, 15:15.

Comment

Jeg har selv både traxxas rustler vxl og traxxas slash 4wd vxl. Begge med velineon, og jeg har ikke hatt noen problemer med disse. Traxxas bilene er utrolig gode biler, og det er synd at Hans O har hatt så mye problemer med de. Men jeg ville ikke styrt unna traxxas pga dette da dette er det eneste tilfellet jeg har hørt om.

Comment

Har ikke hatt noen problemer med elektronikk i det hele tatt med mine traxxas biler. Anbefaler Traxxas på det sterkeste. Er vel bare uheldige de som det skjer noe med. At det blir ødelagt kan jo være en feil med den enkelte eksemplaret som en har, da mange sier at F.eks. Mamba Max er noe dritt, selv om den har blitt kåret til den beste regulatoren flere ganger på rad, og det er en av de mest brukte.

Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

Comment

Oki ^^

Da blir det vel en slash når jeg får råd da. Hvor lang tid det tar er nå uvisst da :s Og så har jeg lyst på e-revo 1/16

Comment

Originally posted by znaky85 View Post
                              Og så har jeg lyst på e-revo 1/16

Det er er RRÅÅÅÅÅ bil believe me ^^
                              Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                              Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X